Cílem této bakalářské práce je návrh možností rozvoje kočičí kavárny Catfé Kočičárna v kontextu aktuálních trendů v cestovním ruchu. Nejprve jsou zpracována teoretická východiska cestovního ruchu a nových trendů, které se nejen vlivem pandemie COVID-19 v cestovním ruchu zformulovaly. Dále jsou v práci představeny kočičí kavárny, jejich historie a následně analýza trhu a podmínek podnikání kočičích kaváren v České republice. Druhá část práce se věnuje kavárně Catfé Kočičárna s. r. o. a jejímu fungování. Shrnutí situace kavárny je provedeno pomocí SWOT analýzy. Na závěr jsou navrhnuty možnosti rozvoje kavárny v oblasti marketingu a představen návrh mobilní aplikace, která by sloužila k propagaci kočičích kaváren v České republice.
Annotation in English
This bachelor's thesis aims to introduce the possibilities of developing the cat café Catfé Kočičárna in the context of current trends in tourism. The first part of the thesis consists of a theoretical literature overview of the topic of tourism and its new trends, which became popular thanks to the COVID-19 pandemic in the tourism sector, among other factors. Furthermore, the thesis presents cat cafes, their history, and then an analysis of cat cafes' market and business conditions in the Czech Republic. The second part of the thesis is devoted to Catfé Kočičárna, the first cat café in Liberec. A summary of the café situation is performed using a SWOT analysis. Finally, the possibilities of developing a café when it comes to marketing are proposed and a design of a mobile application that would serve to promote cat cafes is presented.
Keywords
Cestovní ruch, COVID-19, digitalizace v cestovním ruchu, kočičí kavárna, sociální sítě
Keywords in English
Cat café, COVID 19, digitalization in tourism, social media, tourism
Length of the covering note
60 s. (75 782 znaků)
Language
CZ
Annotation
Cílem této bakalářské práce je návrh možností rozvoje kočičí kavárny Catfé Kočičárna v kontextu aktuálních trendů v cestovním ruchu. Nejprve jsou zpracována teoretická východiska cestovního ruchu a nových trendů, které se nejen vlivem pandemie COVID-19 v cestovním ruchu zformulovaly. Dále jsou v práci představeny kočičí kavárny, jejich historie a následně analýza trhu a podmínek podnikání kočičích kaváren v České republice. Druhá část práce se věnuje kavárně Catfé Kočičárna s. r. o. a jejímu fungování. Shrnutí situace kavárny je provedeno pomocí SWOT analýzy. Na závěr jsou navrhnuty možnosti rozvoje kavárny v oblasti marketingu a představen návrh mobilní aplikace, která by sloužila k propagaci kočičích kaváren v České republice.
Annotation in English
This bachelor's thesis aims to introduce the possibilities of developing the cat café Catfé Kočičárna in the context of current trends in tourism. The first part of the thesis consists of a theoretical literature overview of the topic of tourism and its new trends, which became popular thanks to the COVID-19 pandemic in the tourism sector, among other factors. Furthermore, the thesis presents cat cafes, their history, and then an analysis of cat cafes' market and business conditions in the Czech Republic. The second part of the thesis is devoted to Catfé Kočičárna, the first cat café in Liberec. A summary of the café situation is performed using a SWOT analysis. Finally, the possibilities of developing a café when it comes to marketing are proposed and a design of a mobile application that would serve to promote cat cafes is presented.
Keywords
Cestovní ruch, COVID-19, digitalizace v cestovním ruchu, kočičí kavárna, sociální sítě
Keywords in English
Cat café, COVID 19, digitalization in tourism, social media, tourism
Research Plan
Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek
Teoretická východiska zkoumané problematiky.
Analýza trhu a podmínek podnikání kočičích kaváren.
Návrhy opatření pro zvýšení povědomí o kočičích kavárnách a jejich činnosti v kontextu nových trendů v cestovním ruchu.
Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek.
Research Plan
Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek
Teoretická východiska zkoumané problematiky.
Analýza trhu a podmínek podnikání kočičích kaváren.
Návrhy opatření pro zvýšení povědomí o kočičích kavárnách a jejich činnosti v kontextu nových trendů v cestovním ruchu.
Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek.
Recommended resources
KOTÍKOVÁ, Halina. 2013. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4603-6.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. 2011. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4039-3.
ZELENKA, Josef a Martina PÁSKOVÁ. 2012. Výkladový slovník cestovního ruchu. Kompletně přepracované a doplněné 2. vydání. Praha: Linde Praha. ISBN 978-80-7201-880-2.
COOPER, Chris a Colin Michael HALL. 2016. Contemporary tourism: an international approach. Third edition. Oxford: Goodfellow Publishers. ISBN 978-1-910158-59-3.
VOCHOZKA, Marek. 2020. Metody komplexního hodnocení podniku. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-1701-7.
Konzultant: Ing. Jaroslava Syrovátková, Ph.D., Ekonomická fakulta TUL, katedra podnikové ekonomiky a managementu
Recommended resources
KOTÍKOVÁ, Halina. 2013. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4603-6.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. 2011. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4039-3.
ZELENKA, Josef a Martina PÁSKOVÁ. 2012. Výkladový slovník cestovního ruchu. Kompletně přepracované a doplněné 2. vydání. Praha: Linde Praha. ISBN 978-80-7201-880-2.
COOPER, Chris a Colin Michael HALL. 2016. Contemporary tourism: an international approach. Third edition. Oxford: Goodfellow Publishers. ISBN 978-1-910158-59-3.
VOCHOZKA, Marek. 2020. Metody komplexního hodnocení podniku. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-1701-7.