Bakalářská práce se zabývá problematikou střetu firemních kultur českých a německých
obchodních společností. Vyvozuje doporučení pro minimalizaci negativních interakcí
v pracovním prostředí. Teoretická část vysvětluje základní pojmy spojené s firemní
kulturou včetně jejích principů a prvků. Praktická část ověřuje platnost obecných závěrů z teoretické části. Závěr stanovuje doporučení pro překonání těchto interkulturních rozdílů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of conflicts between company cultures in Czech and German corporations. Its aim is to try to propose recommendations to minimise negative interactions in work environment. In the theoretical part, basic terms connected with company culture, including its principles and elements, are explained. The validity of general conclusions from theoretical part is being verified in the practical part. In the final part, recommendations how to overcome these intercultural differences are proposed.
Klíčová slova
Firemní kultura, Komparace, Interkulturní komunikace, Kulturní standardy, Prvky firemní
kultury, Principy firemní kultury, Německá firemní kultura, Česká firemní kultura
Klíčová slova v angličtině
Company culture, Comparison, Intercultural communication, Cultural standards, Elements of company culture, Principles of cultural standards, German company culture, Czech company culture
Rozsah průvodní práce
74 s. (83 809)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou střetu firemních kultur českých a německých
obchodních společností. Vyvozuje doporučení pro minimalizaci negativních interakcí
v pracovním prostředí. Teoretická část vysvětluje základní pojmy spojené s firemní
kulturou včetně jejích principů a prvků. Praktická část ověřuje platnost obecných závěrů z teoretické části. Závěr stanovuje doporučení pro překonání těchto interkulturních rozdílů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of conflicts between company cultures in Czech and German corporations. Its aim is to try to propose recommendations to minimise negative interactions in work environment. In the theoretical part, basic terms connected with company culture, including its principles and elements, are explained. The validity of general conclusions from theoretical part is being verified in the practical part. In the final part, recommendations how to overcome these intercultural differences are proposed.
Klíčová slova
Firemní kultura, Komparace, Interkulturní komunikace, Kulturní standardy, Prvky firemní
kultury, Principy firemní kultury, Německá firemní kultura, Česká firemní kultura
Klíčová slova v angličtině
Company culture, Comparison, Intercultural communication, Cultural standards, Elements of company culture, Principles of cultural standards, German company culture, Czech company culture
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů a formulování výzkumných otázek,
Fundamentace odlišných firemních kultur v interkulturním managementu.
Detekce kritických odlišností německé a české firemní kultury.
Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek.
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů a formulování výzkumných otázek,
Fundamentace odlišných firemních kultur v interkulturním managementu.
Detekce kritických odlišností německé a české firemní kultury.
Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek.
Seznam doporučené literatury
ČENĚK, Jiří, Josef SMOLIK a Zdeňka VYKOUKALOVÁ, 2016. Interkulturní psychologie: vybrané kapitoly. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5414-7.
MÜLLER, David, 2013. Kultura organizace je cestou ke strategii. Praha: Management Press: TC Business School. ISBN 978-80-7261-265-9.
NIX, Kelly, 2015. Intercultural Communication in Business: how Context and Other Cultural Factors Affect Communication in Multicultural Organizations. San Antonio, Texas: CreateSpace Independent Publishing Platform. ISBN 978-1-5061-4533-4.
NOVÝ, Ivan a Sylvia SCHROLL-MACHL, 2016. Interkulturní komunikace: Češi a Němci. 2. vydání. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-298-7.
SCHEIN, Edgar H., 2017. Organizational culture and leadership. Fifth Edition. Hoboken: Wiley. ISBN 978-1-119-21205-8.
Konzultant: Ing. Stanislava Novotná, jednatelka společnosti EICHENAUER, s. r. o.
Seznam doporučené literatury
ČENĚK, Jiří, Josef SMOLIK a Zdeňka VYKOUKALOVÁ, 2016. Interkulturní psychologie: vybrané kapitoly. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5414-7.
MÜLLER, David, 2013. Kultura organizace je cestou ke strategii. Praha: Management Press: TC Business School. ISBN 978-80-7261-265-9.
NIX, Kelly, 2015. Intercultural Communication in Business: how Context and Other Cultural Factors Affect Communication in Multicultural Organizations. San Antonio, Texas: CreateSpace Independent Publishing Platform. ISBN 978-1-5061-4533-4.
NOVÝ, Ivan a Sylvia SCHROLL-MACHL, 2016. Interkulturní komunikace: Češi a Němci. 2. vydání. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-298-7.
SCHEIN, Edgar H., 2017. Organizational culture and leadership. Fifth Edition. Hoboken: Wiley. ISBN 978-1-119-21205-8.