Děti jsou naším obrazem a na nich záleží, jak život na planetě se bude ubírat dál. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretická a praktická. V teoretické části jsou popsány pojmy, jako je například dětská komunikace, dětské hry, socializace a dětské zrání, příroda, ekologie. Ve druhé části práce jsou popsány aktivity, které budou probíhat v lese a v přírodě. Jejich činnosti budou poznávací, výtvarné i pohybové.
Anotace v angličtině
Children are our image and it depends on them how life on the planet will be move on. The work is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part are
described concepts such as children's communication, children's games, socialization and children's maturation, nature, ecology. The second part of the work describes the activities that will take place in the forest and in nature. Their activities will be cognitive, artistic and physical.
Klíčová slova
Kreativita, lesní tvoření, příroda, socializace, tvořivost.
Děti jsou naším obrazem a na nich záleží, jak život na planetě se bude ubírat dál. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretická a praktická. V teoretické části jsou popsány pojmy, jako je například dětská komunikace, dětské hry, socializace a dětské zrání, příroda, ekologie. Ve druhé části práce jsou popsány aktivity, které budou probíhat v lese a v přírodě. Jejich činnosti budou poznávací, výtvarné i pohybové.
Anotace v angličtině
Children are our image and it depends on them how life on the planet will be move on. The work is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part are
described concepts such as children's communication, children's games, socialization and children's maturation, nature, ecology. The second part of the work describes the activities that will take place in the forest and in nature. Their activities will be cognitive, artistic and physical.
Klíčová slova
Kreativita, lesní tvoření, příroda, socializace, tvořivost.
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu volnočasových aktivit určených pro pořádání letního tábora s tématem návratu k přírodě. Cílem je seznámit děti mladšího školního věku s některými přírodními a historickými fakty, ale současně je přimět přemýšlet o souvislostech života v přírodě, využívání přírodních zdrojů a jejich faktickou nemožnost obnovy.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metody: Projekt.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu volnočasových aktivit určených pro pořádání letního tábora s tématem návratu k přírodě. Cílem je seznámit děti mladšího školního věku s některými přírodními a historickými fakty, ale současně je přimět přemýšlet o souvislostech života v přírodě, využívání přírodních zdrojů a jejich faktickou nemožnost obnovy.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metody: Projekt.
Seznam doporučené literatury
FRANC, D., ZOUNKOVÁ, D., MARTIN, A. Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Vyd. 1. Brno: Computer Press. 2007. ISBN 978-80-251-1701-9.
HÁJEK, B., a kol. Děti, vedoucí, volný čas. Vyd. 1. Praha: Institut dětí a mládeže MŠMT, 2004. ISBN 80-86784-06-1.
CHOUR, J. Receptář her: náměty a návody pro vedoucí dětí a mládeže. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-388-9.
PELÁNEK, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Vyd. 2. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0454-1.