Závěrečný pedagogický projekt se zaměřuje na Velikonoce a poznávání jarní přírody v rámci sociální interakce mezi dětmi předškolního a školního věku.
Cílem je podnítit zájem dětí o ekologické aktivity, rozvíjet kulturně - estetické dovednosti dětí a zaměřit se na prosociální cítění. Projekt je založen na podpoře spolupráce pedagogů s rodiči.
Anotace v angličtině
The final pedagogical project focuses on Easter and getting to know spring nature as part of social interaction between preschool and school-aged children.
The goal is to stimulate children's interest in ecological activities, develop children's cultural and aesthetic skills and focus on pro-social feelings. The project is based on supporting the cooperation of teachers and parents.
Klíčová slova
Pedagogický projekt, Velikonoce, jarní příroda, předškolní a mladší školní věk, velikonoční výrobky, životní prostředí-ekologie, tvořivé dílny.
Klíčová slova v angličtině
Educational project, Easter, spring nature, preschool and younger school age, Easter products, environment-ecology, creative workshops.
Rozsah průvodní práce
27 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečný pedagogický projekt se zaměřuje na Velikonoce a poznávání jarní přírody v rámci sociální interakce mezi dětmi předškolního a školního věku.
Cílem je podnítit zájem dětí o ekologické aktivity, rozvíjet kulturně - estetické dovednosti dětí a zaměřit se na prosociální cítění. Projekt je založen na podpoře spolupráce pedagogů s rodiči.
Anotace v angličtině
The final pedagogical project focuses on Easter and getting to know spring nature as part of social interaction between preschool and school-aged children.
The goal is to stimulate children's interest in ecological activities, develop children's cultural and aesthetic skills and focus on pro-social feelings. The project is based on supporting the cooperation of teachers and parents.
Klíčová slova
Pedagogický projekt, Velikonoce, jarní příroda, předškolní a mladší školní věk, velikonoční výrobky, životní prostředí-ekologie, tvořivé dílny.
Klíčová slova v angličtině
Educational project, Easter, spring nature, preschool and younger school age, Easter products, environment-ecology, creative workshops.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu, který se zaměřuje na Velikonoce a poznávání jarní přírody v rámci sociální interakce mezi dětmi předškolního a školního věku.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metody: Pedagogický projekt.
Při zpracování závěrečné práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu, který se zaměřuje na Velikonoce a poznávání jarní přírody v rámci sociální interakce mezi dětmi předškolního a školního věku.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metody: Pedagogický projekt.
Při zpracování závěrečné práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
BARTŮNĚK, D., 2001. Hry v přírodě s malými dětmi: hry a cvičení v přírodě pro děti ve věku od 4 do 8 let. Praha: Portál. ISBN 80-7178-539-3.
FROLCOVÁ, V., 2001. Velikonoce v české lidové kultuře. Praha: Vyšehrad. ISBN 80-7021-503-8.
HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L., 2009. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2816-2.
JANČAŘÍKOVÁ, K., KAPUCIÁNOVÁ, M., 2013. Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-071-0.
PRŮCHA, J., 2016. Předškolní dítě a svět vzdělávání: přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7552-323-5.
ZINDELOVÁ, M., 2011. Česká velikonoční kniha: obyčeje, zvyky, výzdoba, recepty a mnoho dalšího. Praha: XYZ. ISBN 978-80-7388-489-5.
Seznam doporučené literatury
BARTŮNĚK, D., 2001. Hry v přírodě s malými dětmi: hry a cvičení v přírodě pro děti ve věku od 4 do 8 let. Praha: Portál. ISBN 80-7178-539-3.
FROLCOVÁ, V., 2001. Velikonoce v české lidové kultuře. Praha: Vyšehrad. ISBN 80-7021-503-8.
HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L., 2009. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2816-2.
JANČAŘÍKOVÁ, K., KAPUCIÁNOVÁ, M., 2013. Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-071-0.
PRŮCHA, J., 2016. Předškolní dítě a svět vzdělávání: přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7552-323-5.
ZINDELOVÁ, M., 2011. Česká velikonoční kniha: obyčeje, zvyky, výzdoba, recepty a mnoho dalšího. Praha: XYZ. ISBN 978-80-7388-489-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.