V diplomové práci je vypracován projekt na téma Hrách setý - projekt ve vyučování na 1. stupni základní školy. Projekt je zaměřen pro žáky 2. až 5. ročníku základní školy. Teoretická část se věnuje základnímu rozboru hrachu setého, jeho implementaci v rámci projektového vyučování a metodě jako takové. Praktická část představuje výsledek samotného projektu, který je rozdělen do dvanácti týdnů a jeho ověření v praxi na základní škole. Žáci se seznamují s rostlinou hrách setý, kterou následně vypěstují. Důraz je kladen především na samostatnost žáků, prožitek, komunikaci, vyhledávání a třídění informací a osvojení hodnocení a sebehodnocení.
Anotace v angličtině
In my Masters Thesis I have elaborated a project for primary school, the subject of which is "Sown peas - a project in teaching at the 1st grade of primary school". The project is aimed at pupils in the 2nd to 5th year of primary school. The theoretical part is devoted to the analysis of the sown pea issue and the method of project teaching. The practical part represents the result of the project itself, which is divided into twelve weeks and its verification in practice at classroom. Pupils get to know the pea plant, which they then grow. Emphasis is mainly placed on students' independence, experience, communication, searching and sorting of information and mastering evaluation and self-evaluation.
Klíčová slova
Projektové vyučování, projekt, hrách setý, 1. stupeň ZŠ
Klíčová slova v angličtině
Project teaching, project, sown pea, primary school
Rozsah průvodní práce
91 s. (140 853 znaků), xxxvii
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci je vypracován projekt na téma Hrách setý - projekt ve vyučování na 1. stupni základní školy. Projekt je zaměřen pro žáky 2. až 5. ročníku základní školy. Teoretická část se věnuje základnímu rozboru hrachu setého, jeho implementaci v rámci projektového vyučování a metodě jako takové. Praktická část představuje výsledek samotného projektu, který je rozdělen do dvanácti týdnů a jeho ověření v praxi na základní škole. Žáci se seznamují s rostlinou hrách setý, kterou následně vypěstují. Důraz je kladen především na samostatnost žáků, prožitek, komunikaci, vyhledávání a třídění informací a osvojení hodnocení a sebehodnocení.
Anotace v angličtině
In my Masters Thesis I have elaborated a project for primary school, the subject of which is "Sown peas - a project in teaching at the 1st grade of primary school". The project is aimed at pupils in the 2nd to 5th year of primary school. The theoretical part is devoted to the analysis of the sown pea issue and the method of project teaching. The practical part represents the result of the project itself, which is divided into twelve weeks and its verification in practice at classroom. Pupils get to know the pea plant, which they then grow. Emphasis is mainly placed on students' independence, experience, communication, searching and sorting of information and mastering evaluation and self-evaluation.
Klíčová slova
Projektové vyučování, projekt, hrách setý, 1. stupeň ZŠ
Klíčová slova v angličtině
Project teaching, project, sown pea, primary school
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Zpracovat projekt na téma Hrách setý pro výuku na 1. stupeň základní školy.
Postup práce:
Studium odborné přírodovědné a didaktické literatury.
Vytvoření návrhu projektu s tématem Hrách setý s důrazem na rozvoj mezipředmětových vztahů a aktivní práci žáků.
Ověření dílčích částí projektu se žáky 1. stupně ZŠ.
Návrh metodických úprav, formulace závěrů a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Zpracovat projekt na téma Hrách setý pro výuku na 1. stupeň základní školy.
Postup práce:
Studium odborné přírodovědné a didaktické literatury.
Vytvoření návrhu projektu s tématem Hrách setý s důrazem na rozvoj mezipředmětových vztahů a aktivní práci žáků.
Ověření dílčích částí projektu se žáky 1. stupně ZŠ.
Návrh metodických úprav, formulace závěrů a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, R., 2015 Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnotících metod. Praha. Grada. ISBN 978-80-247-3450-7
LAHOLA, J., 1990. Luskoviny: pěstování a využití. Praha. SZN. ISBN 80-209-0127-2
PETTY, G. Moderní vyučování. 2013. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0367-4.
ROSYPAL, S. a kol. 2003. Nový přehled biologie. Praha. Scientia. ISBN 80-7183-268-5
Aktuální učebnice, pracovní sešity a metodické příručky určené pro vzdělávání na 1. stupeň ZŠ.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, R., 2015 Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnotících metod. Praha. Grada. ISBN 978-80-247-3450-7
LAHOLA, J., 1990. Luskoviny: pěstování a využití. Praha. SZN. ISBN 80-209-0127-2
PETTY, G. Moderní vyučování. 2013. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0367-4.
ROSYPAL, S. a kol. 2003. Nový přehled biologie. Praha. Scientia. ISBN 80-7183-268-5
Aktuální učebnice, pracovní sešity a metodické příručky určené pro vzdělávání na 1. stupeň ZŠ.