Bakalářská práce se zabývá literárně-grafomotorickým programem "Pohádková grafomotorika" pro předškolní děti. Cílem bakalářské práce je osvojení grafomotorických
prvků dětmi. Teoretická část se věnuje pojmům literární výchova a grafomotorika. V praktické části je sestaven program, který motivuje děti literárním textem k nácviku
grafomotorického prvku. Ověření programu proběhlo na základě strukturovaného
rozhovoru s učitelkou v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the literary-graphomotoric program "Fairytale
graphomotorics" for preschool children. The aim of the bachelor's thesis is to teach
children graphomotoric elements. In the partical part is devoted to the concepts of literary education and graphomotorics In the practical part, a program is compiled that motivates children with a literary text to practice the graphomotoric element. The verification of the program will take place on the basis of a structured interview with kindergarten teachers.
Klíčová slova
grafomotorika, grafomotorické prvky, literární výchova, dítě předškolního věku
Bakalářská práce se zabývá literárně-grafomotorickým programem "Pohádková grafomotorika" pro předškolní děti. Cílem bakalářské práce je osvojení grafomotorických
prvků dětmi. Teoretická část se věnuje pojmům literární výchova a grafomotorika. V praktické části je sestaven program, který motivuje děti literárním textem k nácviku
grafomotorického prvku. Ověření programu proběhlo na základě strukturovaného
rozhovoru s učitelkou v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the literary-graphomotoric program "Fairytale
graphomotorics" for preschool children. The aim of the bachelor's thesis is to teach
children graphomotoric elements. In the partical part is devoted to the concepts of literary education and graphomotorics In the practical part, a program is compiled that motivates children with a literary text to practice the graphomotoric element. The verification of the program will take place on the basis of a structured interview with kindergarten teachers.
Klíčová slova
grafomotorika, grafomotorické prvky, literární výchova, dítě předškolního věku
CÍL Vytvořit literárně-grafomotorický program pro předškolní děti, jehož cílem bude rozvoj grafomotoriky a čtenářského zájmu.
METODY 1. pozorování 2. rozhovor
POŽADAVKY 1. studium odborné literatury k tématu 2. příprava programu 3. realizace programu 4. vyvození závěru
Zásady pro vypracování
CÍL Vytvořit literárně-grafomotorický program pro předškolní děti, jehož cílem bude rozvoj grafomotoriky a čtenářského zájmu.
METODY 1. pozorování 2. rozhovor
POŽADAVKY 1. studium odborné literatury k tématu 2. příprava programu 3. realizace programu 4. vyvození závěru
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ., V., 2017. Diagnostika dítěte předškolního věku: Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-1829.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V., 2006. Rozvoj grafomotoriky: Jak rozvíjet kreslení a psaní. Brno: Computer Press. ISBN 80-251-0977-1.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D., 2006. Vývojová psychologie. 2. aktul. vydání. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
SKUTIL, M., 2011. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-778-7
MŠMT, 2021. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ., V., 2017. Diagnostika dítěte předškolního věku: Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-1829.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V., 2006. Rozvoj grafomotoriky: Jak rozvíjet kreslení a psaní. Brno: Computer Press. ISBN 80-251-0977-1.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D., 2006. Vývojová psychologie. 2. aktul. vydání. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
SKUTIL, M., 2011. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-778-7
MŠMT, 2021. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha