Kazuistika se zabývá zkoumáním zdravotně postižené osoby se specifickými poruchami
učení. Seznamuje čtenáře s teoretickými východisky dyskalkulie a dysgrafie. Za cíl si tato práce klade porovnat různé životní etapy postižené ženy s ohledem na všechna její omezení. Opírá se o podrobné anamnézy. Cíle práce jsou dosahovány využitím diagnostických metod, jako je rozhovor, pozorování a koláč radostí a starostí.
Anotace v angličtině
Casuistry examines a person with disabilities who have specific learning disorders. This
study familiarize its readers with theoretical basis of dyscalculia and dysgraphia. The goal of this thesis is to compare the different phases of life taking into account the limitations of such handicap woman. It relies on the detailed anamnesis. The goals of the thesis are achieved by using diagnostic methods such as interview, observations and pie of pleasure and concerns.
Klíčová slova
specifické poruchy učení, dyskalkulie, dysgrafie, zdravotní omezení,
postižení, handicap, zkoumaná osoba
Klíčová slova v angličtině
specific learning disorders, dyscalculia, dysgraphia, handicap and limitations, subject of study
Rozsah průvodní práce
36 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Kazuistika se zabývá zkoumáním zdravotně postižené osoby se specifickými poruchami
učení. Seznamuje čtenáře s teoretickými východisky dyskalkulie a dysgrafie. Za cíl si tato práce klade porovnat různé životní etapy postižené ženy s ohledem na všechna její omezení. Opírá se o podrobné anamnézy. Cíle práce jsou dosahovány využitím diagnostických metod, jako je rozhovor, pozorování a koláč radostí a starostí.
Anotace v angličtině
Casuistry examines a person with disabilities who have specific learning disorders. This
study familiarize its readers with theoretical basis of dyscalculia and dysgraphia. The goal of this thesis is to compare the different phases of life taking into account the limitations of such handicap woman. It relies on the detailed anamnesis. The goals of the thesis are achieved by using diagnostic methods such as interview, observations and pie of pleasure and concerns.
Klíčová slova
specifické poruchy učení, dyskalkulie, dysgrafie, zdravotní omezení,
postižení, handicap, zkoumaná osoba
Klíčová slova v angličtině
specific learning disorders, dyscalculia, dysgraphia, handicap and limitations, subject of study
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Popsat průběh školní docházky a průběh zaměstnání u sledované osoby a porovnat tyto životní etapy s ohledem na zdravotní znevýhodnění a specifické poruchy učení.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, analýza případu, příprava a zpracování pedagogické kazuistiky, formulace návrhů na opatření.
Metody: Rozhovor, pozorování
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Popsat průběh školní docházky a průběh zaměstnání u sledované osoby a porovnat tyto životní etapy s ohledem na zdravotní znevýhodnění a specifické poruchy učení.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, analýza případu, příprava a zpracování pedagogické kazuistiky, formulace návrhů na opatření.
Metody: Rozhovor, pozorování
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D., 2006. Vývojová psychologie. 4. přepr. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
MICHALOVÁ, Z., 2001. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš. ISBN 80-7311-000-8.
SELIKOWITZ, M., 2000. Dyslexie a jiné poruchy učení. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-7169-773-7.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, M., VÁGNEROVÁ, M., 2001. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-545-8.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Psychopatologie pro pomáhající profese. 5. rozš. a přepr. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0225-7.
ZELINKOVÁ, O., 1994. Poruchy učení. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-242-4.
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D., 2006. Vývojová psychologie. 4. přepr. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
MICHALOVÁ, Z., 2001. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš. ISBN 80-7311-000-8.
SELIKOWITZ, M., 2000. Dyslexie a jiné poruchy učení. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-7169-773-7.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, M., VÁGNEROVÁ, M., 2001. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-545-8.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Psychopatologie pro pomáhající profese. 5. rozš. a přepr. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0225-7.
ZELINKOVÁ, O., 1994. Poruchy učení. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-242-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.