Diplomová práce se zabývá školní družinou. Cílem práce je pomocí dotazníkového
šetření zjistit, jak rodiče hodnotí činnost školní družiny. Začátek teoretické části se věnuje
výchově mimo vyučování a jejím funkcím. Další kapitoly popisují školní družinu, osobnost
vychovatele a vývoj mladšího školního věku. Poslední kapitola se zabývá vztahem školní
družiny a rodičů. Výzkumné šetření je zaměřeno na hodnocení a vnímání školní družiny rodiči,
pozornost je směřována na funkce školní družiny, na komunikaci rodičů s vychovateli a vztah
vychovatele s žáky, ale i na zjištění celkové spokojenosti rodičů se školní družinou. Výzkum
byl realizován na vzorku 147 rodičů dětí navštěvujících 4 školní družiny v Libereckém kraji.
Empirická část přináší poznatky, které mohou využít školní družiny k možnému zlepšení jejich
činnosti.
Anotace v angličtině
The thesis deals with after-school programmes. The objection of the thesis is to identify
how parents assess the functioning of after-school programmes, based on a research survey.
The introductory part of the theoretical section deals with education outside the class
and its functions. The following chapters describe after-school programmes, the personality
of an educator and the development of younger school-age children. The final chapter
of the theoretical section explores the relationship between after-school programmes
and parents. The research survey focuses on parental assessment and perception of after-school
programmes, including the functions of the programmes, the communication between parents
and educators and the relationship between the educator and children. The survey also focused
on parental overall satisfaction with after-school programmes. The research was conducted
on a sample of 147 parents whose children attend 4 after-school programmes in Liberec Region.
The research section of the thesis provides insights that can be used to improve the functioning
of after-school programmes.
Klíčová slova
Školní družina, funkce školní družiny, rodiče, vychovatel, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
After-school programme, functions of after-school programme, parents, educator, younger
school age
Rozsah průvodní práce
108 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá školní družinou. Cílem práce je pomocí dotazníkového
šetření zjistit, jak rodiče hodnotí činnost školní družiny. Začátek teoretické části se věnuje
výchově mimo vyučování a jejím funkcím. Další kapitoly popisují školní družinu, osobnost
vychovatele a vývoj mladšího školního věku. Poslední kapitola se zabývá vztahem školní
družiny a rodičů. Výzkumné šetření je zaměřeno na hodnocení a vnímání školní družiny rodiči,
pozornost je směřována na funkce školní družiny, na komunikaci rodičů s vychovateli a vztah
vychovatele s žáky, ale i na zjištění celkové spokojenosti rodičů se školní družinou. Výzkum
byl realizován na vzorku 147 rodičů dětí navštěvujících 4 školní družiny v Libereckém kraji.
Empirická část přináší poznatky, které mohou využít školní družiny k možnému zlepšení jejich
činnosti.
Anotace v angličtině
The thesis deals with after-school programmes. The objection of the thesis is to identify
how parents assess the functioning of after-school programmes, based on a research survey.
The introductory part of the theoretical section deals with education outside the class
and its functions. The following chapters describe after-school programmes, the personality
of an educator and the development of younger school-age children. The final chapter
of the theoretical section explores the relationship between after-school programmes
and parents. The research survey focuses on parental assessment and perception of after-school
programmes, including the functions of the programmes, the communication between parents
and educators and the relationship between the educator and children. The survey also focused
on parental overall satisfaction with after-school programmes. The research was conducted
on a sample of 147 parents whose children attend 4 after-school programmes in Liberec Region.
The research section of the thesis provides insights that can be used to improve the functioning
of after-school programmes.
Klíčová slova
Školní družina, funkce školní družiny, rodiče, vychovatel, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
After-school programme, functions of after-school programme, parents, educator, younger
school age
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zjistit, jak rodiče dětí navštěvujících školní družinu hodnotí její činnost.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, vyhodnocení a interpretace dat, formulace závěrů, diskuse k výzkumu a doporučení pro praxi.
Metoda sběru dat: Dotazník
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zjistit, jak rodiče dětí navštěvujících školní družinu hodnotí její činnost.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, vyhodnocení a interpretace dat, formulace závěrů, diskuse k výzkumu a doporučení pro praxi.
Metoda sběru dat: Dotazník
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P., 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozšířené vydání. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
PÁVKOVÁ, J., 2008. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. 4., vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-423-6.
PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B., 2011. Školní družina. 3., aktualizované vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-900-2.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P., 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozšířené vydání. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
PÁVKOVÁ, J., 2008. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. 4., vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-423-6.
PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B., 2011. Školní družina. 3., aktualizované vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-900-2.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.