Diplomová práce je zaměřena na zhodnocení online marketingové strategie ve vybraných hostinských zařízení restauračního typu situovaných v Libereckém kraji. Pro tuto práci byly konkrétně vybrány podniky Petřín Jablonec, Základna, Kafe ve Mšeně, Motorest H & H Hušek a Cihelna Bar. Hlavním cílem diplomové práce je rozbor působení těchto podniků na sociálních sítích a následné vyhodnocení jejich online marketingové strategie. Pro zhodnocení sociálních platforem, konkrétně Facebooku a Instagramu byla zvolena metodika hodnocení kritérií, kterých se autorka řídila. V dalším kroku proběhlo hodnocení ze strany subjektů zařízení a ze strany potenciálních zákazníků. Pro tyto účely hodnocení byly autorkou zpracovány dvě verze dotazníků. V teoretické části jsou uvedeny základní pojmy z online marketingu a některé nástroje, které lze aplikovat v oblasti gastronomie. Práce dále obsahuje identifikaci současných komunikačních trendů v odvětví restauračních zařízení. V praktické části jsou získané informace zpracovány a následně vyhodnoceny. V závěru práce je proveden souhrn údajů a jsou k dispozici případné návrhy a nápady na další zlepšování podniků ve směru online komunikace, které by tato restaurační zařízení mohla vzít v potaz.
Anotace v angličtině
The diploma thesis evaluates online marketing strategies of selected restaurant-type hospitality venues located in the Liberec Region. Particular businesses evaluated in this work were Petřín Jablonec, Základna, Kafe ve Mšeně, Motorest H & H Hušek and Cihelna Bar. The main goal of the thesis is the analysis of businesses social network activities and the subsequent evaluation of their online marketing strategy. Evaluation of social platforms, namely Facebook and Instagram, follows the criteria of methodology selected by the author. In the next step, the author prepared two versions of the questionnaires to evaluate the perspectives of both, the business owners and potential customers. The theoretical part of the thesis presents basic terms from online marketing and a list of tools that can be applied in the field of gastronomy. The thesis also identifies current communication trends in the hospitality industry. The last part of the thesis describes the processing, analysis and evaluation of obtained data. The thesis includes also a summary and possible suggestions and ideas for further improvement of businesses in online communication and marketing strategy that can be used by business owners.
Klíčová slova
Facebook, Instagram, komunikace, online marketing, restaurační zařízení, sociální sítě, strategie, webové stránky
Diplomová práce je zaměřena na zhodnocení online marketingové strategie ve vybraných hostinských zařízení restauračního typu situovaných v Libereckém kraji. Pro tuto práci byly konkrétně vybrány podniky Petřín Jablonec, Základna, Kafe ve Mšeně, Motorest H & H Hušek a Cihelna Bar. Hlavním cílem diplomové práce je rozbor působení těchto podniků na sociálních sítích a následné vyhodnocení jejich online marketingové strategie. Pro zhodnocení sociálních platforem, konkrétně Facebooku a Instagramu byla zvolena metodika hodnocení kritérií, kterých se autorka řídila. V dalším kroku proběhlo hodnocení ze strany subjektů zařízení a ze strany potenciálních zákazníků. Pro tyto účely hodnocení byly autorkou zpracovány dvě verze dotazníků. V teoretické části jsou uvedeny základní pojmy z online marketingu a některé nástroje, které lze aplikovat v oblasti gastronomie. Práce dále obsahuje identifikaci současných komunikačních trendů v odvětví restauračních zařízení. V praktické části jsou získané informace zpracovány a následně vyhodnoceny. V závěru práce je proveden souhrn údajů a jsou k dispozici případné návrhy a nápady na další zlepšování podniků ve směru online komunikace, které by tato restaurační zařízení mohla vzít v potaz.
Anotace v angličtině
The diploma thesis evaluates online marketing strategies of selected restaurant-type hospitality venues located in the Liberec Region. Particular businesses evaluated in this work were Petřín Jablonec, Základna, Kafe ve Mšeně, Motorest H & H Hušek and Cihelna Bar. The main goal of the thesis is the analysis of businesses social network activities and the subsequent evaluation of their online marketing strategy. Evaluation of social platforms, namely Facebook and Instagram, follows the criteria of methodology selected by the author. In the next step, the author prepared two versions of the questionnaires to evaluate the perspectives of both, the business owners and potential customers. The theoretical part of the thesis presents basic terms from online marketing and a list of tools that can be applied in the field of gastronomy. The thesis also identifies current communication trends in the hospitality industry. The last part of the thesis describes the processing, analysis and evaluation of obtained data. The thesis includes also a summary and possible suggestions and ideas for further improvement of businesses in online communication and marketing strategy that can be used by business owners.
Klíčová slova
Facebook, Instagram, komunikace, online marketing, restaurační zařízení, sociální sítě, strategie, webové stránky
JANOUCH, Viktor, 2014. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press. ISBN 978-80-251-4311-7.
HERMAN, Jenn, Eric BUTOW a Corey WALKER, 2018. Instagram For Business For Dummies. 1st ed. Hoboken: John Wiley. For dummies. ISBN 978-1119439813.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH, 2019. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4959-1.
TREADAWAY, Chris a Mari SMITH, 2011. Marketing na Facebooku: výukový kurz. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3337-8.
VAHL, Andrea, John HAYDON a Jan ZIMMERMAN, 2014. Facebook marketing all-in-one for dummies. 3rd ed. Hoboken: John Wiley. For dummies. ISBN 978-1-118-81618-9.
Konzultant: Martin Kotyza - majitel podniku Základna
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor, 2014. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press. ISBN 978-80-251-4311-7.
HERMAN, Jenn, Eric BUTOW a Corey WALKER, 2018. Instagram For Business For Dummies. 1st ed. Hoboken: John Wiley. For dummies. ISBN 978-1119439813.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH, 2019. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4959-1.
TREADAWAY, Chris a Mari SMITH, 2011. Marketing na Facebooku: výukový kurz. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3337-8.
VAHL, Andrea, John HAYDON a Jan ZIMMERMAN, 2014. Facebook marketing all-in-one for dummies. 3rd ed. Hoboken: John Wiley. For dummies. ISBN 978-1-118-81618-9.