Teoretická část bakalářské práce se zabývá psychickým a fyzickým vývojem dítěte předškolního věku. Obsahuje vztah mezi vývojem dítěte a chápáním environmentální výchovy, které je dítě od počátku svého života vystavováno.
Nedílnou součástí této práce je vysvětlení termínu "pokus" a jeho používání a následné praktikování v mateřské škole, ale i možná rizika, která s sebou nese vychází z praxe.
Praktická část práce obsahuje vypracované metodické listy, které jsou pro svou přehlednost znázorněny v tabulkách.
Obsahují název experimentu, jeho postup, možná rizika a další aktivity, které experiment propojují s ostatními výchovami, což slouží k lepšímu pochopení experimentu u dítěte.
Dále metodické listy obsahují cílovou věkovou skupinu, časovou náročnost a motivaci k pokusu. Tyto informace jsou však pouze inspirativní, pedagog se jimi může a nemusí řídit.
Věkem cílové skupiny se může pedagog pouze inspirovat, záleží na zdatnosti jednotlivých dětí.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor's thesis deals with the psychological and physical development of a child of preschool age. It contains the relationship between the child's development and the understanding of environmental education which the child is exposed to from the beginning of his life.
An integral part of this work is the explanation of the term "attempt" and its use and subsequent practice in kindergarten, as well as the possible risks it entails - based on practice.
The practical part of the work contains prepared methodological sheets which are demonstrated in tables to be clear.
They contain the name of the experiment, its procedure, possible risks and other activities that connect the experiment with other kinds of education - this serves to better understanding of the experiment at the child.
Furthermore, the methodical sheets contain the target age group, the time required and the motivation for the attempt. However, this information is only inspirational, the teacher may or may not follow it.
The teacher can only be inspired by the age of the target group, it depends on the ability of individual children.
Klíčová slova
Předškolní věk, Experiment, Roční období, Environmentální výuka, Přírodní vědy
Teoretická část bakalářské práce se zabývá psychickým a fyzickým vývojem dítěte předškolního věku. Obsahuje vztah mezi vývojem dítěte a chápáním environmentální výchovy, které je dítě od počátku svého života vystavováno.
Nedílnou součástí této práce je vysvětlení termínu "pokus" a jeho používání a následné praktikování v mateřské škole, ale i možná rizika, která s sebou nese vychází z praxe.
Praktická část práce obsahuje vypracované metodické listy, které jsou pro svou přehlednost znázorněny v tabulkách.
Obsahují název experimentu, jeho postup, možná rizika a další aktivity, které experiment propojují s ostatními výchovami, což slouží k lepšímu pochopení experimentu u dítěte.
Dále metodické listy obsahují cílovou věkovou skupinu, časovou náročnost a motivaci k pokusu. Tyto informace jsou však pouze inspirativní, pedagog se jimi může a nemusí řídit.
Věkem cílové skupiny se může pedagog pouze inspirovat, záleží na zdatnosti jednotlivých dětí.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor's thesis deals with the psychological and physical development of a child of preschool age. It contains the relationship between the child's development and the understanding of environmental education which the child is exposed to from the beginning of his life.
An integral part of this work is the explanation of the term "attempt" and its use and subsequent practice in kindergarten, as well as the possible risks it entails - based on practice.
The practical part of the work contains prepared methodological sheets which are demonstrated in tables to be clear.
They contain the name of the experiment, its procedure, possible risks and other activities that connect the experiment with other kinds of education - this serves to better understanding of the experiment at the child.
Furthermore, the methodical sheets contain the target age group, the time required and the motivation for the attempt. However, this information is only inspirational, the teacher may or may not follow it.
The teacher can only be inspired by the age of the target group, it depends on the ability of individual children.
Klíčová slova
Předškolní věk, Experiment, Roční období, Environmentální výuka, Přírodní vědy