Následující text je bakalářská práce, která se zabývá Hejného metodou výuky matematiky v současném českém školství. Práce metodu definuje, vymezí jejích 12 principů a ukáže na důvody, proč vyučovat jinými způsoby, než je klasická forma výuky matematiky. Klasický přístup k výuce matematiky je v této práci taktéž vymezen. Součástí práce je dotazníkové a rozhovorové šetření a tázání se na klady a zápory Hejného metody a na její povědomí v řadách učitelů a rodičů.
Anotace v angličtině
The following text is a bachelor's thesis that deals with Hejny method of teaching mathematics in contemporary Czech education. The thesis defines the method, defines its 12 principles, and points out the reasons why we should teach in other ways than the classical method of teaching mathematics. Classical method of teaching mathematics is also defined in this work. Part of the work is a questionnaire and interview survey and asking about the pros and cons of Hejny method and its awareness among teachers and parents.
Klíčová slova
Hejného metoda, matematika, konstruktivismus, limity, klady, principy, učitel, rozvoj osobnosti, didaktický formalismus a materialismus, učebnice.
Následující text je bakalářská práce, která se zabývá Hejného metodou výuky matematiky v současném českém školství. Práce metodu definuje, vymezí jejích 12 principů a ukáže na důvody, proč vyučovat jinými způsoby, než je klasická forma výuky matematiky. Klasický přístup k výuce matematiky je v této práci taktéž vymezen. Součástí práce je dotazníkové a rozhovorové šetření a tázání se na klady a zápory Hejného metody a na její povědomí v řadách učitelů a rodičů.
Anotace v angličtině
The following text is a bachelor's thesis that deals with Hejny method of teaching mathematics in contemporary Czech education. The thesis defines the method, defines its 12 principles, and points out the reasons why we should teach in other ways than the classical method of teaching mathematics. Classical method of teaching mathematics is also defined in this work. Part of the work is a questionnaire and interview survey and asking about the pros and cons of Hejny method and its awareness among teachers and parents.
Klíčová slova
Hejného metoda, matematika, konstruktivismus, limity, klady, principy, učitel, rozvoj osobnosti, didaktický formalismus a materialismus, učebnice.
Cílem bakalářské práce je zmapovat používání metody profesora Hejného v současném českém školství. Studentka navštíví výuku na základní škole, ve které se tato metoda používá a v osobních rozhovorech, především s učiteli, žáky a rodiči, bude mapovat povědomí o metodě, jejích silných a slabých stránkách, případně vytvoří a vyhodnotí dotazník mapující povědomí o metodě.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zmapovat používání metody profesora Hejného v současném českém školství. Studentka navštíví výuku na základní škole, ve které se tato metoda používá a v osobních rozhovorech, především s učiteli, žáky a rodiči, bude mapovat povědomí o metodě, jejích silných a slabých stránkách, případně vytvoří a vyhodnotí dotazník mapující povědomí o metodě.
Seznam doporučené literatury
Videa z konference o výuce matematiky http://vyukamatematiky.math.cas.cz/konference180214.html
Web hejného metody https://www.h-mat.cz/
Web odpůrců hejného metody http://hejny.unas.cz
Seznam doporučené literatury
Videa z konference o výuce matematiky http://vyukamatematiky.math.cas.cz/konference180214.html