Bakalářská práce je věnována tématu volného času lidí s tělesným postižením. Práce je složena ze dvou hlavních částí. Teoretická část, nás prostřednictvím několika kapitol seznamuje s pojmy lidé s tělesným postižením a volný čas z pohledu lidí s tělesným postižením. Dále se teoretická část práce zaměřuje na popsání volnočasových aktivit, které jsou určeny lidem s tělesným postižením. Empirická část přináší informace o tom, jak svůj volný čas tráví lidé s tělesným postižením. Tyto informace byly zjištěny za pomoci dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili respondenti s tělesným postižením z České republiky. Smyslem dotazníkového šetření bylo zjistit, jak lidé s tělesným postižením tráví svůj volný čas. V diskuzi jsou výsledky dotazníkového šetření porovnány s výsledky jiných obdobně zaměřených prací. Závěr shrnuje celou bakalářskou práci. Poté následuje seznam použitých zdrojů a příloha s dotazníkem, který byl pro účely bakalářské práce použit.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is devoted to the topic of leisure time of people with physical disabilities. The work consists of two main parts. Through several chapters, the theoretical part introduces us to the concepts of people with physical disabilities and leisure time from the perspective of people with physical disabilities. Furthermore, the theoretical part of the thesis focuses on describing leisure activities that are intended for people with physical disabilities. The empirical part provides information on how people with physical disabilities spend their free time. This information was obtained with the help of a questionnaire survey attended by respondents with physical disabilities from the Czech Republic. The purpose of the questionnaire survey was to find out how people with physical disabilities spend their free time. The conclusion summarizes the entire bachelor thesis. This is followed by a list of used sources and an appendix with a questionnaire that was used for the purposes of the bachelor thesis.
Klíčová slova
funkce volného času, lidé s tělesným postižením, omezení, volnočasové aktivity, volný čas
Klíčová slova v angličtině
features of leisure, people with physical disabilities, restrictions, leisure activities, leisure
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je věnována tématu volného času lidí s tělesným postižením. Práce je složena ze dvou hlavních částí. Teoretická část, nás prostřednictvím několika kapitol seznamuje s pojmy lidé s tělesným postižením a volný čas z pohledu lidí s tělesným postižením. Dále se teoretická část práce zaměřuje na popsání volnočasových aktivit, které jsou určeny lidem s tělesným postižením. Empirická část přináší informace o tom, jak svůj volný čas tráví lidé s tělesným postižením. Tyto informace byly zjištěny za pomoci dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili respondenti s tělesným postižením z České republiky. Smyslem dotazníkového šetření bylo zjistit, jak lidé s tělesným postižením tráví svůj volný čas. V diskuzi jsou výsledky dotazníkového šetření porovnány s výsledky jiných obdobně zaměřených prací. Závěr shrnuje celou bakalářskou práci. Poté následuje seznam použitých zdrojů a příloha s dotazníkem, který byl pro účely bakalářské práce použit.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is devoted to the topic of leisure time of people with physical disabilities. The work consists of two main parts. Through several chapters, the theoretical part introduces us to the concepts of people with physical disabilities and leisure time from the perspective of people with physical disabilities. Furthermore, the theoretical part of the thesis focuses on describing leisure activities that are intended for people with physical disabilities. The empirical part provides information on how people with physical disabilities spend their free time. This information was obtained with the help of a questionnaire survey attended by respondents with physical disabilities from the Czech Republic. The purpose of the questionnaire survey was to find out how people with physical disabilities spend their free time. The conclusion summarizes the entire bachelor thesis. This is followed by a list of used sources and an appendix with a questionnaire that was used for the purposes of the bachelor thesis.
Klíčová slova
funkce volného času, lidé s tělesným postižením, omezení, volnočasové aktivity, volný čas
Klíčová slova v angličtině
features of leisure, people with physical disabilities, restrictions, leisure activities, leisure
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Popsat volný čas a volnočasové aktivity lidí s tělesným postižením a zjistit, jak lidé s tělesným postižením tráví svůj volný čas.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Popsat volný čas a volnočasové aktivity lidí s tělesným postižením a zjistit, jak lidé s tělesným postižením tráví svůj volný čas.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Seznam doporučené literatury
BUŘVALOVÁ, D. a REITMAYEROVÁ, E., 2007. Tělesně postižený. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí. ISBN 978-80-86991-21-4.
KABÉLE, F., a kol., 1993. Somatopedie: Učebnice speciální pedagogiky tělesně a zdravotně postižené mládeže. Praha: Karolinum. ISBN 80-7066-533-5.
NOVOSAD, L., 2011. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-873-9.
PÁVKOVÁ, J., a kol., 2002. Pedagogika volného času. 3. aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-711-6.
VÍTKOVÁ, M., 2006. Somatopedické aspekty. 2. rozš. a přeprac. vyd. Brno: Paido. ISBN 80-7315-134-0.
Seznam doporučené literatury
BUŘVALOVÁ, D. a REITMAYEROVÁ, E., 2007. Tělesně postižený. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí. ISBN 978-80-86991-21-4.
KABÉLE, F., a kol., 1993. Somatopedie: Učebnice speciální pedagogiky tělesně a zdravotně postižené mládeže. Praha: Karolinum. ISBN 80-7066-533-5.
NOVOSAD, L., 2011. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-873-9.
PÁVKOVÁ, J., a kol., 2002. Pedagogika volného času. 3. aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-711-6.
VÍTKOVÁ, M., 2006. Somatopedické aspekty. 2. rozš. a přeprac. vyd. Brno: Paido. ISBN 80-7315-134-0.
Přílohy volně vložené
Žádné
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.