Cílem této bakalářské práce je pomoci učitelkám a učitelům se zorientovat v nabídce aplikací
vhodných pro vzdělávání v rámci mateřské školy.
Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabýváme digitálními
kompetencemi dítěte, přičemž rozliším dva různé pojmy, kterými jsou digitální kompetence
a digitální gramotnost. Dále se zaměřujeme na samotné digitální aplikace ve vzdělávání.
V praktické části budou ve vytvořeném psaném seznamu aplikace detailně popsány a následně
také zhodnoceny dle vybranými kritérii. Následně vybíráme několik různých aplikací, které poté
verifikujeme použitím v praxi v mateřské škole
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to help teachers find their way around the range of applications
suitable for education in kindergarten.
The work is divided into a theoretical and a practical part. In the theoretical part, I deal with the
child's digital competences, distinguishing between two different concepts, which are digital
competence and digital literacy. I also focus on digital applications in education. In the practical
part, the applications will be described in detail in the created written list and subsequently also
evaluated according to the criteria chosen by me. Subsequently, I select several different
applications, which I then verify by using them in practice in a kindergarten
Klíčová slova
předškolní vzdělávání, digitální gramotnost, digitální kompetence, vzdělávací
aplikace
Klíčová slova v angličtině
preschool education, digital literacy, digital competence, educational applications
Rozsah průvodní práce
47 s. (55 739 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je pomoci učitelkám a učitelům se zorientovat v nabídce aplikací
vhodných pro vzdělávání v rámci mateřské školy.
Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabýváme digitálními
kompetencemi dítěte, přičemž rozliším dva různé pojmy, kterými jsou digitální kompetence
a digitální gramotnost. Dále se zaměřujeme na samotné digitální aplikace ve vzdělávání.
V praktické části budou ve vytvořeném psaném seznamu aplikace detailně popsány a následně
také zhodnoceny dle vybranými kritérii. Následně vybíráme několik různých aplikací, které poté
verifikujeme použitím v praxi v mateřské škole
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to help teachers find their way around the range of applications
suitable for education in kindergarten.
The work is divided into a theoretical and a practical part. In the theoretical part, I deal with the
child's digital competences, distinguishing between two different concepts, which are digital
competence and digital literacy. I also focus on digital applications in education. In the practical
part, the applications will be described in detail in the created written list and subsequently also
evaluated according to the criteria chosen by me. Subsequently, I select several different
applications, which I then verify by using them in practice in a kindergarten
Klíčová slova
předškolní vzdělávání, digitální gramotnost, digitální kompetence, vzdělávací
aplikace
Klíčová slova v angličtině
preschool education, digital literacy, digital competence, educational applications
Zásady pro vypracování
Cílem BP je pomoci se učitelkám a učitelům zorientovat v nabídce aplikací vhodných pro vzdělávání v rámci mateřské školy.
Studentka provede rešerši především se zaměřením na rozvoj digitální kompetence v předškolním vzdělávání a hodnocení výukových aplikací.
Stanoví kritéria hodnocení aplikací vhodných pro mateřskou školu a provede analýzu aktuální nabídky.
Hodnocení alespoň tří vybraných aplikací verifikuje použitím v praxi v mateřské škole.
Zásady pro vypracování
Cílem BP je pomoci se učitelkám a učitelům zorientovat v nabídce aplikací vhodných pro vzdělávání v rámci mateřské školy.
Studentka provede rešerši především se zaměřením na rozvoj digitální kompetence v předškolním vzdělávání a hodnocení výukových aplikací.
Stanoví kritéria hodnocení aplikací vhodných pro mateřskou školu a provede analýzu aktuální nabídky.
Hodnocení alespoň tří vybraných aplikací verifikuje použitím v praxi v mateřské škole.
Seznam doporučené literatury
KALAŠ, Ivan. Spoznávame potenciál digitálnych technológií v predprimárnom vzdelávaní. Bratislava: Ústav informácií a prognóz školstva, 2011. ISBN 978-80-7098-495-6.
MANĚNOVÁ, Martina a Simona PEKÁRKOVÁ. Algoritmizace s využitím robotických hraček pro děti do 8 let. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2020. ISBN 978-80-7435-775-6.
DOBIÁŠ, Václav. Vztah učitelů mateřských škol k využívání digitálních technologií při přímé pedagogické činnosti. In: Didinfo 2021 [online]. Banská Bystrica: UMB, 2021, s. 64-68. ISBN: 978-80-557-1823-1, ISSN: 2454-051X. Dostupné z http://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/DIDINFO_2021_zbornik.pdf.
Seznam doporučené literatury
KALAŠ, Ivan. Spoznávame potenciál digitálnych technológií v predprimárnom vzdelávaní. Bratislava: Ústav informácií a prognóz školstva, 2011. ISBN 978-80-7098-495-6.
MANĚNOVÁ, Martina a Simona PEKÁRKOVÁ. Algoritmizace s využitím robotických hraček pro děti do 8 let. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2020. ISBN 978-80-7435-775-6.
DOBIÁŠ, Václav. Vztah učitelů mateřských škol k využívání digitálních technologií při přímé pedagogické činnosti. In: Didinfo 2021 [online]. Banská Bystrica: UMB, 2021, s. 64-68. ISBN: 978-80-557-1823-1, ISSN: 2454-051X. Dostupné z http://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/DIDINFO_2021_zbornik.pdf.