Informace o kvalifikační práci Komunikace mateřské školy s rodinou a metody vzdělávání dětí předškolního věku uplatňované v období omezení provozu mateřských škol
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Přílohy volně vložené
Hlavní téma
Komunikace mateřské školy s rodinou a metody vzdělávání dětí předškolního věku uplatňované v období omezení provozu mateřských škol
Hlavní téma v angličtině
Communication of kindergarten school with the family and methods of education of preschool children applied during the period of restriction of the operation of kindergartens
Název dle studenta
Komunikace mateřské školy s rodinou a metody vzdělávání dětí předškolního věku uplatňované v období omezení provozu mateřských škol
Název dle studenta v angličtině
Communication of kindergarten school with the family and methods of education of preschool children applied during the period of restriction of the operation of kindergartens
Bakalářská práce je věnována tématům "Komunikace mateřské školy s rodinou a
metody vzdělávání dětí předškolního věku uplatňované v období omezení provozu
mateřských škol". V teoretické části práce se zabývám charakteristikou předškolního období a významem MŠ v životě dětí, rodičů a učitelů. Dále se věnuji formám komunikace, klimatu MŠ a metodám vzdělávání a sleduji proměny vyplývající z omezení provozu MŠ v důsledku proticovidových opatření ve školním roce 2020/2021.
V praktické části prezentuji výsledky výzkumu zjišťujícího formou dotazníkového
šetření a rozhovorů s učitelkami a řediteli MŠ v Královéhradeckém kraji, které formy
komunikace a spolupráce a jaké metody vzdělávání využívaly MŠ v době běžného provozu
a které v době omezení provozu v důsledků opatření proti Covid-19. Na základě
vyhodnocení byl stanoven návrh efektivních forem komunikace a spolupráce a desatero
zásad distančního vzdělávání v MŠ.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is dedicated to the topics "Kindergarten communication with the family and methods of education of preschool children applied during the period of restrictions on the operation of kindergartens". In the theoretical part of the work, I deal with the characteristics of the preschool period and the importance of kindergarten in the lives of children, parents and teachers. I also deal with forms of communication, the climate of kindergartens and methods of education, and I monitor the changes resulting from restrictions on the operation of kindergartens as a result of anti-covid measures in the 2020/2021 school year.
In the practical part, I present a research investigation in the form of a questionnaire survey and interviews with teachers and directors of kindergartens in the Hradec Králové region, which forms of communication and cooperation and which methods of education were used by kindergartens during normal operation and which during the period of reduced operation due to measures against Covid-19. Based on the evaluation, a proposal for effective forms of communication and cooperation was established and ten principles of distance education in kindergarten.
Bakalářská práce je věnována tématům "Komunikace mateřské školy s rodinou a
metody vzdělávání dětí předškolního věku uplatňované v období omezení provozu
mateřských škol". V teoretické části práce se zabývám charakteristikou předškolního období a významem MŠ v životě dětí, rodičů a učitelů. Dále se věnuji formám komunikace, klimatu MŠ a metodám vzdělávání a sleduji proměny vyplývající z omezení provozu MŠ v důsledku proticovidových opatření ve školním roce 2020/2021.
V praktické části prezentuji výsledky výzkumu zjišťujícího formou dotazníkového
šetření a rozhovorů s učitelkami a řediteli MŠ v Královéhradeckém kraji, které formy
komunikace a spolupráce a jaké metody vzdělávání využívaly MŠ v době běžného provozu
a které v době omezení provozu v důsledků opatření proti Covid-19. Na základě
vyhodnocení byl stanoven návrh efektivních forem komunikace a spolupráce a desatero
zásad distančního vzdělávání v MŠ.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is dedicated to the topics "Kindergarten communication with the family and methods of education of preschool children applied during the period of restrictions on the operation of kindergartens". In the theoretical part of the work, I deal with the characteristics of the preschool period and the importance of kindergarten in the lives of children, parents and teachers. I also deal with forms of communication, the climate of kindergartens and methods of education, and I monitor the changes resulting from restrictions on the operation of kindergartens as a result of anti-covid measures in the 2020/2021 school year.
In the practical part, I present a research investigation in the form of a questionnaire survey and interviews with teachers and directors of kindergartens in the Hradec Králové region, which forms of communication and cooperation and which methods of education were used by kindergartens during normal operation and which during the period of reduced operation due to measures against Covid-19. Based on the evaluation, a proposal for effective forms of communication and cooperation was established and ten principles of distance education in kindergarten.
Cílem bakalářské práce je: 1) Zhodnotit formy komunikace mateřské školy s rodinou a metody vzdělávání, které uplatňovaly mateřské školy v období omezení provozu mateřských škol. 2) Navrhnout další efektivní formy komunikace mateřské školy s rodinou a metody vzdělávání pro případ omezení provozu mateřských škol.
Metody: 1) Samostudium odborné literatury a dalších informačních zdrojů. 2) Výzkumné šetření – tvorba dotazníku pro učitele vybraných mateřských škol v Královehradeckém kraji a pro učitele příslušných škol, polostrukturovaný rozhovor s řediteli a učiteli vybraných mateřských škol a rodiči. 3) Analýza a vyhodnocení výsledků realizovaného výzkumu a intervence.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je: 1) Zhodnotit formy komunikace mateřské školy s rodinou a metody vzdělávání, které uplatňovaly mateřské školy v období omezení provozu mateřských škol. 2) Navrhnout další efektivní formy komunikace mateřské školy s rodinou a metody vzdělávání pro případ omezení provozu mateřských škol.
Metody: 1) Samostudium odborné literatury a dalších informačních zdrojů. 2) Výzkumné šetření – tvorba dotazníku pro učitele vybraných mateřských škol v Královehradeckém kraji a pro učitele příslušných škol, polostrukturovaný rozhovor s řediteli a učiteli vybraných mateřských škol a rodiči. 3) Analýza a vyhodnocení výsledků realizovaného výzkumu a intervence.
Seznam doporučené literatury
LAŽOVÁ, Ladislava. Mateřská škola komunikuje s rodiči: výměna informací, řešení problémů. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0378-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4640-1.
NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0738-1.
LINDNER, Ulrike. Pozor, rodiče ve školce!: typické konflikty s rodiči a jak s nimi zacházet. Přeložil Alena BEZDĚKOVÁ. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1521-9.
RABUŠICOVÁ, Milada. Škola a (versus) rodina. V Brně: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3598-6.
Seznam doporučené literatury
LAŽOVÁ, Ladislava. Mateřská škola komunikuje s rodiči: výměna informací, řešení problémů. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0378-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4640-1.
NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0738-1.
LINDNER, Ulrike. Pozor, rodiče ve školce!: typické konflikty s rodiči a jak s nimi zacházet. Přeložil Alena BEZDĚKOVÁ. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1521-9.
RABUŠICOVÁ, Milada. Škola a (versus) rodina. V Brně: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3598-6.