- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Přílohy volně vložené
Hlavní téma
Vybrané metody pro výuku Výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ se zaměřením na vzdělávací oblast "Člověk jako jedinec"
Hlavní téma v angličtině
Selected methods for teaching Citizenship education at the second stage of elementary school with the focus on the educational area "Man as an individual"
Název dle studenta
Vybrané metody pro výuku Výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ se zaměřením na vzdělávací oblast "Člověk jako jedinec"
Název dle studenta v angličtině
Selected methods for teaching Citizenship education at the second stage of elementary school with the focus on the educational area "Man as an individual"
Tato diplomová práce pojednává o vybraných metodách pro výuku předmětu Výchova k občanství na 2. stupni základních škol, a to se zaměřením na vzdělávací oblast "Člověk jako jedinec". Důraz je kladen zejména na moderní výukové metody a rozvíjení žáků v digitální oblasti. Teoretická část práce mapuje různé pohledy na dělení výukových metod a stručný vývoj výukových metod včetně jejich historicko-společenské podmíněnosti. Dále představuje současné směřování a výzvy českého školství v oblasti Výchovy k občanství i obecně. V empirické části práce jsou popsány vybrané výukové metody a metodické náměty navrhující praktické použití těchto metod ve výuce Výchovy k občanství.
Anotace v angličtině
This master's thesis discusses selected methods for teaching Citizenship Education at the lower secondary level of elementary schools, focusing on the educational area "Man as an individual". Emphasis is placed on modern teaching methods and developing students' digital competencies. The theoretical part of the thesis explores various perspectives on the classification of teaching methods and provides a brief overview of the development of teaching methods, including their historical and societal conditions. Furthermore, it presents the current trends and challenges of the Czech education system in the field of Citizenship Education as well as in general. The empirical part describes selected teaching methods and provides methodological suggestions for the practical application of these methods in the teaching of Citizenship Education.
Klíčová slova
Člověk jako jedinec, digitální kompetence, moderní výukové metody, občanská výchova, výchova k občanství
Klíčová slova v angličtině
citizenship education, civic education, Man as an individual, digital competencies, modern teaching methods
Rozsah průvodní práce
94 s. + 13 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce pojednává o vybraných metodách pro výuku předmětu Výchova k občanství na 2. stupni základních škol, a to se zaměřením na vzdělávací oblast "Člověk jako jedinec". Důraz je kladen zejména na moderní výukové metody a rozvíjení žáků v digitální oblasti. Teoretická část práce mapuje různé pohledy na dělení výukových metod a stručný vývoj výukových metod včetně jejich historicko-společenské podmíněnosti. Dále představuje současné směřování a výzvy českého školství v oblasti Výchovy k občanství i obecně. V empirické části práce jsou popsány vybrané výukové metody a metodické náměty navrhující praktické použití těchto metod ve výuce Výchovy k občanství.
Anotace v angličtině
This master's thesis discusses selected methods for teaching Citizenship Education at the lower secondary level of elementary schools, focusing on the educational area "Man as an individual". Emphasis is placed on modern teaching methods and developing students' digital competencies. The theoretical part of the thesis explores various perspectives on the classification of teaching methods and provides a brief overview of the development of teaching methods, including their historical and societal conditions. Furthermore, it presents the current trends and challenges of the Czech education system in the field of Citizenship Education as well as in general. The empirical part describes selected teaching methods and provides methodological suggestions for the practical application of these methods in the teaching of Citizenship Education.
Klíčová slova
Člověk jako jedinec, digitální kompetence, moderní výukové metody, občanská výchova, výchova k občanství
Klíčová slova v angličtině
citizenship education, civic education, Man as an individual, digital competencies, modern teaching methods
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce bude pojednávat o vybraných metodách pro výuku předmětu Výchova k občanství na 2. stupni základních škol, a to se zaměřením na vzdělávací oblast "Človek jako jedinec". Velký důraz bude v této práci kladen především na moderní výukové metody a rozvíjení žáků v digitální oblasti. Práce rovněž poskytne ilustrace použití moderních didaktických metod při výuce vybraných témat. Studentka se v průběhu zpracovávání práce bude řídit pokyny vedoucí práce a bude pravidelně konzultovat její části.
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce bude pojednávat o vybraných metodách pro výuku předmětu Výchova k občanství na 2. stupni základních škol, a to se zaměřením na vzdělávací oblast "Človek jako jedinec". Velký důraz bude v této práci kladen především na moderní výukové metody a rozvíjení žáků v digitální oblasti. Práce rovněž poskytne ilustrace použití moderních didaktických metod při výuce vybraných témat. Studentka se v průběhu zpracovávání práce bude řídit pokyny vedoucí práce a bude pravidelně konzultovat její části.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍNOVÁ, Ivana. Didaktické náměty pro učitele občanské výchovy a základů společenských věd. Praha: Univerzita Karlova, 2014. ISBN 978-80-7290-670-3.
KOTRBA, Tomáš a LACINA, Lubor. Aktivizační metody ve výuce-příručka moderního učitele. Brno: Brarrister&Principal. 2011. ISBN 978-80- 87474-34-1.
PETTY, Geoff. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál. 2013. ISBN 978-80-262-0404-6 9.
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice. Praha: Grada Publishing. a.s., 2012. ISBN 978-80-247-41000-0.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍNOVÁ, Ivana. Didaktické náměty pro učitele občanské výchovy a základů společenských věd. Praha: Univerzita Karlova, 2014. ISBN 978-80-7290-670-3.
KOTRBA, Tomáš a LACINA, Lubor. Aktivizační metody ve výuce-příručka moderního učitele. Brno: Brarrister&Principal. 2011. ISBN 978-80- 87474-34-1.
PETTY, Geoff. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál. 2013. ISBN 978-80-262-0404-6 9.
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice. Praha: Grada Publishing. a.s., 2012. ISBN 978-80-247-41000-0.