V této bakalářské práci se zaměříme na úroveň čtenářské gramotnosti žáků
s Downovým syndromem na 1. stupni základních škol z pohledu učitelů. V teoretické
části bakalářské práce se dozvíme vše potřebné o Downově syndromu, o čtenářské gramotnosti a specifických přístupech k žákům s Downovým syndromem v rámci čtenářské
gramotnosti. V empirické části na základě šesti rozhovorů s učiteli na 1. stupni běžných základních škol budeme zjišťovat úroveň porozumění psanému textu, používání psaného textu a přemýšlení o něm u žáků s Downovým syndromem, a mimo jiné také metodiku práce s nimi, co by zkvalitnilo úroveň jejich čtenářské gramotnosti, a zda je toto všechno úsilí efektivní.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis, we will focus on the level of reading literacy of pupils with Down syndrome in the 1st grade of elementary schools from the teachers' point of view. In the theoretical part of the bachelor's thesis, we learn everything we need about Down syndrome, reading literacy and specific approaches to pupils with Down syndrome in the context of reading literacy. In the empirical part, based on six interviews with teachers in the 1st grade of ordinary elementary schools, we will determine the level of understanding of the written text, the use of the written text and thinking about it among students with Down syndrome, as well as, among other things, the methodology of working with them, which would improve the level of their literacy and whether all these efforts are effective.
Klíčová slova
Čtenářská gramotnost, dítě, Downův syndrom, první stupeň, učitel, základní škola,
žák, vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Reading literacy, child, Down syndrome, first grade, teacher, primary school, pupil,
education.
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V této bakalářské práci se zaměříme na úroveň čtenářské gramotnosti žáků
s Downovým syndromem na 1. stupni základních škol z pohledu učitelů. V teoretické
části bakalářské práce se dozvíme vše potřebné o Downově syndromu, o čtenářské gramotnosti a specifických přístupech k žákům s Downovým syndromem v rámci čtenářské
gramotnosti. V empirické části na základě šesti rozhovorů s učiteli na 1. stupni běžných základních škol budeme zjišťovat úroveň porozumění psanému textu, používání psaného textu a přemýšlení o něm u žáků s Downovým syndromem, a mimo jiné také metodiku práce s nimi, co by zkvalitnilo úroveň jejich čtenářské gramotnosti, a zda je toto všechno úsilí efektivní.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis, we will focus on the level of reading literacy of pupils with Down syndrome in the 1st grade of elementary schools from the teachers' point of view. In the theoretical part of the bachelor's thesis, we learn everything we need about Down syndrome, reading literacy and specific approaches to pupils with Down syndrome in the context of reading literacy. In the empirical part, based on six interviews with teachers in the 1st grade of ordinary elementary schools, we will determine the level of understanding of the written text, the use of the written text and thinking about it among students with Down syndrome, as well as, among other things, the methodology of working with them, which would improve the level of their literacy and whether all these efforts are effective.
Klíčová slova
Čtenářská gramotnost, dítě, Downův syndrom, první stupeň, učitel, základní škola,
žák, vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Reading literacy, child, Down syndrome, first grade, teacher, primary school, pupil,
education.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit úroveň čtenářské gramotnosti žáků s Downovým syndromem vzdělávaných v běžné základní škole.