Diplomová práce se zabývá tvorbou projektu na téma růže šípková pro 4. a 5. ročník základní školy. Práce se také věnuje růži šípkové a projektovému vyučování. U růže šípkové se zaměřuje na taxonomii, využití a symbol růže. Projektové vyučování je pospáno z hlediska historie, kritérií a fází tvorby. Výstupem práce je navrhnutý projekt, který je rozdělen na jarní a podzimní část. Obě části projektu obsahují aktivity s popisem, potřebnými pomůckami, cíli a informacemi pro učitele. Projekt byl ověřen a případně doplněn nebo opraven. Práce před-stavuje metodickou příručku pro učitele 1. stupně základní školy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on creating a project on the topic of Wild rose for the 4th and 5th grade of primary school. The thesis also deals with Wild rose and project-based teaching. In terms of Wild rose, taxonomy, use, and the symbol of the rose are examined. Project teaching is structured in terms of history, criteria and phases of creation. The output of the thesis is a proposed project, which is divided into spring and autumn parts. Both parts of project contain activities with descriptions, necessary aids, goals, and information for teachers. The project has been tested and, if necessary, supplemented or corrected. The thesis presents a methodical guide for primary school teachers.
Klíčová slova
Projektová výuka, projekt, růže šípková, symbol růže, 1. stupeň ZŠ
Klíčová slova v angličtině
Project-based teaching, project, wild rose, rose symbol, primary school
Rozsah průvodní práce
89 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tvorbou projektu na téma růže šípková pro 4. a 5. ročník základní školy. Práce se také věnuje růži šípkové a projektovému vyučování. U růže šípkové se zaměřuje na taxonomii, využití a symbol růže. Projektové vyučování je pospáno z hlediska historie, kritérií a fází tvorby. Výstupem práce je navrhnutý projekt, který je rozdělen na jarní a podzimní část. Obě části projektu obsahují aktivity s popisem, potřebnými pomůckami, cíli a informacemi pro učitele. Projekt byl ověřen a případně doplněn nebo opraven. Práce před-stavuje metodickou příručku pro učitele 1. stupně základní školy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on creating a project on the topic of Wild rose for the 4th and 5th grade of primary school. The thesis also deals with Wild rose and project-based teaching. In terms of Wild rose, taxonomy, use, and the symbol of the rose are examined. Project teaching is structured in terms of history, criteria and phases of creation. The output of the thesis is a proposed project, which is divided into spring and autumn parts. Both parts of project contain activities with descriptions, necessary aids, goals, and information for teachers. The project has been tested and, if necessary, supplemented or corrected. The thesis presents a methodical guide for primary school teachers.
Klíčová slova
Projektová výuka, projekt, růže šípková, symbol růže, 1. stupeň ZŠ
Klíčová slova v angličtině
Project-based teaching, project, wild rose, rose symbol, primary school
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Zpracovat výukový projekt "Růže šípková" pro žáky 1. stupně ZŠ
Požadavky:
Studium odborné přírodovědné a didaktické literatury
Zpracování výukového projektu "Růže šípková" využitelného ve výuce na 1. stupni ZŠ
Ověření dílčích částí projektu s žáky 1. stupně ZŠ a jejich evaluace
Provedení případných úprav, zpracování doporučení pro pedagogickou praxi a konečná redakce práce.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Zpracovat výukový projekt "Růže šípková" pro žáky 1. stupně ZŠ
Požadavky:
Studium odborné přírodovědné a didaktické literatury
Zpracování výukového projektu "Růže šípková" využitelného ve výuce na 1. stupni ZŠ
Ověření dílčích částí projektu s žáky 1. stupně ZŠ a jejich evaluace
Provedení případných úprav, zpracování doporučení pro pedagogickou praxi a konečná redakce práce.
Seznam doporučené literatury
1. BAŽANT, Václav a Luboš ÚRADNÍČEK. Keře. Praha: Academia, 2018, 474 s. Atlas. ISBN 978-80-200-2777-1.
2. BEDNÁŘOVÁ, Jaroslava. Herbář, aneb, Stromy a keře. V Praze: Fortuna Libri, 2019, 219 s. ISBN 978-80-7546-164-3.
3. DÖMISCHOVÁ, Ivona. Projektová výuka: moderní strategie vzdělávání v České republice a německy mluvících zemích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, 212 s. Monografie. ISBN 978-80-244-2915-1.
4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 160 stran. ISBN 978-80-210-8163-5
5. PIRC, Helmut. Řez stromů a keřů: jehličnany, listnaté stromy, ovocné a okrasné dřeviny, růže. Vyd. 2. Přeložil Klára HEYTMÁNKOVÁ. Praha: Knižní klub, 2014, 359 s. ISBN 978-80-242-4706-9.
6. Aktuální učebnice, pracovní sešity a metodické příručky určené pro vzdělávání na 1. stupeň ZŠ
Seznam doporučené literatury
1. BAŽANT, Václav a Luboš ÚRADNÍČEK. Keře. Praha: Academia, 2018, 474 s. Atlas. ISBN 978-80-200-2777-1.
2. BEDNÁŘOVÁ, Jaroslava. Herbář, aneb, Stromy a keře. V Praze: Fortuna Libri, 2019, 219 s. ISBN 978-80-7546-164-3.
3. DÖMISCHOVÁ, Ivona. Projektová výuka: moderní strategie vzdělávání v České republice a německy mluvících zemích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, 212 s. Monografie. ISBN 978-80-244-2915-1.
4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 160 stran. ISBN 978-80-210-8163-5
5. PIRC, Helmut. Řez stromů a keřů: jehličnany, listnaté stromy, ovocné a okrasné dřeviny, růže. Vyd. 2. Přeložil Klára HEYTMÁNKOVÁ. Praha: Knižní klub, 2014, 359 s. ISBN 978-80-242-4706-9.
6. Aktuální učebnice, pracovní sešity a metodické příručky určené pro vzdělávání na 1. stupeň ZŠ