Tato bakalářská práce se zaměřuje na zjištění hlavních a vedlejších kritérií pro výběr mateřské školy ze strany rodičů. Stěžejním podkladem pro tuto práci je výzkumná část. Ta se skládá z dotazníkového šetření, které je určeno pro rodiče dětí navštěvujících MŠ. Zároveň jsou v práci uvedeny rozhovory s učitelkami jednotlivých mateřských škol. Tyto rozhovory slouží především pro zjištění možností, které faktory jsou v praxi uplatnitelné, a které nikoliv. Práce obsahuje pojmy seznamující s danou tematikou, praktické informace a zjištění poznatků, které mohou být pro školky velkým přínosem.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the identification of the main and secondary criteria for the choice of a kindergarten by parents. The main basis for this work is the research part. This consists of a questionnaire survey, which is intended for parents of children in kindergarten. At the same time, the work includes interviews with teachers of individual kindergartens. These interviews are mainly used to find out which factors are applicable in practice and which are not. The work contains terms introducing the topic, practical information and finding results that can be of great benefit to kindergartens.
Klíčová slova
mateřská škola, předškolní věk, pedagog, dítě a rodič, předškolní vzdělávání, kritéria rodičů pro výběr MŠ
Klíčová slova v angličtině
kindergarten, preschool age, teacher, child and parent, preschool education, parents' criteria for choosing a kindergarten
Rozsah průvodní práce
89 s. (114 653 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zjištění hlavních a vedlejších kritérií pro výběr mateřské školy ze strany rodičů. Stěžejním podkladem pro tuto práci je výzkumná část. Ta se skládá z dotazníkového šetření, které je určeno pro rodiče dětí navštěvujících MŠ. Zároveň jsou v práci uvedeny rozhovory s učitelkami jednotlivých mateřských škol. Tyto rozhovory slouží především pro zjištění možností, které faktory jsou v praxi uplatnitelné, a které nikoliv. Práce obsahuje pojmy seznamující s danou tematikou, praktické informace a zjištění poznatků, které mohou být pro školky velkým přínosem.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the identification of the main and secondary criteria for the choice of a kindergarten by parents. The main basis for this work is the research part. This consists of a questionnaire survey, which is intended for parents of children in kindergarten. At the same time, the work includes interviews with teachers of individual kindergartens. These interviews are mainly used to find out which factors are applicable in practice and which are not. The work contains terms introducing the topic, practical information and finding results that can be of great benefit to kindergartens.
Klíčová slova
mateřská škola, předškolní věk, pedagog, dítě a rodič, předškolní vzdělávání, kritéria rodičů pro výběr MŠ
Klíčová slova v angličtině
kindergarten, preschool age, teacher, child and parent, preschool education, parents' criteria for choosing a kindergarten
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjištění klíčových a vedlejších kritérií rodičů, pro výběr mateřské školy, pro jejich dítě.
Požadavky: pravidelné konzultace, studium odborné literatury
Metoda: dotazník pro rodiče dětí, rozhovor, analýza dostupných kulikulárních dokumentů
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjištění klíčových a vedlejších kritérií rodičů, pro výběr mateřské školy, pro jejich dítě.
Požadavky: pravidelné konzultace, studium odborné literatury
Metoda: dotazník pro rodiče dětí, rozhovor, analýza dostupných kulikulárních dokumentů
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ Z., 2003. Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál, 154 s. ISBN 80-7178-537-7.
CHRÁSKA M., 2007. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
LANGMEIER J., KREJČÍŘOVÁ D., 2006. Vývojová psychologie. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
PRŮCHA J., 2017. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 483 s. ISBN 978-80-262-1228-7.
SMOLÍKOVÁ K. a spol., 2004. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ Z., 2003. Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál, 154 s. ISBN 80-7178-537-7.
CHRÁSKA M., 2007. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
LANGMEIER J., KREJČÍŘOVÁ D., 2006. Vývojová psychologie. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
PRŮCHA J., 2017. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 483 s. ISBN 978-80-262-1228-7.
SMOLÍKOVÁ K. a spol., 2004. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT.