Tato bakalářská práce si klade za cíl představit školní zahrady a pracovní činnosti,
které přispívají k jejich budování. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce přibližuje stručnou historii školních zahrad, trendy a požadavky na současné školní zahrady a výchovu v nich, současně také představuje instituce, které pomáhají s jejich rozvojem. V neposlední řadě teoretická část uvádí důvody, proč jsou školní zahrady tak důležité, jaký vliv má příroda na člověka a jak se mění naše chování kvůli nedostatku zeleně kolem nás. Praktická část představuje konkrétní činnosti, které slouží pro budování školních zahrad a jsou vhodné pro pedagogy i děti. Obsahuje jejich metodickou přípravu, pilotní ověření, evaluaci, ale i grafickou podobu pro využití v praxi.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to introduce school gardens and crafts that
contribute to their constructing. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part describes a brief history of school gardens, trends and requirements for current school gardens and education associated with them, it also introduces institutions that help with their development. Last but not least, the theoretical part presents the reasons for the importance of school gardens, the influence of nature on men and the changes of our behaviour due to lack of green space around us. The practical part presents specific crafts that are used for constructing school gardens and are suitable for teachers and children.
Klíčová slova
metodika, pracovní činnosti, školní zahrada, volnočasová pedagogika, zájmová činnost
Klíčová slova v angličtině
methodology, crafts, school garden, leisure time, leisure aktivity
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce si klade za cíl představit školní zahrady a pracovní činnosti,
které přispívají k jejich budování. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce přibližuje stručnou historii školních zahrad, trendy a požadavky na současné školní zahrady a výchovu v nich, současně také představuje instituce, které pomáhají s jejich rozvojem. V neposlední řadě teoretická část uvádí důvody, proč jsou školní zahrady tak důležité, jaký vliv má příroda na člověka a jak se mění naše chování kvůli nedostatku zeleně kolem nás. Praktická část představuje konkrétní činnosti, které slouží pro budování školních zahrad a jsou vhodné pro pedagogy i děti. Obsahuje jejich metodickou přípravu, pilotní ověření, evaluaci, ale i grafickou podobu pro využití v praxi.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to introduce school gardens and crafts that
contribute to their constructing. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part describes a brief history of school gardens, trends and requirements for current school gardens and education associated with them, it also introduces institutions that help with their development. Last but not least, the theoretical part presents the reasons for the importance of school gardens, the influence of nature on men and the changes of our behaviour due to lack of green space around us. The practical part presents specific crafts that are used for constructing school gardens and are suitable for teachers and children.
Klíčová slova
metodika, pracovní činnosti, školní zahrada, volnočasová pedagogika, zájmová činnost
Klíčová slova v angličtině
methodology, crafts, school garden, leisure time, leisure aktivity
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Navrhnout sérii tvůrčích úkolů pro mimoškolní aktivity na školní zahradě.
Metody:
- rešerše odborné literatury
- metodická příprava série úkolů, jejich pilotní ověření a evaluace
- grafické zpracování praktické části pro využití v praxi
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Navrhnout sérii tvůrčích úkolů pro mimoškolní aktivity na školní zahradě.
Metody:
- rešerše odborné literatury
- metodická příprava série úkolů, jejich pilotní ověření a evaluace
- grafické zpracování praktické části pro využití v praxi
Seznam doporučené literatury
DANIŠ, Petr. Tajemství školy za školou: Proč učení venku v přírodě zlepšuje vzdělávací výsledky, motivaci a chování žáků. Ministerstvo životního prostředí, 2008. ISBN 978-80-7212-631-6.
CHMELOVÁ, Štěpánka. Pěstitelství na ZŠ I. Didaktika výuky. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2010. ISBN 978-80-7394-221-2.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008, 221 s. ISBN 978-80-7367-423-6.
Seznam doporučené literatury
DANIŠ, Petr. Tajemství školy za školou: Proč učení venku v přírodě zlepšuje vzdělávací výsledky, motivaci a chování žáků. Ministerstvo životního prostředí, 2008. ISBN 978-80-7212-631-6.
CHMELOVÁ, Štěpánka. Pěstitelství na ZŠ I. Didaktika výuky. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2010. ISBN 978-80-7394-221-2.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008, 221 s. ISBN 978-80-7367-423-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.