Tento projekt seznamuje děti s ochranou přírody, českou myslivostí a jejich komplexnějšími souvislostmi. Projekt je zaměřen přírodovědně s částečným využitím zážitkové pedagogiky. Může sloužit jako podpůrný metodický návod pro praxi pedagogů a vedoucích volnočasových aktivit.
Práce obsahuje nástin námětů pro vzájemnou komunikaci s využitím praktických přírodnin a volně dostupných výukových materiálů.
Dalším cílem je přímo navázat na místně existující školní a mimoškolní volnočasové aktivity s přírodovědným zaměřením.
Anotace v angličtině
This project introduces children to nature protection, Czech hunting, and their more comprehensive links. The project's focus is natural science with partial use of experiential pedagogy. It can serve as a supportive methodological guide for the practice of teachers and leaders of leisure activities.
The work contains an outline of topics for peer-to-peer communication using practical natural resources and freely available teaching materials.
A further aim is to build directly on locally existing school and after-school leisure activities with a science focus.
Klíčová slova
projekt, ochrana přírody, myslivost, zážitková pedagogika, volnočasové aktivity
Tento projekt seznamuje děti s ochranou přírody, českou myslivostí a jejich komplexnějšími souvislostmi. Projekt je zaměřen přírodovědně s částečným využitím zážitkové pedagogiky. Může sloužit jako podpůrný metodický návod pro praxi pedagogů a vedoucích volnočasových aktivit.
Práce obsahuje nástin námětů pro vzájemnou komunikaci s využitím praktických přírodnin a volně dostupných výukových materiálů.
Dalším cílem je přímo navázat na místně existující školní a mimoškolní volnočasové aktivity s přírodovědným zaměřením.
Anotace v angličtině
This project introduces children to nature protection, Czech hunting, and their more comprehensive links. The project's focus is natural science with partial use of experiential pedagogy. It can serve as a supportive methodological guide for the practice of teachers and leaders of leisure activities.
The work contains an outline of topics for peer-to-peer communication using practical natural resources and freely available teaching materials.
A further aim is to build directly on locally existing school and after-school leisure activities with a science focus.
Klíčová slova
projekt, ochrana přírody, myslivost, zážitková pedagogika, volnočasové aktivity
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu přírodovědného zaměření, který využívá prvky zážitkové pedagogiky a má za cíl probouzet v dětech zájem, utvářet a posilovat vztah k ochraně přírody a myslivosti.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování projektu, formulace závěrů.
Metody: Projekt.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu přírodovědného zaměření, který využívá prvky zážitkové pedagogiky a má za cíl probouzet v dětech zájem, utvářet a posilovat vztah k ochraně přírody a myslivosti.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování projektu, formulace závěrů.
Metody: Projekt.
Seznam doporučené literatury
HANZAL, V., 2002. O zvěři a myslivosti. České Budějovice: Dona. ISBN 80-86136-64-7.
HANZAL, V. a kol., 2006. Penzum-základy znalostí z myslivosti. Praha: Druckvo. ISBN 80-239-5873-9.
JIRÁSEK, I., 2019. Zážitková pedagogika. Praha: Portál. ISBN 80-2621-485-4.
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V., a kol., 2001. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido. ISBN 80-7315-004-2.
VÁGNEROVÁ, M., 2014. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0696-5.
Seznam doporučené literatury
HANZAL, V., 2002. O zvěři a myslivosti. České Budějovice: Dona. ISBN 80-86136-64-7.
HANZAL, V. a kol., 2006. Penzum-základy znalostí z myslivosti. Praha: Druckvo. ISBN 80-239-5873-9.
JIRÁSEK, I., 2019. Zážitková pedagogika. Praha: Portál. ISBN 80-2621-485-4.
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V., a kol., 2001. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido. ISBN 80-7315-004-2.
VÁGNEROVÁ, M., 2014. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0696-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.