Bakalářská práce zaměřuje svou pozornost na problematiku komunikační strategie firmy na zahraničním trhu. K její realizaci je důležité vhodně zkombinovat nástroje komunikačního mixu, které se následně musí náležitě doplnit o mediální mix. Varianty pak záleží na oboru podnikání společnosti, na její cílové skupině a na kultuře a zvyklostech země, kde působí. Právě kulturní odlišnosti hrají v této bakalářské práci důležitou roli.
Jejím cílem je totiž potvrdit, zda se liší marketingová komunikace mezinárodní firmy dm drogerie markt v zemi původu, tedy v Německu, a v České republice, kde funguje dceřiná společnost. Na závěr práce odhaluje za pomoci dotazníkového šetření silné a slabé stránky podniku v ČR a navrhuje příslušná doporučení pro zlepšení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on issues of communication strategy of company on foreign trade. For its realization it's important to combine instruments of communication mix suitably, which then have to be accompanied by proper media mix. The variants depend on line of business of the company, its target group and on culture and customs of the country, where it operates. Cultural differences play an imporant part in this bachelor thesis.
Its purpose is to confirm if marketing communication of international company dm drogerie markt differs in country of its origin, in Germany, and in the Czech republic, where subsidiary company operates. At the end, the thesis reveals strengths and weaknesses of the company in the Czech republic with the ad of research and it suggests appropriate recommendations for improvement.
Klíčová slova
komunikační strategie, marketing, marketingový mix, komunikační a mediální mix, dm drogerie markt, specifika komunikace
Klíčová slova v angličtině
communication strategy, marketing, marketing mix, communication and media mix, dm drogerie markt, specifics of communication
Rozsah průvodní práce
79 s. (108 923 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce zaměřuje svou pozornost na problematiku komunikační strategie firmy na zahraničním trhu. K její realizaci je důležité vhodně zkombinovat nástroje komunikačního mixu, které se následně musí náležitě doplnit o mediální mix. Varianty pak záleží na oboru podnikání společnosti, na její cílové skupině a na kultuře a zvyklostech země, kde působí. Právě kulturní odlišnosti hrají v této bakalářské práci důležitou roli.
Jejím cílem je totiž potvrdit, zda se liší marketingová komunikace mezinárodní firmy dm drogerie markt v zemi původu, tedy v Německu, a v České republice, kde funguje dceřiná společnost. Na závěr práce odhaluje za pomoci dotazníkového šetření silné a slabé stránky podniku v ČR a navrhuje příslušná doporučení pro zlepšení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on issues of communication strategy of company on foreign trade. For its realization it's important to combine instruments of communication mix suitably, which then have to be accompanied by proper media mix. The variants depend on line of business of the company, its target group and on culture and customs of the country, where it operates. Cultural differences play an imporant part in this bachelor thesis.
Its purpose is to confirm if marketing communication of international company dm drogerie markt differs in country of its origin, in Germany, and in the Czech republic, where subsidiary company operates. At the end, the thesis reveals strengths and weaknesses of the company in the Czech republic with the ad of research and it suggests appropriate recommendations for improvement.
Klíčová slova
komunikační strategie, marketing, marketingový mix, komunikační a mediální mix, dm drogerie markt, specifika komunikace
Klíčová slova v angličtině
communication strategy, marketing, marketing mix, communication and media mix, dm drogerie markt, specifics of communication
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů bakalářské práce.
Teoretická východiska marketingové komunikace.
Charakteristika podniku.
Specifika komunikační strategie firmy na zahraničním trhu.
Vlastní marketingový výzkum.
Zhodnocení výsledků a přínosů bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů bakalářské práce.
Teoretická východiska marketingové komunikace.
Charakteristika podniku.
Specifika komunikační strategie firmy na zahraničním trhu.
Vlastní marketingový výzkum.
Zhodnocení výsledků a přínosů bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2013. Strategický marketing: Strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788024746708.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. 2., aktual. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG, 2018. Principles of Marketing. 17th ed. New Jersey: Pearson Education. ISBN 978-0134492513.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2012. Marketing management. 14th edition. New Jersey: Pearson Education. ISBN 978-0-13-210292-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0787-2.
Konzultant: Ing. Jiří Peroutka, manažer komunikace dm-drogerie markt
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2013. Strategický marketing: Strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788024746708.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. 2., aktual. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG, 2018. Principles of Marketing. 17th ed. New Jersey: Pearson Education. ISBN 978-0134492513.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2012. Marketing management. 14th edition. New Jersey: Pearson Education. ISBN 978-0-13-210292-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0787-2.