Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké jsou možnosti školní družiny při práci s konkrétními žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
V části teoretické se budu věnovat vysvětlení základních pojmů týkajících se školní družiny, společného vzdělávání a následně změnám, ke kterým došlo ve školní družině v rámci zavedení novely č. 27/2016 školského zákona.
V části empirické se již budu věnovat kazuistice a intervenci dvou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, se kterými v rámci školní družiny jako asistentka pedagoga pracuji a pokusím se zaznamenat, jak školní družina podporuje jejich rozvoj.
Aby bylo možné dosáhnout požadovaného cíle je potřeba spolupracovat delší dobu nejen s konkrétními žáky, ale také s jejich rodiči. Velmi významnou součástí jsou též konzultace s odborníky ze speciálně pedagogických center a pedagogicko-psychologických poraden, kteří mají konkrétní žáky v péči.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to find out what are the possibilities of a after school club in the proces of working with specific children with special educational needs.
In the theoretical part, I will explain the basic concepts related to school groups, collective education and after that changes that occurred in the school group within the introduction of the amendment no. 27/2016 education law.
In the empirical part, I will focus on the case study and intervention of two pupils with special educational needs, with whom I work as a teaching assistant within the school group and try to record how the school group supports their development.
In order to achieve the desired goal, it is necessary to cooperate for a longer period of time not only with specific children, but also with their parents. Consultations with experts from special pedagogical centers and pedagogical-psychological counseling centers who have specific children in their care are also very important part.
Klíčová slova
Školní družina, aktivity ve školní družině, společné vzdělávání, speciální vzdělávací potřeby, speciálně pedagogické centrum, pedagogicko-psychologická poradna, podpůrná opatření, intervence
Klíčová slova v angličtině
After school club, activities in after school club, collective education, special educational needs, special pedagogical center, pedagogical-psychological counselling, intervention
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké jsou možnosti školní družiny při práci s konkrétními žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
V části teoretické se budu věnovat vysvětlení základních pojmů týkajících se školní družiny, společného vzdělávání a následně změnám, ke kterým došlo ve školní družině v rámci zavedení novely č. 27/2016 školského zákona.
V části empirické se již budu věnovat kazuistice a intervenci dvou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, se kterými v rámci školní družiny jako asistentka pedagoga pracuji a pokusím se zaznamenat, jak školní družina podporuje jejich rozvoj.
Aby bylo možné dosáhnout požadovaného cíle je potřeba spolupracovat delší dobu nejen s konkrétními žáky, ale také s jejich rodiči. Velmi významnou součástí jsou též konzultace s odborníky ze speciálně pedagogických center a pedagogicko-psychologických poraden, kteří mají konkrétní žáky v péči.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to find out what are the possibilities of a after school club in the proces of working with specific children with special educational needs.
In the theoretical part, I will explain the basic concepts related to school groups, collective education and after that changes that occurred in the school group within the introduction of the amendment no. 27/2016 education law.
In the empirical part, I will focus on the case study and intervention of two pupils with special educational needs, with whom I work as a teaching assistant within the school group and try to record how the school group supports their development.
In order to achieve the desired goal, it is necessary to cooperate for a longer period of time not only with specific children, but also with their parents. Consultations with experts from special pedagogical centers and pedagogical-psychological counseling centers who have specific children in their care are also very important part.
Klíčová slova
Školní družina, aktivity ve školní družině, společné vzdělávání, speciální vzdělávací potřeby, speciálně pedagogické centrum, pedagogicko-psychologická poradna, podpůrná opatření, intervence
Klíčová slova v angličtině
After school club, activities in after school club, collective education, special educational needs, special pedagogical center, pedagogical-psychological counselling, intervention
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjistit, v čem a jak školní družina podporuje rozvoj konkrétního dítě se speciálními vzdělávacími potřebami
Požadavky:
1. Prostudování odpovídající odborné literatury a dalších informačních zdrojů.
2. Přímá práce s konkrétními dětmi se speciálními vzdělavácími potřebami.
3. Spolupráce s rodiči dětí.
4. Spolupráce s odborníky.
Metody:
1. Samostudium odborné literatury a dalších informačních zdrojů.
2. Popis specifických metod a forem práce s dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami.
3. Kazuistika vybraných dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
4. Intervence - konkrétní činnosti s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině.
5. Analýza a vyhodnocení výsledků intervencí.
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjistit, v čem a jak školní družina podporuje rozvoj konkrétního dítě se speciálními vzdělávacími potřebami
Požadavky:
1. Prostudování odpovídající odborné literatury a dalších informačních zdrojů.
2. Přímá práce s konkrétními dětmi se speciálními vzdělavácími potřebami.
3. Spolupráce s rodiči dětí.
4. Spolupráce s odborníky.
Metody:
1. Samostudium odborné literatury a dalších informačních zdrojů.
2. Popis specifických metod a forem práce s dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami.
3. Kazuistika vybraných dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
4. Intervence - konkrétní činnosti s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině.
5. Analýza a vyhodnocení výsledků intervencí.
Seznam doporučené literatury
BALKOVÁ, Krista. Náměty pro školní družinu. 1. Portál, 2006. ISBN 978-80-7367-802-9.
BARTOŇOVÁ, Miroslava a VÍTKOVÁ, Marie. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: texty k distančnímu vzdělávání. 2. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-158-4.
HÁJEK, Bedřich a Jiřina PÁVKOVÁ. Školní družina. 3. Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2.
JEDLIČKA, Richard. Psychický vývoj dítěte a výchova. 1. Havlíčkův Brod: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0096-5.
POSPÍŠILOVÁ, Helena. Svět školní družiny. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4789-6.
Seznam doporučené literatury
BALKOVÁ, Krista. Náměty pro školní družinu. 1. Portál, 2006. ISBN 978-80-7367-802-9.
BARTOŇOVÁ, Miroslava a VÍTKOVÁ, Marie. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: texty k distančnímu vzdělávání. 2. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-158-4.
HÁJEK, Bedřich a Jiřina PÁVKOVÁ. Školní družina. 3. Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2.
JEDLIČKA, Richard. Psychický vývoj dítěte a výchova. 1. Havlíčkův Brod: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0096-5.
POSPÍŠILOVÁ, Helena. Svět školní družiny. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4789-6.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.