Hlavním cílem této diplomové práce je analýza současného Rámcového vzdělávacího programu pro základní a gymnaziální vzdělávání v České republice a konkrétních školních vzdělávacích programů pro základní a gymnaziální vzdělávání v oblasti témat dotýkajících se problematiky evoluční teorie.
V teoretické části diplomové práce je čtenář seznámen s historickým vývojem paradigmatu evoluční teorie a jejího sporu s kreacionismem na poli vědeckém a rovněž na poli školském.
Anotace v angličtině
The main goal of this diploma thesis is the analysis of the current Framework Education Programme for elementary and high school education in the Czech Republic and specific school educational progams for elementary and high school education in the area of topics related to the issue of evolutionary theory.
In the theoretical part of the diploma thesis, the reader is introduced to the historical development of the evolutionary theory paradigm and its dispute with creationism in the scientific field as well as in the educational field.
Klíčová slova
Evoluce, kreacionismus, Charles Darwin, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
Evolution, creationism, Charles Darwin, framework education programme, school education programme
Rozsah průvodní práce
74
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza současného Rámcového vzdělávacího programu pro základní a gymnaziální vzdělávání v České republice a konkrétních školních vzdělávacích programů pro základní a gymnaziální vzdělávání v oblasti témat dotýkajících se problematiky evoluční teorie.
V teoretické části diplomové práce je čtenář seznámen s historickým vývojem paradigmatu evoluční teorie a jejího sporu s kreacionismem na poli vědeckém a rovněž na poli školském.
Anotace v angličtině
The main goal of this diploma thesis is the analysis of the current Framework Education Programme for elementary and high school education in the Czech Republic and specific school educational progams for elementary and high school education in the area of topics related to the issue of evolutionary theory.
In the theoretical part of the diploma thesis, the reader is introduced to the historical development of the evolutionary theory paradigm and its dispute with creationism in the scientific field as well as in the educational field.
Klíčová slova
Evoluce, kreacionismus, Charles Darwin, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
Evolution, creationism, Charles Darwin, framework education programme, school education programme
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza současného Rámcového vzdělávacího plánu pro základní a gymnaziální vzdělávání v České republice. Autor na základě vymezeného obsahu učiva v daných kurikulárních dokumentech hledá konkrétní témata dotýkající se problematiky evoluční teorie a pokusí se zhodnotit, jaké mají současní čeští pedagogičtí pracovníci možnosti v rámci prezentace této teorie žákům. Nezbytnou součástí práce bude též analýza konkrétních vzdělávacích dokumentů v podobě školních vzdělávacích programů. Podstatnou část práce utvoří teoretické vymezení historického vývoje paradigmatu evoluční teorie a jejího sporu s kreacionismem.
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza současného Rámcového vzdělávacího plánu pro základní a gymnaziální vzdělávání v České republice. Autor na základě vymezeného obsahu učiva v daných kurikulárních dokumentech hledá konkrétní témata dotýkající se problematiky evoluční teorie a pokusí se zhodnotit, jaké mají současní čeští pedagogičtí pracovníci možnosti v rámci prezentace této teorie žákům. Nezbytnou součástí práce bude též analýza konkrétních vzdělávacích dokumentů v podobě školních vzdělávacích programů. Podstatnou část práce utvoří teoretické vymezení historického vývoje paradigmatu evoluční teorie a jejího sporu s kreacionismem.
Seznam doporučené literatury
DAWKINS, Richard. Sobecký gen. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 1998, 320 s. ISBN 80-204-0730-8
JOHNSON, Phillip. Spor o Darwina. Praha: Návrat domů, 1996, 214 s. ISBN 80-85495-57-0
LARSON, Edward J. Evoluce. Pozoruhodný příběh dějin vědecké teorie. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Slovart, 2009, 326 s. ISBN 978-80-7391-157-7
MŠMT: Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 2017 [online]. Dostupné z: https://www.nuv.cz/t/rvp-pro-zakladni-vzdelavani
VÁCHA, Marek. Návrat ke stromu života. Praha: Cesta, 2005, 166 s. ISBN 80-7295-080-0
Seznam doporučené literatury
DAWKINS, Richard. Sobecký gen. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 1998, 320 s. ISBN 80-204-0730-8
JOHNSON, Phillip. Spor o Darwina. Praha: Návrat domů, 1996, 214 s. ISBN 80-85495-57-0
LARSON, Edward J. Evoluce. Pozoruhodný příběh dějin vědecké teorie. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Slovart, 2009, 326 s. ISBN 978-80-7391-157-7
MŠMT: Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 2017 [online]. Dostupné z: https://www.nuv.cz/t/rvp-pro-zakladni-vzdelavani
VÁCHA, Marek. Návrat ke stromu života. Praha: Cesta, 2005, 166 s. ISBN 80-7295-080-0