Bakalářská práce se zabývá analýzou procesu integrace žáka s individuálním vzdělávacím plánem do třídního kolektivu na prvním stupni běžné základní školy. Zahrnuje informace o tomto procesu z pohledu teoretického a praktického. Cílem bakalářské práce je analyzovat průběh integrace žáka s individuálním vzdělávacím plánem v třídním kolektivu. Teoretická část se zaobírá trendy týkající se současnosti ve vzdělávání žáku s individuálním vzdělávacím plánem, podpůrnými opatřeními, školou, její spoluprací a dalšími podněty.
V praktické části jsou analyzována získaná data metodou rozhovoru. Kvalitativní výzkum byl zaměřen na analýzu procesu žáka s individuálním vzdělávacím plánem do třídního kolektivu na prvním stupni běžné základní školy z pohledu třídních učitelů, učitelů a asistentů pedagoga. Prostor pro vyjádření názoru dostali také žáci s individuálním vzdělávacím plánem.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focused on analysis of the process of integration of the pupil with individual education plan into a class team at primary school. This thesis brings both theoretical and practical information about this process. The goal of this Bachelor thesis is analyse the course of integration of the pupil with individual education plan in a class team. A Theoretical part is focused on trends in education of pupils with individual education plans; support measures, school and its cooperation in this process and other incentives.
In the practical part are analysed the acquired data by the interview method. A quality research was focused on analysis of the process of integration of the pupil with individual education plan into a class team at the primary school from the perspective of the class teachers, teachers and teaching assistants. Pupils with individual education plan gave space to express their opinions too.
Klíčová slova
Integrace, inkluze, podpůrná opatření, individuální vzdělávací plán
Klíčová slova v angličtině
Integration, inclusion, support measures, individual educational plan
Rozsah průvodní práce
54
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou procesu integrace žáka s individuálním vzdělávacím plánem do třídního kolektivu na prvním stupni běžné základní školy. Zahrnuje informace o tomto procesu z pohledu teoretického a praktického. Cílem bakalářské práce je analyzovat průběh integrace žáka s individuálním vzdělávacím plánem v třídním kolektivu. Teoretická část se zaobírá trendy týkající se současnosti ve vzdělávání žáku s individuálním vzdělávacím plánem, podpůrnými opatřeními, školou, její spoluprací a dalšími podněty.
V praktické části jsou analyzována získaná data metodou rozhovoru. Kvalitativní výzkum byl zaměřen na analýzu procesu žáka s individuálním vzdělávacím plánem do třídního kolektivu na prvním stupni běžné základní školy z pohledu třídních učitelů, učitelů a asistentů pedagoga. Prostor pro vyjádření názoru dostali také žáci s individuálním vzdělávacím plánem.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focused on analysis of the process of integration of the pupil with individual education plan into a class team at primary school. This thesis brings both theoretical and practical information about this process. The goal of this Bachelor thesis is analyse the course of integration of the pupil with individual education plan in a class team. A Theoretical part is focused on trends in education of pupils with individual education plans; support measures, school and its cooperation in this process and other incentives.
In the practical part are analysed the acquired data by the interview method. A quality research was focused on analysis of the process of integration of the pupil with individual education plan into a class team at the primary school from the perspective of the class teachers, teachers and teaching assistants. Pupils with individual education plan gave space to express their opinions too.
Klíčová slova
Integrace, inkluze, podpůrná opatření, individuální vzdělávací plán
Klíčová slova v angličtině
Integration, inclusion, support measures, individual educational plan
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Analyzovat proces integrace žáka s individuálním vzdělávacím plánem do třídního kolektivu na prvním stupni běžné základní školy.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M., 2007. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2. vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-158-4.
BENDOVÁ, P., ZIKL, P., 2011. Dítě s mentálním postižením ve škole. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3854-3.
LECHTA, V. a kol., 2012. Základy inkluzivní pedagogiky: Dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-679-7.
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J., 1990. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vyd. Praha: SPN. ISBN 80-04-21854-7.
MICHALÍK, M., 2015. Podpůrná opatření ve vzdělávání. 1. vyd. Praha: Člověk v tísni. ISBN 978-80-87456-57-6.
PIPEKOVÁ, J., 2010. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. vyd. Brno: Paido. ISBN 978- 80-7315-198-0.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M., 2007. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2. vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-158-4.
BENDOVÁ, P., ZIKL, P., 2011. Dítě s mentálním postižením ve škole. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3854-3.
LECHTA, V. a kol., 2012. Základy inkluzivní pedagogiky: Dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-679-7.
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J., 1990. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vyd. Praha: SPN. ISBN 80-04-21854-7.