Bakalářská práce se zabývá vývojem edukačního programu pro školní družiny a kluby v
Liberci, který prostřednictvím procházek a aktivit seznamuje děti s městským uměním a
historií. Program kombinuje teoretické znalosti o městském umění a historii s praktickými
aktivitami, posilujíc kreativitu a kritické myšlení mladých lidí. Hlavními cíli práce jsou
vytvoření a hodnocení programu zaměřeného na využití městských soch a památek pro
vzdělávání dětí. Práce představuje inovativní přístup ke vzdělávání, zdůrazňuje význam
veřejného umění a historických památek v edukaci a ukazuje potenciál multikulturního
dědictví v rámci vzdělávání.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on developing an educational program for school clubs and
groups in Liberec, which introduces children to urban art and history through walks and
activities. The program merges theoretical knowledge about urban art and history with
practical activities, enhancing the creativity and critical thinking of young people. The main
objectives of the thesis are the creation and evaluation of a program aimed at using urban
sculptures and monuments for children's education. The work represents an innovative
approach to education, emphasizing the importance of public art and historical landmarks in
educational contexts and demonstrating the potential of multicultural heritage in education
Klíčová slova
edukační program, městské umění, historie Liberce, kreativita, kritické
myšlení, kulturní dědictví, multikulturní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
educational program, urban art, history of Liberec, creativity, critical thinking,
cultural heritage, multicultural education
Rozsah průvodní práce
51 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vývojem edukačního programu pro školní družiny a kluby v
Liberci, který prostřednictvím procházek a aktivit seznamuje děti s městským uměním a
historií. Program kombinuje teoretické znalosti o městském umění a historii s praktickými
aktivitami, posilujíc kreativitu a kritické myšlení mladých lidí. Hlavními cíli práce jsou
vytvoření a hodnocení programu zaměřeného na využití městských soch a památek pro
vzdělávání dětí. Práce představuje inovativní přístup ke vzdělávání, zdůrazňuje význam
veřejného umění a historických památek v edukaci a ukazuje potenciál multikulturního
dědictví v rámci vzdělávání.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on developing an educational program for school clubs and
groups in Liberec, which introduces children to urban art and history through walks and
activities. The program merges theoretical knowledge about urban art and history with
practical activities, enhancing the creativity and critical thinking of young people. The main
objectives of the thesis are the creation and evaluation of a program aimed at using urban
sculptures and monuments for children's education. The work represents an innovative
approach to education, emphasizing the importance of public art and historical landmarks in
educational contexts and demonstrating the potential of multicultural heritage in education
Klíčová slova
edukační program, městské umění, historie Liberce, kreativita, kritické
myšlení, kulturní dědictví, multikulturní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
educational program, urban art, history of Liberec, creativity, critical thinking,
cultural heritage, multicultural education
Zásady pro vypracování
Cíle: - vytvoření programu pro školní družiny a kluby, následné realizování a vyhodnocení programu.
Požadavky:
- vytvořit prezentaci a realizovat uvědomělou procházku, přibližující město Liberec.
- realizaci vyhodnotit, případně navrhnout změny v programu.
Metody:
- smíšený evaluační plán využívající test, pozorování a rozhovory s vybranými respondenty, šetření a teorie, vyhodnocení - reflexe.
Zásady pro vypracování
Cíle: - vytvoření programu pro školní družiny a kluby, následné realizování a vyhodnocení programu.
Požadavky:
- vytvořit prezentaci a realizovat uvědomělou procházku, přibližující město Liberec.
- realizaci vyhodnotit, případně navrhnout změny v programu.
Metody:
- smíšený evaluační plán využívající test, pozorování a rozhovory s vybranými respondenty, šetření a teorie, vyhodnocení - reflexe.
Seznam doporučené literatury
BRUNTON, P., 2012. Duše a umění. Liberec: Santal. ISBN 978-80-85965-90-2.
KAŠPAR, R., 2004. Kniha o Liberci. Liberec: Dialog. ISBN 80-86761-13-4.
RAIMANOVÁ, I., 2008. Socha a město Liberec 1969. Vyd. 1. Liberec: Spacium. ISBN 9788087213001.
SPOUSTA, S., 1996. Metody a formy výchovy ve volném čase. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 80-210-1275-7.
ŘEHÁČEK, Marek. Liberecké zajímavosti. Ilustroval Petr POLDA. Liberec: Petr Polda, 2009-. ISBN 978-80-903056-2-5.
SPOUSTA, Vladimír. Metody a formy výchovy ve volném čase: kultura a umění ve výchově. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1275-7.
Seznam doporučené literatury
BRUNTON, P., 2012. Duše a umění. Liberec: Santal. ISBN 978-80-85965-90-2.
KAŠPAR, R., 2004. Kniha o Liberci. Liberec: Dialog. ISBN 80-86761-13-4.
RAIMANOVÁ, I., 2008. Socha a město Liberec 1969. Vyd. 1. Liberec: Spacium. ISBN 9788087213001.
SPOUSTA, S., 1996. Metody a formy výchovy ve volném čase. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 80-210-1275-7.
ŘEHÁČEK, Marek. Liberecké zajímavosti. Ilustroval Petr POLDA. Liberec: Petr Polda, 2009-. ISBN 978-80-903056-2-5.
SPOUSTA, Vladimír. Metody a formy výchovy ve volném čase: kultura a umění ve výchově. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1275-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.