Cílem práce je zhodnotit a posoudit potenciál rozvoje Zlaté stezky Českého ráje a benchmarkového produktu v zahraničí, kterým je Stezka světového kulturního dědictví Wachau. Na základě komparativní analýzy poté navrhnout inovace produktu cestovního ruchu uskutečňovaného v ČR. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů souvisejících s řešením cíle bakalářské práce, jimiž jsou cestovní ruch, regionální produkt cestovního ruchu, jeho vlastnosti a význam pro rozvoj cestovního ruchu, jakož i faktory hodnocení s ohledem na využití potenciálu regionálních produktů. V praktické části se autorka v úvodu zabývá charakteristikou regionu Český ráj a jeho nejvýznamnějších turistických atraktivit, navazuje analytickou případovou studií dvou výše jmenovaných regionálních turistických produktů cestovního ruchu. Na základě provedené analýzy lokalizačních, realizačních a selektivních aspektů obou regionálních produktů jsou poté navrhnuta opatření pro komerční rozvoj regionálního produktu Zlatá stezka Českého ráje.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to evaluate and assess the potential for the development of the Golden Trail of Bohemian Paradise and the benchmark product abroad, which is the Wachau World Heritage Trail. Based on the comparative analysis, propose innovations to the tourism product implemented in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part is focused on the definition of concepts related to the solution of the aim of bachelor thesis sich as tourism, regional tourism product, its characteristics and importance for the development of tourism, as well as evaluation factors with regard to the use of the potential of regional products. In the practical part, the author starts with the characteristics of the Bohemian Paradise region and its most important tourist attractions, followed by an analytical case study of two of the above mentioned regional tourism products. On the basis of the analysis of the locational, implementation and selective aspects of both regional products, measures for the commercial development of the Golden trail of Bohemian Paradise are then outlined.
Klíčová slova
Cestovní ruch, destinace, regionální produkt, region Český ráj, Zlatá stezka.
Klíčová slova v angličtině
Tourism, destination, regional product, Bohemian paradise region, The Golden trail.
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je zhodnotit a posoudit potenciál rozvoje Zlaté stezky Českého ráje a benchmarkového produktu v zahraničí, kterým je Stezka světového kulturního dědictví Wachau. Na základě komparativní analýzy poté navrhnout inovace produktu cestovního ruchu uskutečňovaného v ČR. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů souvisejících s řešením cíle bakalářské práce, jimiž jsou cestovní ruch, regionální produkt cestovního ruchu, jeho vlastnosti a význam pro rozvoj cestovního ruchu, jakož i faktory hodnocení s ohledem na využití potenciálu regionálních produktů. V praktické části se autorka v úvodu zabývá charakteristikou regionu Český ráj a jeho nejvýznamnějších turistických atraktivit, navazuje analytickou případovou studií dvou výše jmenovaných regionálních turistických produktů cestovního ruchu. Na základě provedené analýzy lokalizačních, realizačních a selektivních aspektů obou regionálních produktů jsou poté navrhnuta opatření pro komerční rozvoj regionálního produktu Zlatá stezka Českého ráje.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to evaluate and assess the potential for the development of the Golden Trail of Bohemian Paradise and the benchmark product abroad, which is the Wachau World Heritage Trail. Based on the comparative analysis, propose innovations to the tourism product implemented in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part is focused on the definition of concepts related to the solution of the aim of bachelor thesis sich as tourism, regional tourism product, its characteristics and importance for the development of tourism, as well as evaluation factors with regard to the use of the potential of regional products. In the practical part, the author starts with the characteristics of the Bohemian Paradise region and its most important tourist attractions, followed by an analytical case study of two of the above mentioned regional tourism products. On the basis of the analysis of the locational, implementation and selective aspects of both regional products, measures for the commercial development of the Golden trail of Bohemian Paradise are then outlined.
Klíčová slova
Cestovní ruch, destinace, regionální produkt, region Český ráj, Zlatá stezka.
Klíčová slova v angličtině
Tourism, destination, regional product, Bohemian paradise region, The Golden trail.
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek.
Definice regionálního produktu cestovního ruchu, vymezení jeho specifik a významu pro rozvoj cestovního ruchu.
Případové studie typových produktů cestovního ruchu v ČR a zahraničí.
Návrhy opatření pro posílení významu produktu v rámci vybrané turistické destinace.
Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek.
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek.
Definice regionálního produktu cestovního ruchu, vymezení jeho specifik a významu pro rozvoj cestovního ruchu.
Případové studie typových produktů cestovního ruchu v ČR a zahraničí.
Návrhy opatření pro posílení významu produktu v rámci vybrané turistické destinace.
Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek.
Seznam doporučené literatury
HOLEŠINSKÁ, Andrea, 2012. Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta. ISBN 978-80-210-5847-7.
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ, 2014. Ekonomika turismu: turismus České republiky. 2. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3643-3.
PLZÁKOVÁ, Lucie a Šárka TITTELBACHOVÁ, 2022. Proces tvorby lokálního produktu cestovního ruchu vycházející z potenciálu českého rybářství a rybníkářství. Certifikovaná metodika. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze [online]. [cit. 2022-10-06]. Dostupné z: https://www.obcepro.cz/invence-pro-regiony-a-obce-165.pdf
PRIETO, Maísa, 2020. Design Thinking for Tourism Product Development: Application of Design Thinking Techniques to Achieve Sustainable and Memorable Tourism Experiences. Sciencia Scripts. ISBN 978-6200959621.
VAJČNEROVÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ, 2017. Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5021-7.
HOLEŠINSKÁ, Andrea, 2012. Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta. ISBN 978-80-210-5847-7.
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ, 2014. Ekonomika turismu: turismus České republiky. 2. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3643-3.
PLZÁKOVÁ, Lucie a Šárka TITTELBACHOVÁ, 2022. Proces tvorby lokálního produktu cestovního ruchu vycházející z potenciálu českého rybářství a rybníkářství. Certifikovaná metodika. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze [online]. [cit. 2022-10-06]. Dostupné z: https://www.obcepro.cz/invence-pro-regiony-a-obce-165.pdf
PRIETO, Maísa, 2020. Design Thinking for Tourism Product Development: Application of Design Thinking Techniques to Achieve Sustainable and Memorable Tourism Experiences. Sciencia Scripts. ISBN 978-6200959621.
VAJČNEROVÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ, 2017. Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5021-7.