Závěrečná práce se věnuje žákovi s diagnostikovanou poruchou pozornosti s hyperaktivitou na základní škole. Cílem práce je sledování a popis výchovně vzdělávacích metod, využívaných školou u žáka s ADHD, a vývoje tohoto jedince v čase.
Závěrečná práce se skládá ze dvou částí, teoretické a kazuistické. Teoretická část je zaměřena na vymezení základní terminologie, nastínění etiologie vzniku syndromu ADHD. Značná pozornost je věnována období dospívání. V závěru první části jsou popsány jednotlivé výukové metody, dle terminologie Maňáka a Švece. Kazuistická část obsahuje zpracovanou kazuistiku vybraného žáka, která je doplněna o metody diagnostického šetření, pozorování a rozhovoru.
Práce je zakončena návrhem doporučení pro další práci s žákem.
Anotace v angličtině
The final thesis is devoted to pupils diagnosed with attention deficit hyperactivity disorder in elementary school. The goal of the work is to monitor and describe the educational methods used by the school for a student with ADHD, and the development of this individual over time.
The final thesis consists of two parts, theoretical and case study. The theoretical part is focused on defining the basic terminology, outlining the etiology of the ADHD syndrome. Considerable attention is paid to the period of adolescence. At the end of the first part, individual teaching methods are described, according to the terminology of Maňák and Švec. The case study part contains a processed case study of the selected student, which is supplemented by the methods of diagnostic investigation observation and interview.
The thesis ends with a proposal for recommendations for further work with the pupil.
Závěrečná práce se věnuje žákovi s diagnostikovanou poruchou pozornosti s hyperaktivitou na základní škole. Cílem práce je sledování a popis výchovně vzdělávacích metod, využívaných školou u žáka s ADHD, a vývoje tohoto jedince v čase.
Závěrečná práce se skládá ze dvou částí, teoretické a kazuistické. Teoretická část je zaměřena na vymezení základní terminologie, nastínění etiologie vzniku syndromu ADHD. Značná pozornost je věnována období dospívání. V závěru první části jsou popsány jednotlivé výukové metody, dle terminologie Maňáka a Švece. Kazuistická část obsahuje zpracovanou kazuistiku vybraného žáka, která je doplněna o metody diagnostického šetření, pozorování a rozhovoru.
Práce je zakončena návrhem doporučení pro další práci s žákem.
Anotace v angličtině
The final thesis is devoted to pupils diagnosed with attention deficit hyperactivity disorder in elementary school. The goal of the work is to monitor and describe the educational methods used by the school for a student with ADHD, and the development of this individual over time.
The final thesis consists of two parts, theoretical and case study. The theoretical part is focused on defining the basic terminology, outlining the etiology of the ADHD syndrome. Considerable attention is paid to the period of adolescence. At the end of the first part, individual teaching methods are described, according to the terminology of Maňák and Švec. The case study part contains a processed case study of the selected student, which is supplemented by the methods of diagnostic investigation observation and interview.
The thesis ends with a proposal for recommendations for further work with the pupil.
Cíl závěrečné práce: Sledování a popis výchovně vzdělávacích metod, využívaných školou u žáka s ADHD, a vývoje jedince v čase.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, analýza případu, příprava a zpracování pedagogické kazuistiky, formulace návrhů na opatření.
Metody: Pozorování, rozhovor.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Sledování a popis výchovně vzdělávacích metod, využívaných školou u žáka s ADHD, a vývoje jedince v čase.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, analýza případu, příprava a zpracování pedagogické kazuistiky, formulace návrhů na opatření.
Metody: Pozorování, rozhovor.
Seznam doporučené literatury
CARTER, CH. R., 2014. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole: praktický rádce pro rodiče i učitele. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0621-7.
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., 2010. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině: základní projevy ADHD, zásady výchovného vedení, působení relaxačních technik, dospívání hyperaktivních dětí. Praha: Grada, Pedagogika. ISBN 978-80-247-2697-7.
MIOVSKÝ, M., 2018. Diagnostika a terapie ADHD: dospělí pacienti a klienti v adiktologii. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0387-4.
RIEF, S. F., 1999. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole: praktické postupy pro vyučování a výchovu dětí s ADHD. Praha: Portál. ISBN 80-7178-287-4.
SALINE, S., 2019. Co by vaše dítě s ADHD chtělo, abyste věděli. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1513-4.
Seznam doporučené literatury
CARTER, CH. R., 2014. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole: praktický rádce pro rodiče i učitele. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0621-7.
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., 2010. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině: základní projevy ADHD, zásady výchovného vedení, působení relaxačních technik, dospívání hyperaktivních dětí. Praha: Grada, Pedagogika. ISBN 978-80-247-2697-7.
MIOVSKÝ, M., 2018. Diagnostika a terapie ADHD: dospělí pacienti a klienti v adiktologii. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0387-4.
RIEF, S. F., 1999. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole: praktické postupy pro vyučování a výchovu dětí s ADHD. Praha: Portál. ISBN 80-7178-287-4.
SALINE, S., 2019. Co by vaše dítě s ADHD chtělo, abyste věděli. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1513-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.