Bakalářská práce pojednává o problematice bezbariérového prostředí v místech a budovách, kde mohou děti mladšího školního věku s tělesným postižením trávit svůj volný čas. V teoretické části jsou veškerá obecná východiska stěžejní pro práci. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na tvorbu on-line interaktivní mapy vybraných zařízení pro děti s tělesným postižením v centru města Liberce. Výběr zařízení je výsledkem dílčího průzkumu, jehož cílem bylo zjistit informovanost rodičů o dostupnosti vybraných míst v Liberci, kde se mohou děti s tělesným postižením účastnit volnočasových aktivit. Dílčí průzkum byl proveden pomocí dotazníků a přímého pozorování. Pozorování bylo provedeno prostřednictvím návštěv vybraných zařízení, během nichž byla mapována dostupnost zařízení osobní kontrolou architektonických bariér za použití invalidního vozíku, přičemž bylo sledováno celkem pět kategorií týkajících se bezbariérovosti budov.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis discusses the issue of a barrier-free environment in places and buildings where children of younger school age with physical disabilities can spend their leisure time. In the theoretical part, all general starting points are central to the work. The practical part of the bachelor thesis is focused on the creation of an on-line interactive map of selected facilities for children with physical disabilities in the center of the city of Liberec. The selection of facilities is the result of a partial survey, the aim of which was to determine the level of awareness of parents about the availability of selected places in Liberec where children with physical disabilities can participate in leisure activities. A sub-survey was conducted using questionnaires and direct observation. Observation was made through site visits, during which facility accessibility was mapped by personal inspection of architectural barriers using a wheelchair, tracking a total of five categories related to building accessibility.
Klíčová slova
Bezbariérovost, dítě stělesným postižením, mapa, tělesné postižení, volnočasové aktivity
Klíčová slova v angličtině
A child with a physical disability, a Physical disability, Accessibility without barriers, Leisure activities, Map
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o problematice bezbariérového prostředí v místech a budovách, kde mohou děti mladšího školního věku s tělesným postižením trávit svůj volný čas. V teoretické části jsou veškerá obecná východiska stěžejní pro práci. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na tvorbu on-line interaktivní mapy vybraných zařízení pro děti s tělesným postižením v centru města Liberce. Výběr zařízení je výsledkem dílčího průzkumu, jehož cílem bylo zjistit informovanost rodičů o dostupnosti vybraných míst v Liberci, kde se mohou děti s tělesným postižením účastnit volnočasových aktivit. Dílčí průzkum byl proveden pomocí dotazníků a přímého pozorování. Pozorování bylo provedeno prostřednictvím návštěv vybraných zařízení, během nichž byla mapována dostupnost zařízení osobní kontrolou architektonických bariér za použití invalidního vozíku, přičemž bylo sledováno celkem pět kategorií týkajících se bezbariérovosti budov.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis discusses the issue of a barrier-free environment in places and buildings where children of younger school age with physical disabilities can spend their leisure time. In the theoretical part, all general starting points are central to the work. The practical part of the bachelor thesis is focused on the creation of an on-line interactive map of selected facilities for children with physical disabilities in the center of the city of Liberec. The selection of facilities is the result of a partial survey, the aim of which was to determine the level of awareness of parents about the availability of selected places in Liberec where children with physical disabilities can participate in leisure activities. A sub-survey was conducted using questionnaires and direct observation. Observation was made through site visits, during which facility accessibility was mapped by personal inspection of architectural barriers using a wheelchair, tracking a total of five categories related to building accessibility.
Klíčová slova
Bezbariérovost, dítě stělesným postižením, mapa, tělesné postižení, volnočasové aktivity
Klíčová slova v angličtině
A child with a physical disability, a Physical disability, Accessibility without barriers, Leisure activities, Map
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Vytvořit 2D interaktivní online mapu centra města Liberec dle poptávky rodičů a dětí mladšího školního věku s tělesným postižením.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, navržení a tvorba výstupu, popis výstupu a jeho použití, návrh evaluačních kritérií, formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Vytvořit 2D interaktivní online mapu centra města Liberec dle poptávky rodičů a dětí mladšího školního věku s tělesným postižením.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, navržení a tvorba výstupu, popis výstupu a jeho použití, návrh evaluačních kritérií, formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
KÁBELE, F., 1993. Somatopedie:Učebnice speciální pedagogiky tělěsně a zdravotně postižené mládeže. Praha: Karolinum. ISBN 80-7066-533-5.
KUDLÁČEK, M. a kol., 2013. Aplikované pohybové aktivity osob s tělesným postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3938-9.
MICHALÍK, J. a kol., 2011. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-859-3.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2846-2.
VÁGNEROVÁ, M., 2014. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0696-5.
Seznam doporučené literatury
KÁBELE, F., 1993. Somatopedie:Učebnice speciální pedagogiky tělěsně a zdravotně postižené mládeže. Praha: Karolinum. ISBN 80-7066-533-5.
KUDLÁČEK, M. a kol., 2013. Aplikované pohybové aktivity osob s tělesným postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3938-9.
MICHALÍK, J. a kol., 2011. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-859-3.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2846-2.
VÁGNEROVÁ, M., 2014. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0696-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.