Diplomová práce se zabývá definicí pojmů nadání, definicí nadaných žáků, včetně pojmu nadaný žák anglického jazyka. Práce kategorizuje jednotlivé učební styly a v případové studii analyzuje učební styly a strategie 4 vybraných žáků - žáka nadaného, žáka talentovaného, žáka průměrného a žáka s diagnostikovanou dvojí výjimečností. Práce obsahuje také zasazení nadaného žáka v české legislativě a současné změny v její podobě.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with definitions of the terms giftedness and gifted learner, including the term gifted learner of English language. The thesis distinguishes various learning styles and in its' practical part, it examines the learning styles and strategies of four students - a gifted learner, a talented learner, an average learner and a twice-exceptional learner. This thesis also includes an overview of the current Czech legislature concerning gifted learners.
Klíčová slova
Mimořádné nadání, nadaní žáci anglického jazyka, anglický jazyk, vzdělávání nadaných žáků, učební styly, angličtina jako cizí jazyk
Klíčová slova v angličtině
Exceptional giftedness, gifted learners of English language, English language, education of gifted children, learning styles, English as a foreign language (EFL)
Rozsah průvodní práce
126 s.
Jazyk
AN
Anotace
Diplomová práce se zabývá definicí pojmů nadání, definicí nadaných žáků, včetně pojmu nadaný žák anglického jazyka. Práce kategorizuje jednotlivé učební styly a v případové studii analyzuje učební styly a strategie 4 vybraných žáků - žáka nadaného, žáka talentovaného, žáka průměrného a žáka s diagnostikovanou dvojí výjimečností. Práce obsahuje také zasazení nadaného žáka v české legislativě a současné změny v její podobě.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with definitions of the terms giftedness and gifted learner, including the term gifted learner of English language. The thesis distinguishes various learning styles and in its' practical part, it examines the learning styles and strategies of four students - a gifted learner, a talented learner, an average learner and a twice-exceptional learner. This thesis also includes an overview of the current Czech legislature concerning gifted learners.
Klíčová slova
Mimořádné nadání, nadaní žáci anglického jazyka, anglický jazyk, vzdělávání nadaných žáků, učební styly, angličtina jako cizí jazyk
Klíčová slova v angličtině
Exceptional giftedness, gifted learners of English language, English language, education of gifted children, learning styles, English as a foreign language (EFL)
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat učebními styly žáků, kteří byli pedagogicko-psychologickou poradnou diagnostikování jako mimořádně nadaní. Cílem práce bude odpovědět na otázku, zda a jak se liší učební styly a strategie žáka, který byl diagnostikován jako mimořádně nadaný, od žáka nadprůměrného a žáka průměrného. Teoretická část práce bude obsahovat informace o tom, co mimořádné nadání vlastně je, jak se může projevovat při studiu jazyka, jak probíhá jeho diagnostika a jak je vzdělávání mimořádně nadaného žáka ukotveno v české legislativě. Dále se také bude věnovat definicí, kategorizací učebních stylů a vymezením základních pojmů. Praktická část práce bude obsahovat tři případové studie – žáka mimořádně nadaného, žáka talentovaného a žáka průměrného. Tato případová studie bude zkoumat učební styly žáků, jejich učební strategie, zkušenosti, motivaci ke studiu anglického jazyka a jejich vztah k němu.
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat učebními styly žáků, kteří byli pedagogicko-psychologickou poradnou diagnostikování jako mimořádně nadaní. Cílem práce bude odpovědět na otázku, zda a jak se liší učební styly a strategie žáka, který byl diagnostikován jako mimořádně nadaný, od žáka nadprůměrného a žáka průměrného. Teoretická část práce bude obsahovat informace o tom, co mimořádné nadání vlastně je, jak se může projevovat při studiu jazyka, jak probíhá jeho diagnostika a jak je vzdělávání mimořádně nadaného žáka ukotveno v české legislativě. Dále se také bude věnovat definicí, kategorizací učebních stylů a vymezením základních pojmů. Praktická část práce bude obsahovat tři případové studie – žáka mimořádně nadaného, žáka talentovaného a žáka průměrného. Tato případová studie bude zkoumat učební styly žáků, jejich učební strategie, zkušenosti, motivaci ke studiu anglického jazyka a jejich vztah k němu.
Seznam doporučené literatury
Cook, Vivian. 2016. Second language learning and language teaching. London: E. Arnold.
Cohen, D. Andrew, Oxford L. Rebecca, and Chi C. Julie. 2003. Learning Style Survey: Assessing Learning Styles.
Gardner, Howard. 1983. Frames of Mind: the Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic.
Renzulli, Joseph. 2004. Identification of Students for Gifted and Talented Programs. SAGE Publications.
Zanetti, M., Cascianelli, M., Gualdi, G. 2019. Understanding Giftedness: A Guide for Parents and Educators. Taylor & Francis Ltd.
Seznam doporučené literatury
Cook, Vivian. 2016. Second language learning and language teaching. London: E. Arnold.
Cohen, D. Andrew, Oxford L. Rebecca, and Chi C. Julie. 2003. Learning Style Survey: Assessing Learning Styles.
Gardner, Howard. 1983. Frames of Mind: the Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic.
Renzulli, Joseph. 2004. Identification of Students for Gifted and Talented Programs. SAGE Publications.
Zanetti, M., Cascianelli, M., Gualdi, G. 2019. Understanding Giftedness: A Guide for Parents and Educators. Taylor & Francis Ltd.