Předložená bakalářská práce se zabývá zpracováním profesních zkušeností respondentů při realizaci společného vzdělávání v mateřské škole. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit a popsat zkušenosti pedagogických pracovníků vybrané mateřské školy s realizací společného vzdělávání.
Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Část teoretická obsahuje jednotlivé kapitoly, které se věnují, na základě odborné literatury, problematice "společného vzdělávání". Dále jsou zmíněny a definovány jiné termíny vztahující se ke zmíněné problematice. Následující kapitoly přibližují společné vzdělávání v mateřských školách. V závěru teoretické části dochází k popisu jednotlivých možných forem speciálně pedagogické podpory dětí se speciálně vzdělávacími potřebami.
V druhé části bakalářské práce, tedy empirické, zachycuje autorka pomocí polostrukturovaných rozhovorů profesní zkušenosti vybraných pedagogů mateřských škol s realizací společného vzdělávání. Závěr empirické části je věnován získaným výsledkům a diskusi.
Anotace v angličtině
The submitted bachelor's thesis deals with the processing of respondents' professional experience in the implementation of co-education in kindergarten. The main aim of the bachelor's thesis is to find out and describe the experience of the teaching staff of the selected nursery school with the implementation of joint education.
The work is divided into two parts, theoretical and empirical. The theoretical part contains individual chapters devoted to the "common learning" issue, based on professional literature. Other terms relating to the issue are also mentioned and defined. The following chapters bring joint education in nursery schools closer. The conclusion of the theoretical part describes individual possible forms of special pedagogical support for children with special educational needs.
In the second part of her bachelor's thesis, empirical, the author uses semi-structured interviews to capture the professional experience of selected kindergarten educators with the realization of joint education. The conclusion of the empirical section is devoted to the results obtained and the discussion.
Klíčová slova
společné vzdělávání, inkluze, integrace, speciální vzdělávací potřeby, podpůrná opatření, předškolní věk
Klíčová slova v angličtině
common education, inclusion, integration, special educational needs, support measures, pre-school age
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce se zabývá zpracováním profesních zkušeností respondentů při realizaci společného vzdělávání v mateřské škole. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit a popsat zkušenosti pedagogických pracovníků vybrané mateřské školy s realizací společného vzdělávání.
Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Část teoretická obsahuje jednotlivé kapitoly, které se věnují, na základě odborné literatury, problematice "společného vzdělávání". Dále jsou zmíněny a definovány jiné termíny vztahující se ke zmíněné problematice. Následující kapitoly přibližují společné vzdělávání v mateřských školách. V závěru teoretické části dochází k popisu jednotlivých možných forem speciálně pedagogické podpory dětí se speciálně vzdělávacími potřebami.
V druhé části bakalářské práce, tedy empirické, zachycuje autorka pomocí polostrukturovaných rozhovorů profesní zkušenosti vybraných pedagogů mateřských škol s realizací společného vzdělávání. Závěr empirické části je věnován získaným výsledkům a diskusi.
Anotace v angličtině
The submitted bachelor's thesis deals with the processing of respondents' professional experience in the implementation of co-education in kindergarten. The main aim of the bachelor's thesis is to find out and describe the experience of the teaching staff of the selected nursery school with the implementation of joint education.
The work is divided into two parts, theoretical and empirical. The theoretical part contains individual chapters devoted to the "common learning" issue, based on professional literature. Other terms relating to the issue are also mentioned and defined. The following chapters bring joint education in nursery schools closer. The conclusion of the theoretical part describes individual possible forms of special pedagogical support for children with special educational needs.
In the second part of her bachelor's thesis, empirical, the author uses semi-structured interviews to capture the professional experience of selected kindergarten educators with the realization of joint education. The conclusion of the empirical section is devoted to the results obtained and the discussion.
Klíčová slova
společné vzdělávání, inkluze, integrace, speciální vzdělávací potřeby, podpůrná opatření, předškolní věk
Klíčová slova v angličtině
common education, inclusion, integration, special educational needs, support measures, pre-school age
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit a popsat zkušenosti pedagogických pracovníků vybrané mateřské školy s realizací společného vzdělávání.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Seznam doporučené literatury
ADAMUS, Petr, 2015. Metodika hodnocení kvality inkluzivní školy: evaluační nástroj hodnocení kvality inkluzivní školy. Opava: Slezská univerzita v Opavě. ISBN 978-80-7510-163-1.
ANDERLIKOVÁ, Lore, 2014. Cesta k inkluzi: úvahy z praxe a pro praxi. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-765-1.
BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNIKOVÁ, I., VÍTKOVÁ, M., et. al., 2012. Děti se speciálními vzdělávacíi potřebami v mateřské škole. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-237-6.
LECHTA, Viktor, ed., 2016. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1123-5.
SLOWÍK, Josef, 2016. Speciální pedagogika. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0095-8.
VOSMIK, Miroslav, 2018. Inkluze a kariérové poradenství. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-357-5.
Seznam doporučené literatury
ADAMUS, Petr, 2015. Metodika hodnocení kvality inkluzivní školy: evaluační nástroj hodnocení kvality inkluzivní školy. Opava: Slezská univerzita v Opavě. ISBN 978-80-7510-163-1.
ANDERLIKOVÁ, Lore, 2014. Cesta k inkluzi: úvahy z praxe a pro praxi. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-765-1.
BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNIKOVÁ, I., VÍTKOVÁ, M., et. al., 2012. Děti se speciálními vzdělávacíi potřebami v mateřské škole. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-237-6.