Bakalářská práce se zaměřuje na učení a poruchách pozornosti u dětí předškolního a školního věku, konkrétně na metody, postupy a pomůcky, které napomáhají k reedukaci a kompenzaci dětí či žáků se specifickými poruchami učení nebo poruchami pozornosti. Dalším předmětem zájmu je zjištění, zda mají učitelky mateřských a základních škol zkušenosti s výchovou a vzděláváním dětí/žáků s těmito poruchami.
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí - na část teoretickou a část praktickou. Ve teoretické části je psáno o specifických poruchách učení, jako je dysgrafie, dyslexie, dysortografie, dyskalkulie a další. Dále se zabývá poruchami pozornosti, projevy či způsoby reedukace a kompenzace těchto poruch.
Praktická část se poté podrobněji zabývá využíváním reedukačních a kompenzačních metod a pomůcek v praxi. Konkrétně se zaměřuje na jejich užívání v předškolním a školním vzdělávání dětí a žáků se specifickými poruchami učení a poruchami pozornosti.
Anotace v angličtině
In my bachelor´s thesis, i am addressing specific learning disabilities and attention disorders in children of preschool and school age. Specifically, i am examining methods, procedures, and tools that aid in the reeducation and compensation of children/students with specific learning disabilities or attention disorders. This is investigated both theoretically and practically in the thesis. Additionally, i am exploring whether preschool and elementary school teachers have experience with education od children or students with these disorders.
The bachelor´s thesis is devided into two main parts: theoretical and practical. In the theoretical part, i discuss specific learning disorders such as dysgraphia, dyslexia, dysortographia, dyscalculia, and others. Furthermore, whitin the theoretical section, i address attention disorders, with these chapters covering not only definitions but also manifestations, as well as methods of re-education and compensation for these disorders.
The practical part then delves more deeply into the utilization of re-education and compensatory methods and tools in practice. Specifically, it focuses on their use in the preschool and school education of children and students with specific learning disorders and attention disorders.
Klíčová slova
specifické poruchy učení, poruchy pozornosti, reedukace, kompenzace, mateřská škola, základní škola
Klíčová slova v angličtině
specific learning disabilities, attention disorders, re-education, compensation, kindergarten, elementary school
Rozsah průvodní práce
47 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na učení a poruchách pozornosti u dětí předškolního a školního věku, konkrétně na metody, postupy a pomůcky, které napomáhají k reedukaci a kompenzaci dětí či žáků se specifickými poruchami učení nebo poruchami pozornosti. Dalším předmětem zájmu je zjištění, zda mají učitelky mateřských a základních škol zkušenosti s výchovou a vzděláváním dětí/žáků s těmito poruchami.
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí - na část teoretickou a část praktickou. Ve teoretické části je psáno o specifických poruchách učení, jako je dysgrafie, dyslexie, dysortografie, dyskalkulie a další. Dále se zabývá poruchami pozornosti, projevy či způsoby reedukace a kompenzace těchto poruch.
Praktická část se poté podrobněji zabývá využíváním reedukačních a kompenzačních metod a pomůcek v praxi. Konkrétně se zaměřuje na jejich užívání v předškolním a školním vzdělávání dětí a žáků se specifickými poruchami učení a poruchami pozornosti.
Anotace v angličtině
In my bachelor´s thesis, i am addressing specific learning disabilities and attention disorders in children of preschool and school age. Specifically, i am examining methods, procedures, and tools that aid in the reeducation and compensation of children/students with specific learning disabilities or attention disorders. This is investigated both theoretically and practically in the thesis. Additionally, i am exploring whether preschool and elementary school teachers have experience with education od children or students with these disorders.
The bachelor´s thesis is devided into two main parts: theoretical and practical. In the theoretical part, i discuss specific learning disorders such as dysgraphia, dyslexia, dysortographia, dyscalculia, and others. Furthermore, whitin the theoretical section, i address attention disorders, with these chapters covering not only definitions but also manifestations, as well as methods of re-education and compensation for these disorders.
The practical part then delves more deeply into the utilization of re-education and compensatory methods and tools in practice. Specifically, it focuses on their use in the preschool and school education of children and students with specific learning disorders and attention disorders.
Klíčová slova
specifické poruchy učení, poruchy pozornosti, reedukace, kompenzace, mateřská škola, základní škola
Klíčová slova v angličtině
specific learning disabilities, attention disorders, re-education, compensation, kindergarten, elementary school
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Popsat konkrétní výchovně vzdělávací strategie dětí se specifickými poruchami učení a s poruchami pozornosti.