Závěrečná práce představuje problematiku jedince s poruchami chování. Cílem práce je charakterizovat poruchy chování popisovaného jedince a zjistit jejich možné příčiny. Jednotlivé kapitoly teoretické části se zaměřují na vymezení základní terminologie, klasifikaci, příčiny i vybrané charakteristické projevy poruch chování, prevenci a nejčastější možnosti nápravy. Kazuistika jedince poukazuje na osobní, rodinnou, sociální a školní anamnézu a zároveň, za pomoci vybraných diagnostických metod a technik sběru dat, vystihuje rizikové faktory, které s největší pravděpodobností ovlivňují negativní chování sledovaného jedince. Závěrečná část nabízí návrhy a opatření vhodná k nápravě celého případu.
Anotace v angličtině
The final thesis presents the issue of an individual with behavioural disorders. The aim of the thesis is to characterise behavioural disorders of the described individual and find out their possible causes. The individual chapters of the theoretical part focus on the definition of basic terminology, classification, causes and selected characteristic manifestations of behavioural disorders, prevention and the most common remedial options. The individual´s case report points to personal, family, social and school anamnesis and at the same time, with the help of selected diagnostic methods and data collection techniques, describes the risk factors that are most likely to influence the observed individual´s negative behaviour. The final part offers suitable suggestions and measures for correcting the entire case.
Závěrečná práce představuje problematiku jedince s poruchami chování. Cílem práce je charakterizovat poruchy chování popisovaného jedince a zjistit jejich možné příčiny. Jednotlivé kapitoly teoretické části se zaměřují na vymezení základní terminologie, klasifikaci, příčiny i vybrané charakteristické projevy poruch chování, prevenci a nejčastější možnosti nápravy. Kazuistika jedince poukazuje na osobní, rodinnou, sociální a školní anamnézu a zároveň, za pomoci vybraných diagnostických metod a technik sběru dat, vystihuje rizikové faktory, které s největší pravděpodobností ovlivňují negativní chování sledovaného jedince. Závěrečná část nabízí návrhy a opatření vhodná k nápravě celého případu.
Anotace v angličtině
The final thesis presents the issue of an individual with behavioural disorders. The aim of the thesis is to characterise behavioural disorders of the described individual and find out their possible causes. The individual chapters of the theoretical part focus on the definition of basic terminology, classification, causes and selected characteristic manifestations of behavioural disorders, prevention and the most common remedial options. The individual´s case report points to personal, family, social and school anamnesis and at the same time, with the help of selected diagnostic methods and data collection techniques, describes the risk factors that are most likely to influence the observed individual´s negative behaviour. The final part offers suitable suggestions and measures for correcting the entire case.
Cíl závěrečné práce: Charakterizovat poruchy chování popisovaného jedince a zjistit jejich příčiny.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, analýza případu, příprava a zpracování pedagogické kazuistiky, formulace závěrů.
Metody: Rozhovor, nedokončené věty.
Při zpracování závěrečné práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Charakterizovat poruchy chování popisovaného jedince a zjistit jejich příčiny.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, analýza případu, příprava a zpracování pedagogické kazuistiky, formulace závěrů.
Metody: Rozhovor, nedokončené věty.
Při zpracování závěrečné práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
HUTYROVÁ, M., a kol., 2019. Děti a problémy v chování. Etopedie v praxi. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1523-3.
JAŘABÁČ, I., 2018. Kontrakt (dohoda) jako předpoklad reedukace žáka s poruchou emocí a chování na základní škole. 1. vyd. Ostrava: Montanex. ISBN 978-80-7225-453-8.
MARTÍNEK, Z., 2015. Agresivita a kriminalita školní mládeže. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5309-6.
MATOUŠEK, O., MATOUŠKOVÁ, A., 2011. Mládež a delikvence: možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-825-8.
VÁGNEROVÁ, M., 2014. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0696-5.
Seznam doporučené literatury
HUTYROVÁ, M., a kol., 2019. Děti a problémy v chování. Etopedie v praxi. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1523-3.
JAŘABÁČ, I., 2018. Kontrakt (dohoda) jako předpoklad reedukace žáka s poruchou emocí a chování na základní škole. 1. vyd. Ostrava: Montanex. ISBN 978-80-7225-453-8.
MARTÍNEK, Z., 2015. Agresivita a kriminalita školní mládeže. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5309-6.
MATOUŠEK, O., MATOUŠKOVÁ, A., 2011. Mládež a delikvence: možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-825-8.
VÁGNEROVÁ, M., 2014. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0696-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.