Bakalářská práce se zabývá rozvojem grafomotoriky u dětí předškolního věku, které
vykazují oslabení v této oblasti. Teoretická část bakalářské práce vystihuje teoretický
podklad obsahující termíny, definice a teorii, která souvisí s dítětem předškolního věku
a vývojem grafomotoriky, dílčími funkcemi a jejich deficity v tomto vývojovém období.
Praktická část se pak věnuje tvorbě projektu pro rozvoj grafomotoriky u dětí
v předškolním věku, které vykazují oslabení v této oblasti, a ověření projektu v praxi. Je
zde popisována metodologie, specifika práce s danou skupinou. Tříblokový projekt je
složen z aktivit, které rozvíjí grafomotorickou oblast hravou formou. Projekt byl ověřen
v praxi s pěti chlapci v jedné mateřské škole na Pardubicku. Dále je v praktické části
rozebrána efektivnost projektu a jeho vyhodnocení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the development of graphomotor skills in preschool
children who show impairment in this area. The theoretical part of the bachelor thesis
describes the theoretical background containing terms, definitions and theory related
to the preschool child and the development of graphomotor skills, sub-functions and
their deficits in this developmental period. The practical part is then devoted to the
design of a project for the development of graphomotor skills in preschool children
who show deficits in this area and the verification of the project in practice. The
methodology, specifics of work with the group are described. The three-block project
consists of activities that develop the graphomotor area in a playful way. The project
was verified in practice with five boys in a kindergarten in Pardubice region. In the
practical part the effectiveness of the project and its evaluation are discussed.
Bakalářská práce se zabývá rozvojem grafomotoriky u dětí předškolního věku, které
vykazují oslabení v této oblasti. Teoretická část bakalářské práce vystihuje teoretický
podklad obsahující termíny, definice a teorii, která souvisí s dítětem předškolního věku
a vývojem grafomotoriky, dílčími funkcemi a jejich deficity v tomto vývojovém období.
Praktická část se pak věnuje tvorbě projektu pro rozvoj grafomotoriky u dětí
v předškolním věku, které vykazují oslabení v této oblasti, a ověření projektu v praxi. Je
zde popisována metodologie, specifika práce s danou skupinou. Tříblokový projekt je
složen z aktivit, které rozvíjí grafomotorickou oblast hravou formou. Projekt byl ověřen
v praxi s pěti chlapci v jedné mateřské škole na Pardubicku. Dále je v praktické části
rozebrána efektivnost projektu a jeho vyhodnocení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the development of graphomotor skills in preschool
children who show impairment in this area. The theoretical part of the bachelor thesis
describes the theoretical background containing terms, definitions and theory related
to the preschool child and the development of graphomotor skills, sub-functions and
their deficits in this developmental period. The practical part is then devoted to the
design of a project for the development of graphomotor skills in preschool children
who show deficits in this area and the verification of the project in practice. The
methodology, specifics of work with the group are described. The three-block project
consists of activities that develop the graphomotor area in a playful way. The project
was verified in practice with five boys in a kindergarten in Pardubice region. In the
practical part the effectiveness of the project and its evaluation are discussed.
Cíl bakalářské práce: Tvorba projektu pro rozvoj grafomotoriky u dětí v předškolním věku, které vykazují oslabení v této oblasti, a ověření projektu v praxi.
Požadavky: Forma teoretických východisek, navržení a tvorba výstupu, popis postupu a jeho použití, návrh evaluačních kritérií, formulace závěrů.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Tvorba projektu pro rozvoj grafomotoriky u dětí v předškolním věku, které vykazují oslabení v této oblasti, a ověření projektu v praxi.
Požadavky: Forma teoretických východisek, navržení a tvorba výstupu, popis postupu a jeho použití, návrh evaluačních kritérií, formulace závěrů.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.