Tématem této bakalářské práce je vzdělávání dětí s vícenásobným postižením v mateřské a základní škole. Cílem práce je zjistit, jaké jsou způsoby vzdělávání dětí s vícenásobným postižením v České republice a jak jsou děti s vícenásobným postižením přijímány ve vzdělávacím prostředí. Pro dětí s vícenásobným postižením neexistuje jeden jediný způsob jejich vzdělávání, jelikož se musí pohlížet na individualitu každého jedince. Tato práce tedy poukazuje na možnosti, jakými lze děti s vícenásobným postižením vzdělávat. Průzkum je zaměřen na popsání kazuistik dvou dětí s vícenásobným postižením, které se vzdělávaly a nyní dále vzdělávají v různých typech škol. Výsledkem průzkumu je doporučení vzdělávání dětí s vícenásobným postižením pomocí vhodných metod, forem, způsobu, výběru vhodné školy, spolupráce rodičů dětí s pedagogickými pracovníky i možnosti trávení volného času.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is education of children with multiple disabilities in Kindergarten and Primary school. The aim of this thesis is to investigate the methods of education for children with multiple disabilities in the Czech Republic and how these children are integrated into the educational environment. For children with multiple disabilities, there is no single way of educating them, as the individuality of each child must be taken into account. This study therefore highlights the possibilities for educating children with multiple disabilities. The research focuses on describing the case studies of two children with multiple disabilities who have been educated and are currently being educated in different types of schools. The result of the research is recommendations for educating children with multiple disabilities using appropriate methods, forms, approaches, selecting suitable schools, collaborating with parents of children with educational practitioners, and providing opportunities for leisure activities.
Klíčová slova
vícenásobné postižení, metody a formy, podpůrná opatření, sociální participace, předškolní a základní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
multiple disabilities, methods and forms, support measures, social participation, kindergarten and primary school
Rozsah průvodní práce
81 s. (133 778 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je vzdělávání dětí s vícenásobným postižením v mateřské a základní škole. Cílem práce je zjistit, jaké jsou způsoby vzdělávání dětí s vícenásobným postižením v České republice a jak jsou děti s vícenásobným postižením přijímány ve vzdělávacím prostředí. Pro dětí s vícenásobným postižením neexistuje jeden jediný způsob jejich vzdělávání, jelikož se musí pohlížet na individualitu každého jedince. Tato práce tedy poukazuje na možnosti, jakými lze děti s vícenásobným postižením vzdělávat. Průzkum je zaměřen na popsání kazuistik dvou dětí s vícenásobným postižením, které se vzdělávaly a nyní dále vzdělávají v různých typech škol. Výsledkem průzkumu je doporučení vzdělávání dětí s vícenásobným postižením pomocí vhodných metod, forem, způsobu, výběru vhodné školy, spolupráce rodičů dětí s pedagogickými pracovníky i možnosti trávení volného času.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is education of children with multiple disabilities in Kindergarten and Primary school. The aim of this thesis is to investigate the methods of education for children with multiple disabilities in the Czech Republic and how these children are integrated into the educational environment. For children with multiple disabilities, there is no single way of educating them, as the individuality of each child must be taken into account. This study therefore highlights the possibilities for educating children with multiple disabilities. The research focuses on describing the case studies of two children with multiple disabilities who have been educated and are currently being educated in different types of schools. The result of the research is recommendations for educating children with multiple disabilities using appropriate methods, forms, approaches, selecting suitable schools, collaborating with parents of children with educational practitioners, and providing opportunities for leisure activities.
Klíčová slova
vícenásobné postižení, metody a formy, podpůrná opatření, sociální participace, předškolní a základní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
multiple disabilities, methods and forms, support measures, social participation, kindergarten and primary school
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit, jaké jsou způsoby vzdělávání dětí s vícenásobným postižením a jak jsou děti s vícenásobným postižením přijímány ve vzdělávacím prostředí.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit, jaké jsou způsoby vzdělávání dětí s vícenásobným postižením a jak jsou děti s vícenásobným postižením přijímány ve vzdělávacím prostředí.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M., aj., 2012. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-237-6.
FITZNEROVÁ, I., 2010. Máme dítě s handicapem. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-663-6.
HÁJKOVÁ, V., 2009. Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením: monografie. 1. vyd. Praha: Somatopedická společnost. ISBN 978-80-904464-0-3.
KUTÁLKOVÁ, D., 2010. Vývoj dětské řeči krok za krokem. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3080-6.
TEPLÁ, M., ŠMEJKALOVÁ, H., 2010. Základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením. 2. vyd. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR. ISBN 978-80-86856-66-7.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M., aj., 2012. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-237-6.
FITZNEROVÁ, I., 2010. Máme dítě s handicapem. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-663-6.
HÁJKOVÁ, V., 2009. Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením: monografie. 1. vyd. Praha: Somatopedická společnost. ISBN 978-80-904464-0-3.
KUTÁLKOVÁ, D., 2010. Vývoj dětské řeči krok za krokem. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3080-6.
TEPLÁ, M., ŠMEJKALOVÁ, H., 2010. Základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením. 2. vyd. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR. ISBN 978-80-86856-66-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.