Předkládaná závěrečná práce se zabývá dopady zejména psychického charakteru na osobnost jednotlivých žáků a studentů, jež byly zapříčiněny onemocněním Covid-19 a následnými vládními opatřeními, které měly za úkol šíření choroby zmírnit. V teoretické části je pojednáváno o tématech jako stres, zátěž či socializace. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, do kterého byly zapojeny vybrané základní a střední školy daného regionu, a rozhovory s pedagogickými pracovníky k dané problematice.
Anotace v angličtině
The presented final thesis deals with the effects, especially of a psychological nature, on the
personality of individual pupils and students which were caused by the disease Covid-19.
Further deals with the subsequent government measures aimed at mitigating the spread of the
disease.
In the theoretical part, topics such as stress, strain and socialization are discussed.
The practical part includes a questionnaire survey, in which selected primary and secondary
schools of the given region were involved and interviews with teaching staff on the given
issue.
Klíčová slova
Covid-19, vládní opatření, stres, zátěž, socializace, trávení volného času, rodina, výchova, dopady onemocnění a následných vládních restrikcí
Klíčová slova v angličtině
Covid-19, government measures, stress, strain, socialization, spending free time, family,
education, effects of the disease and subsequent government restrictions
Rozsah průvodní práce
91 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná závěrečná práce se zabývá dopady zejména psychického charakteru na osobnost jednotlivých žáků a studentů, jež byly zapříčiněny onemocněním Covid-19 a následnými vládními opatřeními, které měly za úkol šíření choroby zmírnit. V teoretické části je pojednáváno o tématech jako stres, zátěž či socializace. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, do kterého byly zapojeny vybrané základní a střední školy daného regionu, a rozhovory s pedagogickými pracovníky k dané problematice.
Anotace v angličtině
The presented final thesis deals with the effects, especially of a psychological nature, on the
personality of individual pupils and students which were caused by the disease Covid-19.
Further deals with the subsequent government measures aimed at mitigating the spread of the
disease.
In the theoretical part, topics such as stress, strain and socialization are discussed.
The practical part includes a questionnaire survey, in which selected primary and secondary
schools of the given region were involved and interviews with teaching staff on the given
issue.
Klíčová slova
Covid-19, vládní opatření, stres, zátěž, socializace, trávení volného času, rodina, výchova, dopady onemocnění a následných vládních restrikcí
Klíčová slova v angličtině
Covid-19, government measures, stress, strain, socialization, spending free time, family,
education, effects of the disease and subsequent government restrictions
Zásady pro vypracování
Tato kvalifikační práce si klade za cíl analyzovat dopady epidemiologických opatření na žáky konkrétních základních i středních škol libereckého regionu.
Metody výzkumu: dotazník, rozhovor (s exemplárními žáky i pedagogickými pracovníky)
Zásady pro vypracování
Tato kvalifikační práce si klade za cíl analyzovat dopady epidemiologických opatření na žáky konkrétních základních i středních škol libereckého regionu.
Metody výzkumu: dotazník, rozhovor (s exemplárními žáky i pedagogickými pracovníky)
Seznam doporučené literatury
JEDLIČKA, Richard, Jaroslav KOŤA a Jan SLAVÍK. Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada, 2018. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-0586-1.
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.
SELYE, Hans. Život a stres. Bratislava: Obzor, 1966.
KOUCKÁ, Pavla. Lockdown s dětmi jako krize i příležitost. Rodina a škola: časopis pro rodiče a učitele. Praha: Portál, 2021, 68(3). ISSN 0035-7766.
ROKOS, Lukáš a Michal VANČURA. Distanční výuka při opatřeních spojených s koronavirovou pandemií –pohled očima učitelů, žáků a jejich rodičů. Pedagogická orientace: Vědecký časopis České pedagogické společnosti. Brno: Munipress Masarykovy univerzity, 2020, 30(2), 34. ISSN 1805-9511. Dostupné z: https://doi.org/10.5817/PedOr2020-2-122
LANGMEIER, J. a D. KREJČÍŘOVÁ, 2006. Vývojová psychologie. 2. aktualizované vydání Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1284-0.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1369-4.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
Seznam doporučené literatury
JEDLIČKA, Richard, Jaroslav KOŤA a Jan SLAVÍK. Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada, 2018. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-0586-1.
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.
SELYE, Hans. Život a stres. Bratislava: Obzor, 1966.
KOUCKÁ, Pavla. Lockdown s dětmi jako krize i příležitost. Rodina a škola: časopis pro rodiče a učitele. Praha: Portál, 2021, 68(3). ISSN 0035-7766.
ROKOS, Lukáš a Michal VANČURA. Distanční výuka při opatřeních spojených s koronavirovou pandemií –pohled očima učitelů, žáků a jejich rodičů. Pedagogická orientace: Vědecký časopis České pedagogické společnosti. Brno: Munipress Masarykovy univerzity, 2020, 30(2), 34. ISSN 1805-9511. Dostupné z: https://doi.org/10.5817/PedOr2020-2-122
LANGMEIER, J. a D. KREJČÍŘOVÁ, 2006. Vývojová psychologie. 2. aktualizované vydání Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1284-0.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1369-4.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.