Diplomová práce se zaměřuje na opakování, procvičování a testování poznatků
a vědomostí žáků v tématu Směsi. K vytvoření systému opakování byly využity ICT technologie, především pak webové aplikace pro tvorbu interaktivních materiálů, kvízů či pracovních listů. V práci je zhotovený systém opakování podrobně rozebrán, uvedeny jsou vzdělávací cíle jím ověřované, ale také výsledky žáků, kteří jednotlivé úlohy vypracovali. Práce obsahuje velké množství grafů, které mimo jiné popisují i to, jaké typy úloh dělaly žákům největší problémy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on drill, practice and testing student´s knowledge in the topic of Mixtures. I used ICT technologies to create a system of practice, especially then web applications for creating interactive teaching materials, quizzes or worksheets. There is the system of drill and practice analyzed in detail, aims of education and results of students, who solved created tasks, are given in the diploma thesis. The diploma thesis contains a large number of graphs, which describe for example what types of tasks caused the biggest problems for students.
Klíčová slova
didaktické testy, ICT technologie ve výuce, opakování a procvičování, vzdělávací cíl
Klíčová slova v angličtině
achievement tests, ICT technologies, drill and practice, aims of education
Rozsah průvodní práce
193 s. (210 699 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na opakování, procvičování a testování poznatků
a vědomostí žáků v tématu Směsi. K vytvoření systému opakování byly využity ICT technologie, především pak webové aplikace pro tvorbu interaktivních materiálů, kvízů či pracovních listů. V práci je zhotovený systém opakování podrobně rozebrán, uvedeny jsou vzdělávací cíle jím ověřované, ale také výsledky žáků, kteří jednotlivé úlohy vypracovali. Práce obsahuje velké množství grafů, které mimo jiné popisují i to, jaké typy úloh dělaly žákům největší problémy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on drill, practice and testing student´s knowledge in the topic of Mixtures. I used ICT technologies to create a system of practice, especially then web applications for creating interactive teaching materials, quizzes or worksheets. There is the system of drill and practice analyzed in detail, aims of education and results of students, who solved created tasks, are given in the diploma thesis. The diploma thesis contains a large number of graphs, which describe for example what types of tasks caused the biggest problems for students.
Klíčová slova
didaktické testy, ICT technologie ve výuce, opakování a procvičování, vzdělávací cíl
Klíčová slova v angličtině
achievement tests, ICT technologies, drill and practice, aims of education
Zásady pro vypracování
Vypracovat systém opakování na téma Směsi.
Ověřit návrh opakovacích otázek v jedné třídě.
Provést úpravu navrženého opakování.
Prakticky ověřit upravenou verzi systému opakování na čtyřech třídách.
Posoudit obtížnost systému opakování.
Vyhodnotit úroveň naplnění očekávaných výstupů žáky.
Zásady pro vypracování
Vypracovat systém opakování na téma Směsi.
Ověřit návrh opakovacích otázek v jedné třídě.
Provést úpravu navrženého opakování.
Prakticky ověřit upravenou verzi systému opakování na čtyřech třídách.
Posoudit obtížnost systému opakování.
Vyhodnotit úroveň naplnění očekávaných výstupů žáky.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Didaktické testy: příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido, 1999. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-68-0.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 2013. 142 s. [cit. 2020-05-26]. Dostupné z WWW:
ŠKODA, Jiří, Pavel DOULÍK a Jan PÁNEK. Chemie 8: pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2006. ISBN 80-7238-442-2.
KAHOOT!, nedatováno. Kahoot! | Learning games | Make learning awesome! [online] [vid. 2020-05-26]. Dostupné z: https://kahoot.com/