Bakalářská práce se zabývá připravenosti běžných mateřských škol a jejich
pracovníků pro vzdělávání dětí se sluchovým postižením. Cílem je popsat připravenost mateřských škol pro vzdělávání dětí se sluchovým postižením v České republice a v Ukrajině, a také zjistit, jak se liší výchova a vzdělávání dětí se sluchovým postižením v těchto zemích. Tato práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá základními pojmy týkající se poruchy sluchu jako celku. Empirická část bakalářské práce je realizována na základě kvantitativního průzkumu pomocí dotazníků vyplněných pedagogy klasických MŠ z těchto dvou zemí. Představeny jsou výsledky průzkumu a zároveň odpovědi na hlavní průzkumné otázky bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the preparedness of ordinary kindergartens and
its staff for the education of children with hearing impairment. Its aim is to describe the readiness of kindergartens for the education of children with hearing impairments in the Czech republic and Ukraine, as well as to find out how the upbringing and education of children with hearing impairments differs in these countries. This work is divided into two parts: theoretical and empirical. The theoretical part deals with the basic concepts relating to hearing impairment as a whole. The empirical part of the bachelor thesis is realized on the basis of quantitative research using questionnaires filled by teachers of classical kindergartens from these two countries. The results of the survey and the answers to the main research questions of the bachelor thesis are presented.
Klíčová slova
sluchové postižení, výchova dětí se sluchovým postižením, děti se sluchovým postižením v ČR, děti se sluchovým postižením na Ukrajině, integrace, inkluze, předškolní věk, sluchadla, kompenzační pomůcky
Klíčová slova v angličtině
hearing impairment, education of children with hearing impairment, children with hearing impairment in the Czech republic, children with hearing impairment in Ukraine, integration, inclusion, preschool age, hearing aids, compensatory aids
Rozsah průvodní práce
78 s. (115 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá připravenosti běžných mateřských škol a jejich
pracovníků pro vzdělávání dětí se sluchovým postižením. Cílem je popsat připravenost mateřských škol pro vzdělávání dětí se sluchovým postižením v České republice a v Ukrajině, a také zjistit, jak se liší výchova a vzdělávání dětí se sluchovým postižením v těchto zemích. Tato práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá základními pojmy týkající se poruchy sluchu jako celku. Empirická část bakalářské práce je realizována na základě kvantitativního průzkumu pomocí dotazníků vyplněných pedagogy klasických MŠ z těchto dvou zemí. Představeny jsou výsledky průzkumu a zároveň odpovědi na hlavní průzkumné otázky bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the preparedness of ordinary kindergartens and
its staff for the education of children with hearing impairment. Its aim is to describe the readiness of kindergartens for the education of children with hearing impairments in the Czech republic and Ukraine, as well as to find out how the upbringing and education of children with hearing impairments differs in these countries. This work is divided into two parts: theoretical and empirical. The theoretical part deals with the basic concepts relating to hearing impairment as a whole. The empirical part of the bachelor thesis is realized on the basis of quantitative research using questionnaires filled by teachers of classical kindergartens from these two countries. The results of the survey and the answers to the main research questions of the bachelor thesis are presented.
Klíčová slova
sluchové postižení, výchova dětí se sluchovým postižením, děti se sluchovým postižením v ČR, děti se sluchovým postižením na Ukrajině, integrace, inkluze, předškolní věk, sluchadla, kompenzační pomůcky
Klíčová slova v angličtině
hearing impairment, education of children with hearing impairment, children with hearing impairment in the Czech republic, children with hearing impairment in Ukraine, integration, inclusion, preschool age, hearing aids, compensatory aids
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Popsat připravenost mateřských škol pro vzdělávání dětí se sluchovým postižením v České republice a na Ukrajině.
Požadavky: formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: dotazování.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Popsat připravenost mateřských škol pro vzdělávání dětí se sluchovým postižením v České republice a na Ukrajině.
Požadavky: formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: dotazování.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
HOLMANOVÁ, J., 2002. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha: Septima. ISBN 80-721-6162-8.
HOUDKOVÁ, Z., 2005. Sluchové postižení u dětí: komplexní péče. Praha: Triton. ISBN 80-7254-623-6.
KRAHULCOVÁ, B., 2001. Komunikace sluchově postižených. Vyd. 2. Praha: Karolinum. ISBN 80-2460329-2.
MUKNŠNÁBLOVÁ, M., 2014. Péče o dítě s postižením sluchu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5034-7.
ŠEDIVÁ, Z., 2006. Psychologie sluchově postižených ve školní praxi. Praha: Septima. ISBN 80-7216-232-2.
Seznam doporučené literatury
HOLMANOVÁ, J., 2002. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha: Septima. ISBN 80-721-6162-8.
HOUDKOVÁ, Z., 2005. Sluchové postižení u dětí: komplexní péče. Praha: Triton. ISBN 80-7254-623-6.
KRAHULCOVÁ, B., 2001. Komunikace sluchově postižených. Vyd. 2. Praha: Karolinum. ISBN 80-2460329-2.
MUKNŠNÁBLOVÁ, M., 2014. Péče o dítě s postižením sluchu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5034-7.
ŠEDIVÁ, Z., 2006. Psychologie sluchově postižených ve školní praxi. Praha: Septima. ISBN 80-7216-232-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.