Cílem bakalářské práce "Aplikace pro automatické vytváření rozvrhu pro základní školy" je vytvořit aplikaci pro automatické generování rozvrhu a následně vybrat reálnou základní školu a ověřit na ní funkčnost aplikace. Bakalářská práce se v teoretické části zabývá obecnými faktory škol, které ovlivňují tvorbu rozvrhu a porovnáním existujících aplikací, které dokáží vytvářet rozvrhy. K praktické části byla vytvořena desktopová aplikace, kterou lze vytvářet, načítat a ukládat vstupní soubory potřebné pro vytváření rozvrhu, generovat řešení rozvrhu a ukládat vygenerované řešení do šesti výstupních souborů ve formátu CSV a XLSX určených pro zobrazení výsledného rozvrhu z pohledu žáka, učitele a místnosti. Aplikace byla otestována na datech z reálné školy ZŠ Oblačná a na druhé uměle vytvořené škole. Aplikace nalezla funkční řešení pro obě testované školy. V bakalářské práci je popsáno, jak vytvořené algoritmy řeší generování rozvrhu, jejich vstupní a výstupní soubory. Dále práce popisuje vytvořenou aplikaci a testování aplikace.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis "Application for automatic schedule creation for elementary schools" is to create an application for automatic school schedule generation and then choose a real elementary school to verify the functionality of the application. In the theoretical part the bachelor thesis deals with the general factors of schools that affect the creation of school schedules and the comparison of existing applications that create schedules. For the practical part, a desktop application was created that can create, load and save input files, which are needed to generate school schedule solutions, generate a solution and save the generated solution in six output files in CSV and XLSX formats, which are designed to display the final schedule from the perspective of the student, teacher and room. The application was tested on the data from a real school, ZŠ Oblačná, and at second artificially created school. The application found a functional solution for both tested schools. The bachelor thesis describes how the created algorithms solve the generation of the schedule, their input and output files. The bachelor thesis also describes the created application and testing of the application.
Klíčová slova
visual studio, barvení grafu, školní rozvrh,
Klíčová slova v angličtině
visual studio, greedy coloring algorithm, school schedule,
Rozsah průvodní práce
60 s. (61 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce "Aplikace pro automatické vytváření rozvrhu pro základní školy" je vytvořit aplikaci pro automatické generování rozvrhu a následně vybrat reálnou základní školu a ověřit na ní funkčnost aplikace. Bakalářská práce se v teoretické části zabývá obecnými faktory škol, které ovlivňují tvorbu rozvrhu a porovnáním existujících aplikací, které dokáží vytvářet rozvrhy. K praktické části byla vytvořena desktopová aplikace, kterou lze vytvářet, načítat a ukládat vstupní soubory potřebné pro vytváření rozvrhu, generovat řešení rozvrhu a ukládat vygenerované řešení do šesti výstupních souborů ve formátu CSV a XLSX určených pro zobrazení výsledného rozvrhu z pohledu žáka, učitele a místnosti. Aplikace byla otestována na datech z reálné školy ZŠ Oblačná a na druhé uměle vytvořené škole. Aplikace nalezla funkční řešení pro obě testované školy. V bakalářské práci je popsáno, jak vytvořené algoritmy řeší generování rozvrhu, jejich vstupní a výstupní soubory. Dále práce popisuje vytvořenou aplikaci a testování aplikace.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis "Application for automatic schedule creation for elementary schools" is to create an application for automatic school schedule generation and then choose a real elementary school to verify the functionality of the application. In the theoretical part the bachelor thesis deals with the general factors of schools that affect the creation of school schedules and the comparison of existing applications that create schedules. For the practical part, a desktop application was created that can create, load and save input files, which are needed to generate school schedule solutions, generate a solution and save the generated solution in six output files in CSV and XLSX formats, which are designed to display the final schedule from the perspective of the student, teacher and room. The application was tested on the data from a real school, ZŠ Oblačná, and at second artificially created school. The application found a functional solution for both tested schools. The bachelor thesis describes how the created algorithms solve the generation of the schedule, their input and output files. The bachelor thesis also describes the created application and testing of the application.
Klíčová slova
visual studio, barvení grafu, školní rozvrh,
Klíčová slova v angličtině
visual studio, greedy coloring algorithm, school schedule,
Zásady pro vypracování
Popište faktory ovlivňující tvorbu rozvrhů, např. požadavky na vyučující, místnosti a zákonné předpoklady.
Popište algoritmus provádějící školní rozvrh na základní škole.
Vytvořte aplikaci, která bude automaticky řešit problematiku rozvrhu pro obecnou základní školu.
Ověřte aplikaci na datech z reálné základní školy.
Zásady pro vypracování
Popište faktory ovlivňující tvorbu rozvrhů, např. požadavky na vyučující, místnosti a zákonné předpoklady.
Popište algoritmus provádějící školní rozvrh na základní škole.
Vytvořte aplikaci, která bude automaticky řešit problematiku rozvrhu pro obecnou základní školu.
Ověřte aplikaci na datech z reálné základní školy.
Seznam doporučené literatury
\renewcommand{\labelenumi}{[\theenumi]}
Dong Fengming, Eng Guan Tay a Khee Meng Koh. Introduction to graph theory: h3 mathematics [online].
Singapur: World Scientific Publishing Co. Pte., 2007 [cit. 2021-04-04]. ISBN 10 981-270-525-2.
Černý, J. (2013). Základní grafové algoritmy. Praha: České vysoké učení technické v Praze. ISBN 978-80-01-05258-7.
C# 8.0 Pocket Reference: Instant Help for C# 8.0 Programmers. O ´Reilly, 2019. ISBN 9781492051213.
Seznam doporučené literatury
\renewcommand{\labelenumi}{[\theenumi]}
Dong Fengming, Eng Guan Tay a Khee Meng Koh. Introduction to graph theory: h3 mathematics [online].
Singapur: World Scientific Publishing Co. Pte., 2007 [cit. 2021-04-04]. ISBN 10 981-270-525-2.
Černý, J. (2013). Základní grafové algoritmy. Praha: České vysoké učení technické v Praze. ISBN 978-80-01-05258-7.
C# 8.0 Pocket Reference: Instant Help for C# 8.0 Programmers. O ´Reilly, 2019. ISBN 9781492051213.
Přílohy volně vložené
CD (aplikace, 2 soubory)
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.