Hlavním cílem závěrečné práce je zpracování pedagogického projektu pro děti prvního stupně základní školy navštěvující školní družinu. Cílem je podnítit zájem o pohyb na čerstvém vzduchu, ekologii, základní turistické dovednosti a podpořit komunikaci ve skupině. V teoretické části se zabýváme výchovou v přírodě, popisem vývoje cílové skupiny, ekologickou výchovou, turistikou a sportováním v přírodě a závěrem podporou rozvoje komunikace a spolupráce ve skupině. V praktické části se zaměříme na plán pedagogického projektu, jeho harmonogramem a přesným popisem aktivit. Nadále si představíme materiál a pomůcky potřebné k plynulému chodu celého projektu.
Anotace v angličtině
The main goal of the final thesis is the elaboration of a pedagogical project for children of the elementary school attending an after school club. The aim is to stimulate interest in movement in the fresh air, ecology, basic tourist skills and to support communication in the group. In the theoretical part, we deal with education in nature, a description of the development of the target group, ecological education, tourism and sports in nature and, finally, support for the development of communication and cooperation in the group. In the practical part, we will focus on the plan of the pedagogical project, its schedule and a precise description of the activities. We will also introduce the material and tools needed for the smooth running of the entire project.
Hlavním cílem závěrečné práce je zpracování pedagogického projektu pro děti prvního stupně základní školy navštěvující školní družinu. Cílem je podnítit zájem o pohyb na čerstvém vzduchu, ekologii, základní turistické dovednosti a podpořit komunikaci ve skupině. V teoretické části se zabýváme výchovou v přírodě, popisem vývoje cílové skupiny, ekologickou výchovou, turistikou a sportováním v přírodě a závěrem podporou rozvoje komunikace a spolupráce ve skupině. V praktické části se zaměříme na plán pedagogického projektu, jeho harmonogramem a přesným popisem aktivit. Nadále si představíme materiál a pomůcky potřebné k plynulému chodu celého projektu.
Anotace v angličtině
The main goal of the final thesis is the elaboration of a pedagogical project for children of the elementary school attending an after school club. The aim is to stimulate interest in movement in the fresh air, ecology, basic tourist skills and to support communication in the group. In the theoretical part, we deal with education in nature, a description of the development of the target group, ecological education, tourism and sports in nature and, finally, support for the development of communication and cooperation in the group. In the practical part, we will focus on the plan of the pedagogical project, its schedule and a precise description of the activities. We will also introduce the material and tools needed for the smooth running of the entire project.
Cíl závěrečné práce: Zpracovat pedagogický projekt pro děti prvního stupně ZŠ s cílem podnítit zájem o pohyb na čerstvém vzduchu, ekologii, základní turistické dovednosti a na podporu komunikace ve skupině.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracovat pedagogický projekt pro děti prvního stupně ZŠ s cílem podnítit zájem o pohyb na čerstvém vzduchu, ekologii, základní turistické dovednosti a na podporu komunikace ve skupině.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Seznam doporučené literatury
HOLEYŠOVÁ, A., 2009. Zájmová činnost ve školní družině. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-586-8.
FOGLOVÁ, M., 2008. Etapové hry v přírodě: tábory a školy v přírodě, zpestření pobytu v ozdravovnách, inspirace pro vedoucí skautských oddílů. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-354-3.
MÁCHAL, A., 2000. Průvodce praktickou ekologickou výchovou: metodická příručka pro začínající učitele a pedagogické pracovníky středisek ekologické výchovy. 1. vyd. Brno: Rozkvítek. ISBN 80-902954-0-1.
NEUMAN, J., 2000. Turistika a sporty v přírodě: přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-391-9.
VÁGNEROVÁ, M., LISÁ, L., 2021. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 3. roz. vyd. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 978-80-246-4961-0.
Seznam doporučené literatury
HOLEYŠOVÁ, A., 2009. Zájmová činnost ve školní družině. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-586-8.
FOGLOVÁ, M., 2008. Etapové hry v přírodě: tábory a školy v přírodě, zpestření pobytu v ozdravovnách, inspirace pro vedoucí skautských oddílů. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-354-3.
MÁCHAL, A., 2000. Průvodce praktickou ekologickou výchovou: metodická příručka pro začínající učitele a pedagogické pracovníky středisek ekologické výchovy. 1. vyd. Brno: Rozkvítek. ISBN 80-902954-0-1.
NEUMAN, J., 2000. Turistika a sporty v přírodě: přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-391-9.
VÁGNEROVÁ, M., LISÁ, L., 2021. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 3. roz. vyd. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 978-80-246-4961-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.