Bakalářská práce je zaměřena na rozvoj smyslů u dětí předškolního věku v souladu se základními principy environmentální výchovy. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmu environmentální výchova a jejímu uplatnění v mateřských školách. Dále je popsána charakteristika smyslového vnímání u dětí předškolního věku s ohledem na jeho rozvoj. Praktická část se věnuje tvorbě metodických listů zaměřených na rozvoj smyslů s pomocí přírodních materiálů pro předškolní děti.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on the development of the senses in children of preschool age in accordance with the basic principles of environmental education. The theoretical part is dedicated to the explanation of the concept of environmental education and its application in kindergartens. Next, the characteristics of sensory perception in children of preschool age are described with regard to its development. The practical part is devoted to the creation of methodical sheets focused on the development of the senses with the help of natural materials for preschool children.
Bakalářská práce je zaměřena na rozvoj smyslů u dětí předškolního věku v souladu se základními principy environmentální výchovy. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmu environmentální výchova a jejímu uplatnění v mateřských školách. Dále je popsána charakteristika smyslového vnímání u dětí předškolního věku s ohledem na jeho rozvoj. Praktická část se věnuje tvorbě metodických listů zaměřených na rozvoj smyslů s pomocí přírodních materiálů pro předškolní děti.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on the development of the senses in children of preschool age in accordance with the basic principles of environmental education. The theoretical part is dedicated to the explanation of the concept of environmental education and its application in kindergartens. Next, the characteristics of sensory perception in children of preschool age are described with regard to its development. The practical part is devoted to the creation of methodical sheets focused on the development of the senses with the help of natural materials for preschool children.
Cíl: Vytvoření metodických materiálů s aktivitami pro rozvoj smyslů dětí předškolního věku s pomocí přírodních materiálů.
Požadavky:
a) studium odborné literatury
b) vytvoření metodický materiálů
c) realizace aktivit dle vytvořených metodických materiálů
d) závěrečná reflexe a autoreflexe
Zásady pro vypracování
Cíl: Vytvoření metodických materiálů s aktivitami pro rozvoj smyslů dětí předškolního věku s pomocí přírodních materiálů.
Požadavky:
a) studium odborné literatury
b) vytvoření metodický materiálů
c) realizace aktivit dle vytvořených metodických materiálů
d) závěrečná reflexe a autoreflexe
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V., 2007. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-1829-0.
GALLEGOS, E. S., 2018. Zvířata čtyř oken: integrace myšlení, smyslového vnímání, cítění a imaginace. Praha: Maitrea. ISBN 978-80-7500-341-6.
JANČAŘÍKOVÁ, K., 2017. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-327-8.
NÁDVORNÍKOVÁ, H., 2014. Rozvíjíme vnímání a tvořivost dětí: dítě a jeho psychika - poznávací schopnosti a funkce. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-163-2.
POLÁKOVÁ, P., 2019. Jak rozvíjet pohyb, emoce a smysly: pozorné a spokojené dítě. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0760-5.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V., 2007. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-1829-0.
GALLEGOS, E. S., 2018. Zvířata čtyř oken: integrace myšlení, smyslového vnímání, cítění a imaginace. Praha: Maitrea. ISBN 978-80-7500-341-6.
JANČAŘÍKOVÁ, K., 2017. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-327-8.
NÁDVORNÍKOVÁ, H., 2014. Rozvíjíme vnímání a tvořivost dětí: dítě a jeho psychika - poznávací schopnosti a funkce. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-163-2.
POLÁKOVÁ, P., 2019. Jak rozvíjet pohyb, emoce a smysly: pozorné a spokojené dítě. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0760-5.