Cílem bakalářské práce "Materiální didaktické prostředky ve výuce na SŠ"
je zjistit, jaké didaktické prostředky jsou zapotřebí k výuce ekonomických předmětů
na střední škole, jaké prostředky má učitel k dispozici a které prostředky by mohly
zefektivnit výuku. Další částí je vytvoření návrhu na vybavení střední školy potřebnými didaktickými prostředky. Na základě literární rešerše byla zpracována teoretická část, jež zahrnuje deskripci pojmu didaktické prostředky a jejich klasifikaci. Dále se tato část zabývala didaktickými prostředky v ekonomických předmětech. V rámci praktické části byl realizován průzkum prostřednictvím dotazníkové šetření, jež vyplnili žáci a s učiteli proběhl strukturovaný rozhovor. Na základě získaných odpovědí byly vytvořeny praktické návrhy do hodin ekonomiky.
Anotace v angličtině
The aim of this work "Material Didactic Resources in the Teaching at Secondary
school" is to find out which didactic resources are needed to teach economics subjects at Secondary school, which resources are available to the teacher and which resources could make teaching more effective. The next part is development of a proposal for equipping the secondary school with the necessary didactic resources. On the basis of a literature recherche, a theoretical part was prepared, which includes a description of the concept of didactic resources and their classification. Furthermore, this section dealt with didactic resources in economic subjects. As part of the practical part, a survey was conducted through
a questionnaire survey completed by the students and a structured interview was conducted with the teachers. Based on the answers received, practical suggestions for economics lessons were developed.
Klíčová slova
didaktické prostředky, materiální didaktické prostředky, učební pomůcky, didaktická
technika, ekonomika
Klíčová slova v angličtině
Didactic Resources, Material Didactic Resources, Teaching Aids, Didactic Techniques,
Economics
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce "Materiální didaktické prostředky ve výuce na SŠ"
je zjistit, jaké didaktické prostředky jsou zapotřebí k výuce ekonomických předmětů
na střední škole, jaké prostředky má učitel k dispozici a které prostředky by mohly
zefektivnit výuku. Další částí je vytvoření návrhu na vybavení střední školy potřebnými didaktickými prostředky. Na základě literární rešerše byla zpracována teoretická část, jež zahrnuje deskripci pojmu didaktické prostředky a jejich klasifikaci. Dále se tato část zabývala didaktickými prostředky v ekonomických předmětech. V rámci praktické části byl realizován průzkum prostřednictvím dotazníkové šetření, jež vyplnili žáci a s učiteli proběhl strukturovaný rozhovor. Na základě získaných odpovědí byly vytvořeny praktické návrhy do hodin ekonomiky.
Anotace v angličtině
The aim of this work "Material Didactic Resources in the Teaching at Secondary
school" is to find out which didactic resources are needed to teach economics subjects at Secondary school, which resources are available to the teacher and which resources could make teaching more effective. The next part is development of a proposal for equipping the secondary school with the necessary didactic resources. On the basis of a literature recherche, a theoretical part was prepared, which includes a description of the concept of didactic resources and their classification. Furthermore, this section dealt with didactic resources in economic subjects. As part of the practical part, a survey was conducted through
a questionnaire survey completed by the students and a structured interview was conducted with the teachers. Based on the answers received, practical suggestions for economics lessons were developed.
Klíčová slova
didaktické prostředky, materiální didaktické prostředky, učební pomůcky, didaktická
technika, ekonomika
Klíčová slova v angličtině
Didactic Resources, Material Didactic Resources, Teaching Aids, Didactic Techniques,
Economics
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké didaktické prostředky jsou zapotřebí k výuce ekonomických předmětů na střední škole, jaké prostředky má učitel k dispozici a které prostředky by mohly zefektivnit výuku. Následné vytvoření návrhu na vybavení střední školy potřebnými didaktickými prostředky.
Požadavky:
Prostudovat literární prameny.
Zrealizovat a vyhodnotit průzkum na SŠ.
Vyvořit praktický přehled v kontextu pro konkrétni učivo.
Metody:
Rozbor používaných didaktických prostředků v konkrétní škole.
Analýza vzdělávacího programu.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké didaktické prostředky jsou zapotřebí k výuce ekonomických předmětů na střední škole, jaké prostředky má učitel k dispozici a které prostředky by mohly zefektivnit výuku. Následné vytvoření návrhu na vybavení střední školy potřebnými didaktickými prostředky.
Požadavky:
Prostudovat literární prameny.
Zrealizovat a vyhodnotit průzkum na SŠ.
Vyvořit praktický přehled v kontextu pro konkrétni učivo.
Metody:
Rozbor používaných didaktických prostředků v konkrétní škole.
Analýza vzdělávacího programu.
Seznam doporučené literatury
KALHOUS, Z. & OBST, O., 2009. Školní didaktika. 2.vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-571-4.
KRPÁLEK, P. & KRPÁLKOVÁ-KRELOVÁ, K., 2012. Didaktika ekonomických předmětů. V Praze: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1909-8.
RAMBOUSEK, V., 2014. Materiální didaktické prostředky. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-664-2.
SKALKOVÁ, J., 2007. Obecná didaktika: vyučovací proces: učivo a jeho výběr: metody organizační formy vyučování. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1821-7.
SLAVÍK, M., HUSA, J., A MILLER, I., 2007. Materiální didaktické prostředky a technologie jejich využívání. 3. vyd. V Praze: Česká zemědělská univerzita, Institut vzdělávání a poradenství. ISBN 978-80-213-1705-5.
Seznam doporučené literatury
KALHOUS, Z. & OBST, O., 2009. Školní didaktika. 2.vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-571-4.
KRPÁLEK, P. & KRPÁLKOVÁ-KRELOVÁ, K., 2012. Didaktika ekonomických předmětů. V Praze: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1909-8.
RAMBOUSEK, V., 2014. Materiální didaktické prostředky. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-664-2.
SKALKOVÁ, J., 2007. Obecná didaktika: vyučovací proces: učivo a jeho výběr: metody organizační formy vyučování. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1821-7.
SLAVÍK, M., HUSA, J., A MILLER, I., 2007. Materiální didaktické prostředky a technologie jejich využívání. 3. vyd. V Praze: Česká zemědělská univerzita, Institut vzdělávání a poradenství. ISBN 978-80-213-1705-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.