Cílem této bakalářské práce je analyzovat konkurenceschopnost podniku Jelínek nábytek a navrhnout pro něj strategii vstupu na zahraniční trh. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definována teoretická východiska konkurenceschopnosti a forem vstupu na zahraniční trh. V další kapitole jsou popsány kvantitativní metody pro situační analýzu podniku. V praktické části je charakterizován podnik Jelínek nábytek. V následující kapitole je rozebrán německý trh pomocí PEST analýzy. Dále je zde analyzováno konkurenční prostředí Porterovým modelem pěti konkurenčních sil. Výstupy z provedených analýz jsou shrnuty ve SWOT analýze a následně vyhodnoceny v konfrontační matici. V závěru práce je zhodnocena konkurenceschopnost podniku a navržena strategie vstupu na německý trh.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyze the competitiveness of the company Jelínek nábytek and to propose a stratégy for entering the foerign market. The bachelor thesis is diveded into theoretical and practical part. The theoretical part defines the theoretical basis of competitiveness and forms of entring the foreign market. The next chapter describes quantitative methods for situational analysis of the Jelínek nábytek. The practical part charakterizes the company Jelínek nábytek. The following chapter analyzes the German market using PEST analysis. Furthermore, the competitive environment is analyzed by Porter's model of five competitive forces. The outputs of the performed analyzes are summarized in the SWOT analysis and then evaluated in confrontational matrix. At the end of this bachelor thesis, the competitiveness of the company is evaluated and a stratégy for entering the German market is proposed.
Klíčová slova
Konkurenceschopnost, konkurenční strategie, konkurenční výhoda, formy vstupu na zahraniční trh, rizika v mezinárodním obchodě, PEST analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Competitiveness, competitive strategy, competitive advantage, forms of entering the foreign market, risks in international trade, PEST analysis, Porter's model of five competitive forces, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je analyzovat konkurenceschopnost podniku Jelínek nábytek a navrhnout pro něj strategii vstupu na zahraniční trh. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definována teoretická východiska konkurenceschopnosti a forem vstupu na zahraniční trh. V další kapitole jsou popsány kvantitativní metody pro situační analýzu podniku. V praktické části je charakterizován podnik Jelínek nábytek. V následující kapitole je rozebrán německý trh pomocí PEST analýzy. Dále je zde analyzováno konkurenční prostředí Porterovým modelem pěti konkurenčních sil. Výstupy z provedených analýz jsou shrnuty ve SWOT analýze a následně vyhodnoceny v konfrontační matici. V závěru práce je zhodnocena konkurenceschopnost podniku a navržena strategie vstupu na německý trh.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyze the competitiveness of the company Jelínek nábytek and to propose a stratégy for entering the foerign market. The bachelor thesis is diveded into theoretical and practical part. The theoretical part defines the theoretical basis of competitiveness and forms of entring the foreign market. The next chapter describes quantitative methods for situational analysis of the Jelínek nábytek. The practical part charakterizes the company Jelínek nábytek. The following chapter analyzes the German market using PEST analysis. Furthermore, the competitive environment is analyzed by Porter's model of five competitive forces. The outputs of the performed analyzes are summarized in the SWOT analysis and then evaluated in confrontational matrix. At the end of this bachelor thesis, the competitiveness of the company is evaluated and a stratégy for entering the German market is proposed.
Klíčová slova
Konkurenceschopnost, konkurenční strategie, konkurenční výhoda, formy vstupu na zahraniční trh, rizika v mezinárodním obchodě, PEST analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Competitiveness, competitive strategy, competitive advantage, forms of entering the foreign market, risks in international trade, PEST analysis, Porter's model of five competitive forces, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Teoretická východiska konkurenceschopnosti.
Teoretická východiska forem vstupu na zahraniční trh.
Charakteristika vybraného podniku.
Analýza zahraničního trhu a konkurenčního prostředí.
Vyhodnocení provedených analýz.
Závěr a doporučení pro daný podnik.
Zásady pro vypracování
Teoretická východiska konkurenceschopnosti.
Teoretická východiska forem vstupu na zahraniční trh.
Charakteristika vybraného podniku.
Analýza zahraničního trhu a konkurenčního prostředí.
Vyhodnocení provedených analýz.
Závěr a doporučení pro daný podnik.
Seznam doporučené literatury
ALBAUM, Gerald S., Edwin DUERR a Alexander JOSIASSEN, 2016. International marketing and export management. 8th edition. United Kingdom, Harlow: Pearson Education Limited. ISBN 978-1-292-01692-4.
ČÁSTEK, Ondřej a Jana POKORNÁ, 2013. Konkurenční schopnost podniku: výsledky empirického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-7742-3.
HALÍK, Jaroslav a Helena FIALOVÁ, 2016. Strategie vstupu firem na zahraniční trhy. Praha: Metropolitan. ISBN 978-80-87956-51-9.
MACHKOVÁ, Hana, 2012. Mezinárodní marketing. 4. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2986-2.
Konzultant: Ing. David Jelínek, manažer prodeje a marketingu
Seznam doporučené literatury
ALBAUM, Gerald S., Edwin DUERR a Alexander JOSIASSEN, 2016. International marketing and export management. 8th edition. United Kingdom, Harlow: Pearson Education Limited. ISBN 978-1-292-01692-4.
ČÁSTEK, Ondřej a Jana POKORNÁ, 2013. Konkurenční schopnost podniku: výsledky empirického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-7742-3.
HALÍK, Jaroslav a Helena FIALOVÁ, 2016. Strategie vstupu firem na zahraniční trhy. Praha: Metropolitan. ISBN 978-80-87956-51-9.
MACHKOVÁ, Hana, 2012. Mezinárodní marketing. 4. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2986-2.