Tématem bakalářské práce jsou volnočasové aktivity dětí předškolního a mladšího
školního věku v Ústí nad Labem a jeho okolí s poruchami autistického spektra. Cílem
bakalářské práce bylo zjistit, jaké jsou nabídky volnočasových aktivit pro děti předškolního
a mladšího školního věku v Ústí nad Labem a jeho okolí, a to z pohledu rodičů těchto dětí,
a také, zda korespondují s poptávkou rodičů těchto dětí.
Tato závěrečná práce se skládá ze dvou hlavních částí. První část je teoretická, která
nás seznamuje se základními informacemi opatřených z odborných zdrojů volného času.
Následně je zde charakterizovaná základní teorie poruch autistického spektra, a tato teorie
je spojena se základy využití volného času těchto jedinců.
Empirická část je vyhotovena z dotazování 7 respondentů, kteří mají v péči dítě
s poruchou autistického spektra. Rozhovory byly cíleny na rodiče dětí s autismem tak, aby
naplnily odpovědi průzkumných otázek této práce. Výsledky šetření jsou v práci
představeny, dále jsou prodiskutovány a následně jsou navržena opatření nejen rodičům dětí
s poruchami autistického spektra, ale i institucím, které s dětmi s autistickými poruchami
pracují.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor's thesis is the leisure activities of children of preschool and
younger school age in Ústí nad Labem and its surroundings with autism spectrum disorders.
The aim of the bachelor's thesis was to find out what leisure activities are offered for
children of preschool and younger school age in Ústí nad Labem and its surroundings, from
the point of view of the parents of these children, and also whether they correspond to the
demand of the parents of these children.
This thesis consists of two main parts. The first part is theoretical, which introduces
us to the basic information obtained from professional sources of free time. Subsequently,
the basic theory of autism spectrum disorders is characterized here, and this theory is
connected to the basics of the use of free time of these individuals.
The empirical part is made from interviewing 7 respondents who have a child with
autism spectrum disorder in their care. The interviews were targeted at parents of children
with autism in order to fill in the answers to the research questions of this work. The results
of the investigation are presented in the work, they are further discussed, and subsequently
measures are proposed not only for parents of children with autism spectrum disorders, but
also for institutions that work with children with autistic disorders.
Klíčová slova
předškolní a mladší školní věk, poruchy autistického spektra, volný čas, volnočasové aktivity
Klíčová slova v angličtině
preschool and younger school age, autism spectrum disorders, free time, leisure activities
Rozsah průvodní práce
51 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce jsou volnočasové aktivity dětí předškolního a mladšího
školního věku v Ústí nad Labem a jeho okolí s poruchami autistického spektra. Cílem
bakalářské práce bylo zjistit, jaké jsou nabídky volnočasových aktivit pro děti předškolního
a mladšího školního věku v Ústí nad Labem a jeho okolí, a to z pohledu rodičů těchto dětí,
a také, zda korespondují s poptávkou rodičů těchto dětí.
Tato závěrečná práce se skládá ze dvou hlavních částí. První část je teoretická, která
nás seznamuje se základními informacemi opatřených z odborných zdrojů volného času.
Následně je zde charakterizovaná základní teorie poruch autistického spektra, a tato teorie
je spojena se základy využití volného času těchto jedinců.
Empirická část je vyhotovena z dotazování 7 respondentů, kteří mají v péči dítě
s poruchou autistického spektra. Rozhovory byly cíleny na rodiče dětí s autismem tak, aby
naplnily odpovědi průzkumných otázek této práce. Výsledky šetření jsou v práci
představeny, dále jsou prodiskutovány a následně jsou navržena opatření nejen rodičům dětí
s poruchami autistického spektra, ale i institucím, které s dětmi s autistickými poruchami
pracují.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor's thesis is the leisure activities of children of preschool and
younger school age in Ústí nad Labem and its surroundings with autism spectrum disorders.
The aim of the bachelor's thesis was to find out what leisure activities are offered for
children of preschool and younger school age in Ústí nad Labem and its surroundings, from
the point of view of the parents of these children, and also whether they correspond to the
demand of the parents of these children.
This thesis consists of two main parts. The first part is theoretical, which introduces
us to the basic information obtained from professional sources of free time. Subsequently,
the basic theory of autism spectrum disorders is characterized here, and this theory is
connected to the basics of the use of free time of these individuals.
The empirical part is made from interviewing 7 respondents who have a child with
autism spectrum disorder in their care. The interviews were targeted at parents of children
with autism in order to fill in the answers to the research questions of this work. The results
of the investigation are presented in the work, they are further discussed, and subsequently
measures are proposed not only for parents of children with autism spectrum disorders, but
also for institutions that work with children with autistic disorders.
Klíčová slova
předškolní a mladší školní věk, poruchy autistického spektra, volný čas, volnočasové aktivity
Klíčová slova v angličtině
preschool and younger school age, autism spectrum disorders, free time, leisure activities
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit, jaké jsou nabídky volnočasových aktivit pro děti předškolního věku v Ústí nad Labem a okolí, a zda korespondují s poptávkou rodičů těchto dětí.
Při zpracovávání bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit, jaké jsou nabídky volnočasových aktivit pro děti předškolního věku v Ústí nad Labem a okolí, a zda korespondují s poptávkou rodičů těchto dětí.