Bakalářská práce je zaměřena na využití různých druhů výtvarných technik ve školní družině. Teoretická část věnuje pozornost vývoji dítěte v mladším školním věku, jak působí volný čas na osobnost dítěte, fungování školní družiny a popisu vybraných výtvarných technik a projektů. Praktická část se zabývá vytvořením metodických listů, ve kterých si žáci, navštěvující školní družinu, vyzkouší různé výtvarné techniky pojící se s tématem svět pohádek. Během výtvarných činností si žáci mohou vyzkoušet instalaci vlastních výtvarných děl na výstavu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the use of various types of art techniques in the school club. The theoretical part is devoted to the development of the child in the younger school age, how leisure time affects the child's personality, the functioning of the school club, and the description of selected art techniques and projects. The practical part deals with the creation of methodical sheets in which the pupils attending the school club try various art techniques related to the theme of the fairy tale world. During the art activities, the pupils can try installing their own artworks in an exhibition.
Klíčová slova
Školní družina, volný čas, výtvarný projekt, výtvarné techniky, pohádky, metodické listy
Klíčová slova v angličtině
School club, leisure, art project, art techniques, fairy tales, methodological sheets
Rozsah průvodní práce
76 s. (110 314 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na využití různých druhů výtvarných technik ve školní družině. Teoretická část věnuje pozornost vývoji dítěte v mladším školním věku, jak působí volný čas na osobnost dítěte, fungování školní družiny a popisu vybraných výtvarných technik a projektů. Praktická část se zabývá vytvořením metodických listů, ve kterých si žáci, navštěvující školní družinu, vyzkouší různé výtvarné techniky pojící se s tématem svět pohádek. Během výtvarných činností si žáci mohou vyzkoušet instalaci vlastních výtvarných děl na výstavu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the use of various types of art techniques in the school club. The theoretical part is devoted to the development of the child in the younger school age, how leisure time affects the child's personality, the functioning of the school club, and the description of selected art techniques and projects. The practical part deals with the creation of methodical sheets in which the pupils attending the school club try various art techniques related to the theme of the fairy tale world. During the art activities, the pupils can try installing their own artworks in an exhibition.
Klíčová slova
Školní družina, volný čas, výtvarný projekt, výtvarné techniky, pohádky, metodické listy
Klíčová slova v angličtině
School club, leisure, art project, art techniques, fairy tales, methodological sheets
Zásady pro vypracování
Cíl:
Návrh a realizace výtvarného projektu pro žáky školní družiny, v němž se seznámí a vyzkouší si vybrané výtvarné techniky. Žáci si vyzkouší instalaci vlastních děl na výstavu.
Požadavky:
studium odborné literatury,
znalost jednotlivých výtvarných technik,
realizace výtvarného projektu s žáky 1. stupně navštěvující školní družinu,
realizace metodických listů,
fotodokumentace projektu.
Metody:
pozorování a analýza prací žáků.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Návrh a realizace výtvarného projektu pro žáky školní družiny, v němž se seznámí a vyzkouší si vybrané výtvarné techniky. Žáci si vyzkouší instalaci vlastních děl na výstavu.
Požadavky:
studium odborné literatury,
znalost jednotlivých výtvarných technik,
realizace výtvarného projektu s žáky 1. stupně navštěvující školní družinu,
realizace metodických listů,
fotodokumentace projektu.
Metody:
pozorování a analýza prací žáků.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich a Jiřina PÁVKOVÁ. Školní družina. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2.
ROESELOVÁ, Věra, 1997. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: SARAH. ISBN 80-902267-2-8.
ROESELOVÁ, Věra, 1996. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: SARAH. ISBN 80-902267-1-X.
SMITH, Ray, 2013. Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. 3., uprav. vyd. Přeložil Petr CHMELAŘ. Bratislava: Slovart. ISBN 978-80-7391-482-0.
THOROVÁ, Kateřina, 2015. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0714-6.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich a Jiřina PÁVKOVÁ. Školní družina. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2.
ROESELOVÁ, Věra, 1997. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: SARAH. ISBN 80-902267-2-8.
ROESELOVÁ, Věra, 1996. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: SARAH. ISBN 80-902267-1-X.
SMITH, Ray, 2013. Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. 3., uprav. vyd. Přeložil Petr CHMELAŘ. Bratislava: Slovart. ISBN 978-80-7391-482-0.
THOROVÁ, Kateřina, 2015. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0714-6.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.