Bakalářská práce je zaměřena na plavání pro jedince se zrakovým postižením. Cílem práce
je popsat specifika výuky plavání u osob se zrakovým postižením. Dílčím cílem je zjistit
připravenost plaveckých škol v Libereckém kraji na děti se zrakovým postižením a zájem
o výuku plavání ze strany rodičů.
Práce byla rozdělena do dvou částí, z nichž první je teoretická, která obsahuje popis zrakového
postižení, jeho definici, klasifikaci a výchovu a vzdělávání jedinců se zrakovým postižením.
V další teoretické části je popsáno plavání a jeho postupy, které se využívají při výuce.
V poslední části je zmíněna výuka plavání jedinců se zrakovým postižením, prostorová
orientace a pohyb ve vodním prostředí a zvláštnosti při výuce s touto skupinou. Druhá praktická
část bakalářské práce obsahuje popis, realizaci a analýzu metody projektu pomocí plaveckých
hodin s jedince se slabozrakostí. Dále se věnuje dotazníku určeným vedoucím plaveckých
škol, pro zjištění jejich připravenosti pro již zmíněnou skupinu dětí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on swimming for of people with visual impairment.
The goal of this work is to describe the specifics of swimming lessons for the visually impaired.
A partial goal is to find out the readiness of swimming schools in the Liberec region
for visually impaired children and the interest in swimming lessons from parents.
The work was divided into two parts, the first part is theoretical, which contains a description
of visual impairment, definition, classification and education and upbringing of individuals
with visual impairment. The next theoretical part describes swimming and procedures,
which are used in teaching. The last part mentions the teaching of swimming to visually impaired
individuals, spatial orientation and movement in the aquatic environment
and the peculiarities of teaching with this group. The second part of the bachelor's thesis is
praktical part witch contains a description, implementation and analysis of the project method
using swimming lessons with individuals with low vision. It also deals with a questionnaire
designed for the heads of swimming schools to determine their readiness for the already mentioned
group of children.
Bakalářská práce je zaměřena na plavání pro jedince se zrakovým postižením. Cílem práce
je popsat specifika výuky plavání u osob se zrakovým postižením. Dílčím cílem je zjistit
připravenost plaveckých škol v Libereckém kraji na děti se zrakovým postižením a zájem
o výuku plavání ze strany rodičů.
Práce byla rozdělena do dvou částí, z nichž první je teoretická, která obsahuje popis zrakového
postižení, jeho definici, klasifikaci a výchovu a vzdělávání jedinců se zrakovým postižením.
V další teoretické části je popsáno plavání a jeho postupy, které se využívají při výuce.
V poslední části je zmíněna výuka plavání jedinců se zrakovým postižením, prostorová
orientace a pohyb ve vodním prostředí a zvláštnosti při výuce s touto skupinou. Druhá praktická
část bakalářské práce obsahuje popis, realizaci a analýzu metody projektu pomocí plaveckých
hodin s jedince se slabozrakostí. Dále se věnuje dotazníku určeným vedoucím plaveckých
škol, pro zjištění jejich připravenosti pro již zmíněnou skupinu dětí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on swimming for of people with visual impairment.
The goal of this work is to describe the specifics of swimming lessons for the visually impaired.
A partial goal is to find out the readiness of swimming schools in the Liberec region
for visually impaired children and the interest in swimming lessons from parents.
The work was divided into two parts, the first part is theoretical, which contains a description
of visual impairment, definition, classification and education and upbringing of individuals
with visual impairment. The next theoretical part describes swimming and procedures,
which are used in teaching. The last part mentions the teaching of swimming to visually impaired
individuals, spatial orientation and movement in the aquatic environment
and the peculiarities of teaching with this group. The second part of the bachelor's thesis is
praktical part witch contains a description, implementation and analysis of the project method
using swimming lessons with individuals with low vision. It also deals with a questionnaire
designed for the heads of swimming schools to determine their readiness for the already mentioned
group of children.
Cíl bakalářské práce: Popsat specifika výuky plavání u jedinců se zrakovým postižením. Zjistit připravenost plaveckých škol na výuku dětí se zrakovým postižením.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a realizace projektu a průzkumu, formulace závěrů.
Metody: Projekt, dotazování.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Popsat specifika výuky plavání u jedinců se zrakovým postižením. Zjistit připravenost plaveckých škol na výuku dětí se zrakovým postižením.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a realizace projektu a průzkumu, formulace závěrů.
Metody: Projekt, dotazování.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVSKÁ, I., MILER. T., ed. Didaktika plavání: vybrané kapitoly. Praha: Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-4283-3.
FINKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L., RŮŽIČKOVÁ, V. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: UP, 2007. ISBN 978-80-244-1857-5.
KEBLOVÁ, A. Zrakově postižené dítě. 1. vyd. Praha: Septima, 2001. ISBN 80-7216-191-1
KOCHOVÁ, K., SCHAEFEROVÁ, M. Dítě s postižením zraku: rozvíjení základních dovedností od předškolního po školní věk. 1. vyd. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0782-5.
RESCH, J, KUNTNER, E. Jak se neutopit: učíme se plavat hrou a vesele. Olomouc: HANEX, 1997. ISBN 80-85783-18-5.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVSKÁ, I., MILER. T., ed. Didaktika plavání: vybrané kapitoly. Praha: Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-4283-3.
FINKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L., RŮŽIČKOVÁ, V. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: UP, 2007. ISBN 978-80-244-1857-5.
KEBLOVÁ, A. Zrakově postižené dítě. 1. vyd. Praha: Septima, 2001. ISBN 80-7216-191-1
KOCHOVÁ, K., SCHAEFEROVÁ, M. Dítě s postižením zraku: rozvíjení základních dovedností od předškolního po školní věk. 1. vyd. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0782-5.
RESCH, J, KUNTNER, E. Jak se neutopit: učíme se plavat hrou a vesele. Olomouc: HANEX, 1997. ISBN 80-85783-18-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.