Tato bakalářská práce představuje ucelený čtyřletý program pro střední odbornou školu v Liberci Kateřinkách, obor Záchranář. Na základě odborné literatury byla zpracována teoretická část obsahující tato východiska, která jsou vznik a vývoj brannosti a branné výchovy v ČSSR, systém branné výchovy v ČSSR, přípravu občanů k obraně státu v současnosti, vývojová specifika vybrané cílové skupiny, teorii outdoorové a zážitkové pedagogiky a podmínky, prostředky a cíle edukace. V praktické části je zpracován ucelený čtyřletý program výchovně vzdělávacích kurzů zaměřených na přípravu občanů k obraně státu (POKOS) pro střední odbornou školu v Liberci Kateřinkách, obor Záchranář. Výsledky jsou zhodnoceny s pomocí SWOT analýzy v rámci diskuse ke zrealizovanému programu.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis represents a comprehensive four-year program for secondary vocational school in Liberec Kateřinky, field of Safety. On the basis of professional literature, a theoretical part containing these starting points was elaborated, which are the origin and development of conscription and military education in the Czechoslovak Republic, the system of military education in the Czechoslovak Republic, the preparation of citizens for the defense of the state at the present time, the development specifics of the selected target group, the theory of outdoor and experiential pedagogy and conditions, means and goals of education. In the practical part, a comprehensive four-year program of educational courses focused on the preparation of citizens for state defense (POKOS) for secondary vocational school in Liberec Kateřinkách, field of Defense is elaborated. The results are evaluated with the help of SWOT analysis as part of the discussion on the implemented program.
Klíčová slova
Branná výchova, příprava obyvatel k obraně státu (POKOS), outdoorová pedagogika, zážitková pedagogika, zkušenostní učení, SWOT analýza.
Tato bakalářská práce představuje ucelený čtyřletý program pro střední odbornou školu v Liberci Kateřinkách, obor Záchranář. Na základě odborné literatury byla zpracována teoretická část obsahující tato východiska, která jsou vznik a vývoj brannosti a branné výchovy v ČSSR, systém branné výchovy v ČSSR, přípravu občanů k obraně státu v současnosti, vývojová specifika vybrané cílové skupiny, teorii outdoorové a zážitkové pedagogiky a podmínky, prostředky a cíle edukace. V praktické části je zpracován ucelený čtyřletý program výchovně vzdělávacích kurzů zaměřených na přípravu občanů k obraně státu (POKOS) pro střední odbornou školu v Liberci Kateřinkách, obor Záchranář. Výsledky jsou zhodnoceny s pomocí SWOT analýzy v rámci diskuse ke zrealizovanému programu.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis represents a comprehensive four-year program for secondary vocational school in Liberec Kateřinky, field of Safety. On the basis of professional literature, a theoretical part containing these starting points was elaborated, which are the origin and development of conscription and military education in the Czechoslovak Republic, the system of military education in the Czechoslovak Republic, the preparation of citizens for the defense of the state at the present time, the development specifics of the selected target group, the theory of outdoor and experiential pedagogy and conditions, means and goals of education. In the practical part, a comprehensive four-year program of educational courses focused on the preparation of citizens for state defense (POKOS) for secondary vocational school in Liberec Kateřinkách, field of Defense is elaborated. The results are evaluated with the help of SWOT analysis as part of the discussion on the implemented program.
Klíčová slova
Branná výchova, příprava obyvatel k obraně státu (POKOS), outdoorová pedagogika, zážitková pedagogika, zkušenostní učení, SWOT analýza.
Cíl práce: Navrhnout ucelený čtyřfázový program výchovně vzdělávacích kurzů zaměřených na přípravu občanů k obraně státu (POKOS) pro střední odbornou školu v Liberci Kateřinkách, obor Záchranář. Zrealizovat a zhodnotit třetí, outdoorovou, fázi programu.
Zásady pro vypracování: Pravidelné konzultace s vedoucí práce; práce s odbornou literaturou; zpracování teoretické, realizační a hodnotící části práce; práce se skupinou středoškoláků.
Metody: Kontrolní didaktický test, metoda měření, pozorování, SWOT analýza
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Navrhnout ucelený čtyřfázový program výchovně vzdělávacích kurzů zaměřených na přípravu občanů k obraně státu (POKOS) pro střední odbornou školu v Liberci Kateřinkách, obor Záchranář. Zrealizovat a zhodnotit třetí, outdoorovou, fázi programu.
Zásady pro vypracování: Pravidelné konzultace s vedoucí práce; práce s odbornou literaturou; zpracování teoretické, realizační a hodnotící části práce; práce se skupinou středoškoláků.
Metody: Kontrolní didaktický test, metoda měření, pozorování, SWOT analýza
Seznam doporučené literatury
Gavora, P., 1996. Výzkumné metody v pedagogice: Příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky, Brno: Paido. ISBN 80-85931-15-X.
Gerhát, I., 2018. Příprava občanů k obraně státu: příručka pro učitele základních a středních škol, 2. vydání., Praha: Ministerstvo obrany České republiky - Vojenský historický ústav Praha. ISBN 978-80-7278-728-9.
Pavlík, L., 1981. Branná výchova pro studující učitelství základních a středních škol, Praha: SPN.
Pechánek, V., 1986. Pedagogická praxe v branné výchově, Praha: SPN.
Vágnerová, M., 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání, Vyd. 2., dopl. a přeprac., Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
Gavora, P., 1996. Výzkumné metody v pedagogice: Příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky, Brno: Paido. ISBN 80-85931-15-X.
Gerhát, I., 2018. Příprava občanů k obraně státu: příručka pro učitele základních a středních škol, 2. vydání., Praha: Ministerstvo obrany České republiky - Vojenský historický ústav Praha. ISBN 978-80-7278-728-9.
Pavlík, L., 1981. Branná výchova pro studující učitelství základních a středních škol, Praha: SPN.
Pechánek, V., 1986. Pedagogická praxe v branné výchově, Praha: SPN.
Vágnerová, M., 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání, Vyd. 2., dopl. a přeprac., Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.