RYBÁŘOVÁ, Lenka. Žák s poruchou chování. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní, 2022. Závěrečná práce.
Závěrečná práce se zabývá tématem žáka s poruchou chování na základní škole a sledováním a popisem účinků výchovných opatření udělených školou tomuto žákovi. Věnuje pozornost vlivu udělených výchovných opatření na začlenění žáka do kolektivu třídy a vlivu výchovných opatření k sebereflexi.
Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. V teoretické části je vymezen termín porucha chování. Tato část se také zabývá etiologií poruch chování, základním dělením dle původu vzniku a specifikací možností školy v řešení projevů poruch chování. Výzkumná část obsahuje kazuistiku žáka s poruchou chování a výzkumné metody se závěry, které z jejich uskutečnění vzešly. Práce je zakončena navrhovanými doporučeními.
Anotace v angličtině
The final Thesis deals with the Topic of an elementary School Student with a Behavioral Disorder and monitoring and describing the effects of educational measures given by the school to this pupil. It pays attention to the effect of imposed educational measures on the inclusion of the pupil in the class collective and the effect of educational measures on self-reflection.
The work is divided into a theoretical and a research part. In the theoretical part, the term behavior disorder is defined. This part also deals with the etiology of behavioral disorders, the basic division according to the origin of the occurrence and the specification of the school's options in dealing with the manifestations of behavioral disorders. The research part contains a case study of a student with a behavioral disorder and research methods with the conclusions that emerged from their implementation. The work is concluded with proposed recommendations.
Klíčová slova
porucha chování, etiologie poruch chování, žák s poruchou chování ve školním prostředí, výchovná opatření
Klíčová slova v angličtině
behavioral disorder, etiology of behavioral disorders, student with behavioral disorder in the school environment, educational measures
Rozsah průvodní práce
43 s.
Jazyk
CZ
Anotace
RYBÁŘOVÁ, Lenka. Žák s poruchou chování. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní, 2022. Závěrečná práce.
Závěrečná práce se zabývá tématem žáka s poruchou chování na základní škole a sledováním a popisem účinků výchovných opatření udělených školou tomuto žákovi. Věnuje pozornost vlivu udělených výchovných opatření na začlenění žáka do kolektivu třídy a vlivu výchovných opatření k sebereflexi.
Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. V teoretické části je vymezen termín porucha chování. Tato část se také zabývá etiologií poruch chování, základním dělením dle původu vzniku a specifikací možností školy v řešení projevů poruch chování. Výzkumná část obsahuje kazuistiku žáka s poruchou chování a výzkumné metody se závěry, které z jejich uskutečnění vzešly. Práce je zakončena navrhovanými doporučeními.
Anotace v angličtině
The final Thesis deals with the Topic of an elementary School Student with a Behavioral Disorder and monitoring and describing the effects of educational measures given by the school to this pupil. It pays attention to the effect of imposed educational measures on the inclusion of the pupil in the class collective and the effect of educational measures on self-reflection.
The work is divided into a theoretical and a research part. In the theoretical part, the term behavior disorder is defined. This part also deals with the etiology of behavioral disorders, the basic division according to the origin of the occurrence and the specification of the school's options in dealing with the manifestations of behavioral disorders. The research part contains a case study of a student with a behavioral disorder and research methods with the conclusions that emerged from their implementation. The work is concluded with proposed recommendations.
Klíčová slova
porucha chování, etiologie poruch chování, žák s poruchou chování ve školním prostředí, výchovná opatření
Klíčová slova v angličtině
behavioral disorder, etiology of behavioral disorders, student with behavioral disorder in the school environment, educational measures
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zjistit a popsat účinky výchovných opatření, udělených školou žákovi s poruchou chování, a to z žákova pohledu, stejně tak odhalení jeho náhledu na vlastní chování a začlenění do kolektivu ostatních žáků.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, analýza případu, příprava a zpracování pedagogické kazuistiky, formulace návrhů na opatření.
Metody:Koláč radostí a starostí, rozhovor.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zjistit a popsat účinky výchovných opatření, udělených školou žákovi s poruchou chování, a to z žákova pohledu, stejně tak odhalení jeho náhledu na vlastní chování a začlenění do kolektivu ostatních žáků.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, analýza případu, příprava a zpracování pedagogické kazuistiky, formulace návrhů na opatření.
Metody:Koláč radostí a starostí, rozhovor.
Seznam doporučené literatury
HUTYROVÁ, Miluše, 2019. Děti a problémy v chování: etopedie v praxi. 1. vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1523-3.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra, ŽÁČKOVÁ, Hana, 2018. Metody práce s dětmi s ADHD především pro rodiče a vychovatele. 8. vydání. Praha: D + H. ISBN 978-80-87295-16-8.
KENDÍKOVÁ, Jitka, 2019. ADHD krok za krokem. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-438-1.
MICHALOVÁ, Zdeňka, 2011. ADD/ADHD v kontextu poruch chování. 1. vydání. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7372-733-8.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2020. Vývoj pozornosti a exekutivních funkcí. 1. vydání. Praha: Raabe. ISBN 978-80- 7496-441-1.
Seznam doporučené literatury
HUTYROVÁ, Miluše, 2019. Děti a problémy v chování: etopedie v praxi. 1. vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1523-3.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra, ŽÁČKOVÁ, Hana, 2018. Metody práce s dětmi s ADHD především pro rodiče a vychovatele. 8. vydání. Praha: D + H. ISBN 978-80-87295-16-8.
KENDÍKOVÁ, Jitka, 2019. ADHD krok za krokem. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-438-1.
MICHALOVÁ, Zdeňka, 2011. ADD/ADHD v kontextu poruch chování. 1. vydání. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7372-733-8.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2020. Vývoj pozornosti a exekutivních funkcí. 1. vydání. Praha: Raabe. ISBN 978-80- 7496-441-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.