Bakalářská práce se věnuje pohybovým činnostem a hrám v přírodě u dětí
předškolního vzdělávání. Teoretická část je zaměřena na význam pohybu dítěte, především v předškolním období, tedy od 3-6 let. Dále pak na důležitost hry, která formuje osobnost dítěte v tomto období nejvíce a na význam přírodního prostředí pro správný rozvoj psychického i fyzického vývoje dítěte. Praktická část se zabývá realizací vybraných her a činností v přírodním prostředí. Každá jednotlivá hra obsahuje pomůcky, místo realizace, věkovou skupinu a především sebereflexi a reflexi druhého pedagoga. Přiloženy jsou i fotografie pro lepší představu o realizaci her. Práce může posloužit jako sborník her
nejenom pro pedagogy v MŠ, ale i pro další skupiny s dětmi různých věkových kategorií.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis describes preschool children's physical activities and outdoor games. The theoretical part is focused on the significance of children's exercise, especially in their preschool years, i.e. from 3 to 6 years. Further, it focuses on the importance of games, which shape the personality of children at this age the most, and the relevance of the natural environment to the proper psychological and physical development of the child. The practical part deals with implementing selected games and activities in the natural environment. Game equipment, place of implementation, age group, self-reflection and the feedback of a second teacher are all mentioned here for each game. This bachelor's thesis
can be used as a collection of games for nursery schools as well as other groups of children.
Klíčová slova
Dítě předškolního věku, Hra, Hra v přírodě, Pohyb, Pohybové činnosti, Příroda
Klíčová slova v angličtině
Preschool child, Play, Movement, Play in nature, Physical activities, Nature,
Rozsah průvodní práce
75
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje pohybovým činnostem a hrám v přírodě u dětí
předškolního vzdělávání. Teoretická část je zaměřena na význam pohybu dítěte, především v předškolním období, tedy od 3-6 let. Dále pak na důležitost hry, která formuje osobnost dítěte v tomto období nejvíce a na význam přírodního prostředí pro správný rozvoj psychického i fyzického vývoje dítěte. Praktická část se zabývá realizací vybraných her a činností v přírodním prostředí. Každá jednotlivá hra obsahuje pomůcky, místo realizace, věkovou skupinu a především sebereflexi a reflexi druhého pedagoga. Přiloženy jsou i fotografie pro lepší představu o realizaci her. Práce může posloužit jako sborník her
nejenom pro pedagogy v MŠ, ale i pro další skupiny s dětmi různých věkových kategorií.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis describes preschool children's physical activities and outdoor games. The theoretical part is focused on the significance of children's exercise, especially in their preschool years, i.e. from 3 to 6 years. Further, it focuses on the importance of games, which shape the personality of children at this age the most, and the relevance of the natural environment to the proper psychological and physical development of the child. The practical part deals with implementing selected games and activities in the natural environment. Game equipment, place of implementation, age group, self-reflection and the feedback of a second teacher are all mentioned here for each game. This bachelor's thesis
can be used as a collection of games for nursery schools as well as other groups of children.
Klíčová slova
Dítě předškolního věku, Hra, Hra v přírodě, Pohyb, Pohybové činnosti, Příroda
Klíčová slova v angličtině
Preschool child, Play, Movement, Play in nature, Physical activities, Nature,
Zásady pro vypracování
Cíl: Vytvořit sborník her pro pohybové činnosti a hry v přírodě pro děti předškolního vzdělávání.
Požadavky:
a) studium odborné literatury k tématu;
b) vytvoření námětů her v přírodě;
c) realizace her s dětmi předškolního vzdělávání;
d) závěrečná reflexe a autoreflexe.
Zásady pro vypracování
Cíl: Vytvořit sborník her pro pohybové činnosti a hry v přírodě pro děti předškolního vzdělávání.
Požadavky:
a) studium odborné literatury k tématu;
b) vytvoření námětů her v přírodě;
c) realizace her s dětmi předškolního vzdělávání;
d) závěrečná reflexe a autoreflexe.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V., 2001. Diagnostika dítěte předškolního věku: Co by mělo umět dítě ve věku od 3 do 6 let. 2. vyd. Brno: Albatros Media a.s. ISBN 978-80-266-0658-1.
KURIC, J.,2001. Ontogenetická psychologie. 1. vyd. Brno: Akademické nakladatelství s.r.o. ISBN 80-214-1844-3.
NEUMAN, J., 2014. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. 7. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0628-6.
ŠULOVÁ, L. 2004. Raný psychický vývoj dítěte. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0877-4.
ZAPLETAL, M., 1985. Velká encyklopedie her: Hry v přírodě. 1. vyd. Praha: Olympia. ISBN 80-901826-6-6.
ZIMMEROVÁ, R., 2001. Netradiční sportovní činnosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-460-5.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V., 2001. Diagnostika dítěte předškolního věku: Co by mělo umět dítě ve věku od 3 do 6 let. 2. vyd. Brno: Albatros Media a.s. ISBN 978-80-266-0658-1.
KURIC, J.,2001. Ontogenetická psychologie. 1. vyd. Brno: Akademické nakladatelství s.r.o. ISBN 80-214-1844-3.
NEUMAN, J., 2014. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. 7. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0628-6.
ŠULOVÁ, L. 2004. Raný psychický vývoj dítěte. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0877-4.
ZAPLETAL, M., 1985. Velká encyklopedie her: Hry v přírodě. 1. vyd. Praha: Olympia. ISBN 80-901826-6-6.
ZIMMEROVÁ, R., 2001. Netradiční sportovní činnosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-460-5.