Bakalářská práce s názvem "Environmentální program pro pobyt MŠ v přírodě" se zabývá důležitostí a významem pobytu dětí v přírodě. Teoretická část ukazuje přínos pobytu děti v přírodě a vliv přírody na dětský rozvoj. Ukazuje, jak mohou být činnosti v rámci environmentální výchovy, biologie a chemie užity v přírodě. Praktická část představuje návrh environmentálního programu. Nabízí průvodce venkovními aktivitami pro učitele v mateřských školách. Výstupem jsou mimo jiné i pracovní listy pro děti a metodické listy pro učitele.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis called "Environmental program for kindergarten school in nature" is dealing with the importance and meaning of children's stay in nature. The theoretical part shows us the benefits of staying in nature and the influence of nature on children's education. You can find here how activities in environmental education, biology and chemistry can be used in nature. Thepractical part is a suggestion for an environmental program. It is also a guide to outdoor activities for kindergarten teachers. It also includes worksheets for children and methodological sheets forteachers.
Klíčová slova
dítě předškolního věku, příroda, environmentální výchova, program, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
preschool-age children, nature, environmental education, program, Framework Educational Program for Preschool Education
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem "Environmentální program pro pobyt MŠ v přírodě" se zabývá důležitostí a významem pobytu dětí v přírodě. Teoretická část ukazuje přínos pobytu děti v přírodě a vliv přírody na dětský rozvoj. Ukazuje, jak mohou být činnosti v rámci environmentální výchovy, biologie a chemie užity v přírodě. Praktická část představuje návrh environmentálního programu. Nabízí průvodce venkovními aktivitami pro učitele v mateřských školách. Výstupem jsou mimo jiné i pracovní listy pro děti a metodické listy pro učitele.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis called "Environmental program for kindergarten school in nature" is dealing with the importance and meaning of children's stay in nature. The theoretical part shows us the benefits of staying in nature and the influence of nature on children's education. You can find here how activities in environmental education, biology and chemistry can be used in nature. Thepractical part is a suggestion for an environmental program. It is also a guide to outdoor activities for kindergarten teachers. It also includes worksheets for children and methodological sheets forteachers.
Klíčová slova
dítě předškolního věku, příroda, environmentální výchova, program, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
preschool-age children, nature, environmental education, program, Framework Educational Program for Preschool Education
Zásady pro vypracování
Cíle:
Teoretické zpracování environmentálních činností při pobytu MŠ v přírodě.
Praktické vypracování projektu s environmentálními činnnostmi s propojením dalších výchovně-vzdělávacích oblastí jako je pracovní výchova, hudební výchova, výtvarná výchova či matematika.
Vypracování metodických listů pro učitele a pracovních listů pro žáky.
Osnova BP:
Rešerže literatury
Návrh projektu
Výběr vhodných pokusů a jejich ověření
Vypracovat metodické listy a pracovní listy
Ověření navržených postupů a činností v MŠ
Zásady pro vypracování
Cíle:
Teoretické zpracování environmentálních činností při pobytu MŠ v přírodě.
Praktické vypracování projektu s environmentálními činnnostmi s propojením dalších výchovně-vzdělávacích oblastí jako je pracovní výchova, hudební výchova, výtvarná výchova či matematika.
Vypracování metodických listů pro učitele a pracovních listů pro žáky.
Osnova BP:
Rešerže literatury
Návrh projektu
Výběr vhodných pokusů a jejich ověření
Vypracovat metodické listy a pracovní listy
Ověření navržených postupů a činností v MŠ
Seznam doporučené literatury
MRÁZOVÁ, L., 2013. Tvorba pracovních listů: metodický materiál. Brno: Moravské zemské muzeum. ISBN 978-80-7028-403-2.
RAKUŠAN Z., VOTRUBCOVÁ Š., HAVLÍČEK J., 2012. Sborník pokusů a aktivit. Labyrint Bohemia O.P.S., Science Center IQPARK, Liberec.
SENĆANSKI T., 2008. Malý vědec 2. Computer pres, s.r.o., Brno. ISBN 80-251-0998-4
Seznam doporučené literatury
MRÁZOVÁ, L., 2013. Tvorba pracovních listů: metodický materiál. Brno: Moravské zemské muzeum. ISBN 978-80-7028-403-2.
RAKUŠAN Z., VOTRUBCOVÁ Š., HAVLÍČEK J., 2012. Sborník pokusů a aktivit. Labyrint Bohemia O.P.S., Science Center IQPARK, Liberec.
SENĆANSKI T., 2008. Malý vědec 2. Computer pres, s.r.o., Brno. ISBN 80-251-0998-4