Tato prace pojednává o různých nástrojích, které lze použít k implementaci optimálního podnikového procesu a mohou podnikům pomoci vizualizovat jejich procesy, simulovat a testovat různé scénáře, efektivně řídit své procesy a neustále je zlepšovat. Primárním cílem je navrhnout řešení pro implementaci optimálního podnikového procesu, které může zvýšit efektivitu, snížit náklady a zvýšit spokojenost zákazníků.
Teoretická část informuje čtenáře o konceptu obchodní inteligence an objasňuje fungování systému správy databází a jak vyvinout vyhovující architekturu pro systém správy databází. Kromě toho jsou důkladně analyzovány nástroje pro modelování podnikových procesů, které jsou využívány pro dynamické znázornění obchodních rozhodnutí, která mohou být odvozena na základě webových.
Praktická část se zabývá analýzou podnikových procesů v organizaci, identifikací neefektivnosti, zmapováním procesu, analýzou dat, zefektivněním pracovních postupů, automatizací tam, kde je to možné, a neustálým monitorováním a zlepšováním procesu. Praktická část také ukazuje několik nástrojů podnikových procesů, které jsou podporovány navrhovaným procesním designem. Omezení jsou analyzována v sekci diskuse a souvisí s neschopností začlenit realistická data. Nakonec jsou v části se závěry vysvětleny dosažené výsledky i důsledky budoucího výzkumu.
Anotace v angličtině
The present thesis discusses various tools that can be used to implement an optimal business process and can help businesses visualize their processes, simulate and test different scenarios, manage their processes effectively, and continuously improve them. The main aim is to analyse the existing gaps in the current lead or Prospect management process and suggest an automated way with the help of digitalize tools available in today's era to make the process more quick, efficient, cost effective, less manual and customer friendly.
The theoretical section of this paper aims to provide the reader with an understanding of the implementation of digital optimal business processes. It also explores the functioning of an automated process management system and outlines the steps involved in developing a suitable architecture for a comprehensive framework of processes, tools, and strategies that can assist organizations in managing their operations and resources effectively to attain their objectives. Furthermore, the paper highlights the use of business process automated tools for the dynamic representation of the management of business processes, which may be inferred-based but undergo thorough analysis.
The practical part deals with analysing business processes in an organization, identifying inefficiencies, mapping out the process, analysing data, streamlining workflows, automating where possible, and continuously monitoring and improving the process. The practical aspect of the thesis is to showcase several business process tools that align with the suggested process design. The discussion section analyses prospects, mainly cantered around integrating realistic data. Finally, the conclusion section presents the outcomes of the research, along with the implications for future studies.
Process modelling, Process Automation, Business process reengineering, Process standardization, Process monitoring, Process Digitalization.
Rozsah průvodní práce
88 p. (19 085 words)
Jazyk
AN
Anotace
Tato prace pojednává o různých nástrojích, které lze použít k implementaci optimálního podnikového procesu a mohou podnikům pomoci vizualizovat jejich procesy, simulovat a testovat různé scénáře, efektivně řídit své procesy a neustále je zlepšovat. Primárním cílem je navrhnout řešení pro implementaci optimálního podnikového procesu, které může zvýšit efektivitu, snížit náklady a zvýšit spokojenost zákazníků.
Teoretická část informuje čtenáře o konceptu obchodní inteligence an objasňuje fungování systému správy databází a jak vyvinout vyhovující architekturu pro systém správy databází. Kromě toho jsou důkladně analyzovány nástroje pro modelování podnikových procesů, které jsou využívány pro dynamické znázornění obchodních rozhodnutí, která mohou být odvozena na základě webových.
Praktická část se zabývá analýzou podnikových procesů v organizaci, identifikací neefektivnosti, zmapováním procesu, analýzou dat, zefektivněním pracovních postupů, automatizací tam, kde je to možné, a neustálým monitorováním a zlepšováním procesu. Praktická část také ukazuje několik nástrojů podnikových procesů, které jsou podporovány navrhovaným procesním designem. Omezení jsou analyzována v sekci diskuse a souvisí s neschopností začlenit realistická data. Nakonec jsou v části se závěry vysvětleny dosažené výsledky i důsledky budoucího výzkumu.
Anotace v angličtině
The present thesis discusses various tools that can be used to implement an optimal business process and can help businesses visualize their processes, simulate and test different scenarios, manage their processes effectively, and continuously improve them. The main aim is to analyse the existing gaps in the current lead or Prospect management process and suggest an automated way with the help of digitalize tools available in today's era to make the process more quick, efficient, cost effective, less manual and customer friendly.
The theoretical section of this paper aims to provide the reader with an understanding of the implementation of digital optimal business processes. It also explores the functioning of an automated process management system and outlines the steps involved in developing a suitable architecture for a comprehensive framework of processes, tools, and strategies that can assist organizations in managing their operations and resources effectively to attain their objectives. Furthermore, the paper highlights the use of business process automated tools for the dynamic representation of the management of business processes, which may be inferred-based but undergo thorough analysis.
The practical part deals with analysing business processes in an organization, identifying inefficiencies, mapping out the process, analysing data, streamlining workflows, automating where possible, and continuously monitoring and improving the process. The practical aspect of the thesis is to showcase several business process tools that align with the suggested process design. The discussion section analyses prospects, mainly cantered around integrating realistic data. Finally, the conclusion section presents the outcomes of the research, along with the implications for future studies.
Process modelling, Process Automation, Business process reengineering, Process standardization, Process monitoring, Process Digitalization.
Zásady pro vypracování
1. Business process modelling tools in modern enterprises and organizations 2. Information and communication technologies for supporting business activities and decisions 3. Description of a business case 4. Analysis, presentation and discussion of the achievements 5. Conclusions and future proposed tasks
Zásady pro vypracování
1. Business process modelling tools in modern enterprises and organizations 2. Information and communication technologies for supporting business activities and decisions 3. Description of a business case 4. Analysis, presentation and discussion of the achievements 5. Conclusions and future proposed tasks
Seznam doporučené literatury
DUMAS, Marlon, Marcelo LA ROSA, Jan MENDLING and Hajo.A. REIJERS, 2018. Fundamentals of Business Process Management . 2nd Edition. Berlin, Heidelberg: Springer. ISBN 978-3-662-56508-7
MILANI, Fredrik, 2019. Digital Business Analysis. Cham: Springer. ISBN 978-3-030-05718-3
KROGSTIE, John, 2016. Quality in Business Process Modeling. Cham: Springer. ISBN 978-3-319-42510-8
PROQUEST, 2022. ProQuest Article Database [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [cit. 2022-10-06]. Available from: http://knihovna.tul.cz
DUMAS, Marlon, Marcelo LA ROSA, Jan MENDLING and Hajo.A. REIJERS, 2018. Fundamentals of Business Process Management . 2nd Edition. Berlin, Heidelberg: Springer. ISBN 978-3-662-56508-7
MILANI, Fredrik, 2019. Digital Business Analysis. Cham: Springer. ISBN 978-3-030-05718-3
KROGSTIE, John, 2016. Quality in Business Process Modeling. Cham: Springer. ISBN 978-3-319-42510-8
PROQUEST, 2022. ProQuest Article Database [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [cit. 2022-10-06]. Available from: http://knihovna.tul.cz